Dark Mode Light Mode

Επιμένει ο Γιάννης Προμούσας: «Ευκαιρία η ρύθμιση των 60 δόσεων για χρέη στους Δήμους»

Πηγή φωτογραφίας: Δήμος Καβάλας

Παρουσιάστηκε αναλυτικά την προηγούμενη εβδομάδα η νέα ρύθμιση χρεών στους Δήμους. Των 60 δόσεων. Ο Αντιδήμαρχος κ. Γιάννης Προμούσας επιμένει ότι είναι ρύθμιση ευκαιρία. Ευνοϊκή για όσους χρωστούν. Μιλώντας στην Πρωινή, εξηγεί τους λόγους. Κι ενημερώνει για αλλαγές προς το καλύτερο στην οικονομική υπηρεσία στην οποία είναι πολιτικός προϊστάμενος.

Η συνέντευξη

Ερ: Είναι πραγματικά ευκαιρία αυτή η ρύθμιση για όσους έχουν χρέη στους Δήμους;

Απ: Πραγματικά είναι μια ρύθμιση αρκετά ευνοϊκή. Καταρχάς αυτό που πρέπει να επισημάνουμε είναι ότι στη συγκεκριμένη ρύθμιση μπορούν να ενταχθούν κι όσοι οφειλέτες είναι ήδη ενταγμένοι σε άλλες ρυθμίσεις. Αυτές οι ρυθμίσεις (δηλαδή οι προηγούμενες, των 24 δόσεων κτλ) είχαν το μειονέκτημα ότι δεν μπορούσαν να ενταχθούν και να πληρωθούν χρέη από μισθώματα. Ή ότι έπρεπε να είσαι οικονομικά τακτοποιημένος για να μπορέσεις να ενταχθείς. Σ’ αυτήν τη ρύθμιση αφενός μπορούν να μπουν όλοι αυτοί, αφετέρου μπορούν να μπουν και όσοι οφείλουν μισθώματα. Όσοι έχουν οφειλές από την υποχρέωση της εισφοράς σε χρήμα κτλ. Επίσης η νέα ρύθμιση κάνει ιδιαίτερη μνεία στους λεγόμενους ευάλωτους οφειλέτες, οι οποίοι μπορούν να απαλλαχθούν στις προσαυξήσεις σε ποσοστό έως 75%. Η νέα ρύθμιση είναι μια ρύθμιση των 60 δόσεων που πρέπει να τη δουν σοβαρά όσοι έχουν χρέη στους Δήμους. Υπό προϋποθέσεις γίνεται η άρση της δέσμευσης του ΑΦΜ αρκετά νωρίς και δεν λαμβάνονται επιπλέον αναγκαστικά μέτρα είσπραξης. Έχει αρκετά οφέλη αυτή η ρύθμιση, τα οποία πρέπει να λάβουν σοβαρά υπόψη οι συμπολίτες και να προσέλθουν στο ταμείο του Δήμου -όπου εμείς έχουμε κάνει όλες τις απαραίτητες προετοιμασίες – και μπορούν να υποβάλουν τις αιτήσεις τους έως τις 31 Ιανουαρίου του 2025.

Ερ: Πλέον ο Δήμος δεν έχει ταμείο να πας να πληρώσεις. Οι πληρωμές γίνονται ηλεκτρονικά.

