Πράξη γίνεται η δέσμευση του αναπληρωτή Υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Νεκτάριου Σαντορινιού, αναφορικά με την επιδότηση της ακτοπλοϊκής σύνδεσης που θα συνδέει τη Σαμοθράκη με τη Λήμνο και την Καβάλα.
Πρόκειται για την ικανοποίηση ενός πάγιου αιτήματος των τοπικών φορέων, αλλά και των κατοίκων του νησιού, που αν υπάρξει το αντίστοιχο ενδιαφέρον, από την άνοιξη ως το τέλος φθινοπώρου του 2019 θα δουν άλλο ένα πλοίο να φτάνει στη Σαμοθράκη, πέρα από αυτό που εκτελεί το δρομολόγιο με την Αλεξανδρούπολη.
Η είδηση προέκυψε κατά τη διάρκεια της τοποθέτησης του κ. Σαντορινιού στη Βουλή, στη συζήτηση για τον προϋπολογισμό.
Όπως είπε, «οι άγονες γραμμές είναι μια αυτονόητη υποχρέωση της ελληνικής πολιτείας, προκειμένου να εξασφαλιστεί η ελάχιστη συγκοινωνιακή κάλυψη, ιδιαίτερα των μικρών νησιών. Με συνέπεια αυξάνουμε σταθερά τον προϋπολογισμό και την επιδότηση των άγονων γραμμών, αποσκοπώντας στην όλο και μεγαλύτερη κάλυψη των συγκοινωνιακών γραμμών των νησιών και άρα στην κάλυψη των αναγκών τόσο των τουριστών αλλά κυρίως των μόνιμων κατοίκων τους. Το 2018 ο προϋπολογισμός ανήλθε στα 86 εκ, ενώ για το 2019 έχουμε προβλέπεται να διαμορφωθεί τελικά στα 90,8 εκ. Νέες γραμμές προστέθηκαν στο ακτοπλοϊκό μας δίκτυο όπως η αύξηση συχνότητας εξυπηρέτησης της Μεγίστης, κατά τους καλοκαιρινούς μήνες, η γραμμή Σαμοθράκη- Λήμνος- Καβάλα και η επιδότηση της γραμμής Πάτρα- Σάμη- Ιθάκη. Κανείς πλέον δεν μπορεί να αμφισβητήσει ότι τα τελευταία τρία χρόνια, η ακτοπλοϊκή σύνδεση των νησιών μας έχει βελτιωθεί σε σημαντικό βαθμό. Οι αλλαγές του θεσμικού πλαισίου που προγραμματίζουμε για το 2019 και η επιδότηση πολυετών συμβάσεων για την εξυπηρέτηση των άγονων γραμμών, θα δώσουν ώθηση στην κατασκευή νέων τεχνολογικά εξελιγμένων πλοίων, ώστε να βελτιωθεί ακόμη περισσότερο η διασύνδεση των νησιών».
Ειδικά για τη Σαμοθράκη, ο κ. Σαντορινιός αναφέρθηκε στον προϋπολογισμό για έργα μικρής κλίμακας, αλλά μεγάλης σημασίας για τη συντήρηση των λιμενικών εγκαταστάσεων στα νησιά, μεταξύ των οποίων είναι και η επισκευή ηλεκτρολογικών εγκαταστάσεων στο κεντρικό λιμάνι της Σαμοθράκης.
O υπουργός μίλησε ακόμη για τη σημασία και τα αποτελέσματα του μεταφορικού ισοδύναμου, το οποίο από 1/1/2019 επεκτείνεται σε όλη τη νησιωτική Ελλάδα.
«Το 2019 θα είναι χρόνος θετικών τομών για την νησιωτική Ελλάδα. Μετά από μια επιτυχημένη εφαρμογή του θεσμού του Μεταφορικού Ισοδυνάμου σε 49 νησιά, από 1/1/2019 η νησιωτική χώρα στο σύνολό της θα απολαμβάνει τις ευεργετικές διατάξεις αυτής της ουσιαστικής και μόνιμης νησιωτικής πολιτικής.
Περισσότεροι από 700.000 κάτοικοι, πάνω από 100 νησιά και περίπου 30.000 νησιωτικές επιχειρήσεις, θα δουν το μεταφορικό κόστος των μετακινήσεων τους αλλά και το κόστος της μεταφοράς των εμπορευμάτων, να γίνεται ισότιμο με αυτό των κατοίκων και των επιχειρήσεων της Ηπειρωτικής Ελλάδας.
Με αυτό τον τρόπο δίνονται νέες αναπτυξιακές δυνατότητες στις επιχειρήσεις των νησιών και δίνονται κίνητρα για την παραμονή των κατοίκων σε αυτά. Γιατί οι νησιώτες, δεν είναι πολίτες δεύτερης κατηγορίας. Γιατί τα νησιά μας συνεισφέρουν τα μέγιστα στην παραγωγή νέου πλούτου και στην αύξηση του ΑΕΠ. Το 2019 λοιπόν, 156 εκ, θα επιδοτήσουν το μέτρο αυτό. Από το Γενάρη του 2019 ξεκινά και η πιλοτική εφαρμογή της επιδότησης των καυσίμων, στο πλαίσιο του Μεταφορικού Ισοδύναμου, στα μικρά και απομακρυσμένα νησιά του Αιγαίου, με στόχο, την επόμενη χρονιά, να περάσουμε στην καθολική εφαρμογή και αυτού του σκέλους του μέτρου. Σύμφωνα με τους υπολογισμούς μας η τιμή των καυσίμων στην αντλία, δεν θα υπερβαίνει τα 15 λεπτά, σε σχέση με την μέση τιμή στην Αττική. Το μεταφορικό ισοδύναμο είναι ένα μέτρο για τους νησιώτες, που διαμορφώθηκε μαζί με αυτούς. Καθημερινά συζητάμε με τους θεσμούς και τις τοπικές κοινωνίες των νησιών, προσπαθώντας να βελτιώσουμε την εφαρμογή του μέτρου, ώστε να γίνει ακόμη πιο αποδοτικό».
Πηγή: alexpoli.gr