Απ: Ακριβώς. Από φέτος έχουμε εφαρμόσει πλήρως τις ηλεκτρονικές πληρωμές. Έχουμε αξιοποιήσει το σύστημα ΔΙΑΣ όπου ο καθένας πολίτης μπορεί να πληρώνει με τον κωδικό RF. Ή με το «easy pay». Τι είναι αυτό; Είναι μια εφαρμογή που έχουμε στη ιστοσελίδα μας. Ο κάθε πολίτης μπορεί να μπει μέσα, να βγάλει δικούς του κωδικούς, να βλέπει τις οφειλές του. Να βλέπει την προέλευση των οφειλών και τις ρυθμίσεις που έχει. Να πληρώνει είτε με το RF, είτε με την κάρτα του (αυτή του «easy pay») και χωρίς καμία επιπλέον χρέωση. Έχουμε σταματήσει να δίνουμε το ΙΒΑΝ όπως γινόταν παλιά, εκτός μόνο στις κλήσεις. Για αυτές περιμένουμε να ενταχθούμε σε μια εφαρμογή πολύ σύντομα. Οπότε και οι κλήσεις θα πληρώνονται ηλεκτρονικά. Το SmartSites που περιμένουμε είναι ένα πρόγραμμα στο οποίο έχουμε καταθέσει μια πρόταση 2 εκατομμυρίων ευρώ. Εκεί υπάρχουν πάρα πολλές προτάσεις μεταξύ αυτών και η ηλεκτρονική ελεγχόμενη στάθμευση. Την ηλεκτρονική ελεγχόμενη στάθμευση την έχουμε ξεκινήσει πιλοτικά σ’ ένα άλλο πρόγραμμα. Στο «Open Mall». Αφορά την περιοχή του Αγίου Νικολάου.  Ο πολίτης θα μπορεί να βλέπει που υπάρχει ελεύθερη θέση με μια εφαρμογή που θα υπάρχει. Συγχρόνως η ίδια εφαρμογή δίνει τη δυνατότητα στους δημοτικούς αστυνόμους με τάμπλετ να μπορούν να χρεώνουν τις κλήσεις. Στην οικονομική υπηρεσία θα γίνονται αυτόματα οι χρεώσεις ενώ και ο πολίτης θα μπορεί να πληρώνει εύκολα και γρήγορα τη κλήση του και μέσω των κινητών τηλεφώνων. Ετοιμάζεται ήδη μια πλατφόρμα από το Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη, όπου εκεί θα παρακολουθούν όλες τις κλήσεις της Αστυνομίας και πολύ σύντομα στους Δήμους που διαθέτουν όλα αυτά τα λειτουργικά συστήματα θα βλέπουν και τις κλήσεις των Δήμων. Με αυτόν τον τρόπο θα πληρώνονται και οι κλήσεις των τουριστών. Θα ειδοποιούνται να τις πληρώσουν στα σύνορα, όταν θα βγαίνουν από τη χώρα μας και θα επιστρέφουν στην πατρίδα τους.

Ερ: Πώς γίνεται να απλοποιηθεί, να γίνεται γρήγορα η διαδικασία της άρσης της δέσμευσης των ΑΦΜ των δημοτών;

Απ: Αυτό είναι κάτι που μας ενδιέφερε πάρα πολύ και το έχουμε εφαρμόσει. Ήδη έχουμε εφαρμόσει μια καινούργια εφαρμογή. Μέχρι τώρα αν κάποιος όφειλε πάνω από 200 ευρώ, γινόταν δέσμευση του ΑΦΜ με μια διαδικασία αλληλογραφίας. Τώρα έχουμε μια εφαρμογή, μέσω της οποίας -αυτόματα- κάνουμε τη δέσμευση και μόλις ο πολίτης πληρώσει, αυτόματα κάνουμε την αποδέσμευση του ΑΦΜ έτσι ώστε να δώσουμε την ευχέρεια και την ευελιξία, και σ’ εμάς, και στον πολίτη, να κάνουμε τις δουλειές οι οποίες χρειάζονται αμεσότητα.

Προηγούμενο άρθρο

Οι εκκρεμότητες της ΔΕΥΑΚ μέσα κι έξω από το Χαλκερό

Επόμενο άρθρο

ΑΟΚ: «Η διοίκηση στηρίζει πλήρως παίκτες και τεχνικό επιτελείο – Οφσάιντ το δεύτερο γκολ του ΠΑΣ»