Για την εβδομάδα που διανύουμε η κατάσταση όσον αφορά τις μαθητικές μετακινήσεις στο Νομό Καβάλας παρουσιάζεται και είναι αρκετά βελτιωμένη. Υπήρξε μία κινητικότητα, ένας θόρυβος, μία διαμαρτυρία την προηγούμενη εβδομάδα.
Συνέχεια της οποίας ήταν η αλλαγή μερικώς των δεδομένων, προς βελτίωση αυτών. Κι ενώ το κράτος δεν μπορεί να διαθέσει περισσότερα χρήματα από αυτά που έχει ήδη συμφωνήσει με τα ΚΤΕΛ και τα ταξί, οι μεταφορείς των μαθητών με δική τους πρωτοβουλία ενισχύουν τα δρομολόγια προκειμένου να βελτιωθούν κάποιες προβληματικές καταστάσεις.
Την περασμένη Δευτέρα ο Αντιπεριφερειάρχης Κώστας Αντωνιάδης δέχθηκε στο γραφείο του τους προέδρους των δύο ΚΤΕΛ.
Η μεταξύ τους συζήτηση κατέληξε σε αδιέξοδο καθώς οποιαδήποτε επιπλέον δρομολόγια γίνονται δεν μπορούν να πληρωθούν. Για να πληρωθούν από την Περιφερειακή Ενότητα Καβάλας -όπως εξήγησε ο Αντιπεριφερειάρχης Κώστας Αντωνιάδης- χρειάζονται επιπλέον χρήματα.
Αυτά ακόμη κι αν υπάρχουν δεν μπορούν να δοθούν βάσει του νόμου. Παίζει ρόλο και το ότι στις υπόλοιπες περιφερειακές ενότητες της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας Θράκης δεν υπάρχουν καθόλου προβλήματα στις μαθητικές μετακινήσεις. Αντίστοιχα δεν υπάρχουν ούτε διαμαρτυρίες.
Όλα έχουν τη σημασία τους και έτσι επιπλέον χρήματα δεν περιμένουν τα ΚΤΕΛ, τόσο το Αστικό όσο και το Υπεραστικό.
Οι δύο εταιρείες προκειμένου να μην υπάρχουν παράπονα και διαμαρτυρίες πολιτών, με δεδομένη την κάλυψη του 100% των θέσεων των λεωφορείων, αύξησαν μερικώς τα δρομολόγια των μαθητών.
Για παράδειγμα το Υπεραστικό ΚΤΕΛ εκτελεί περίπου 6 επιπλέον για την εξυπηρέτηση των μαθητών από την Νέα Καρβάλη, τον Αμυγδαλεώνα, το Παληό, την Ελευθερούπολη και την παραλία Οφρυνίου.
Σημαντικό είναι ότι αυτά τα δρομολόγια δεν θα καταργηθούν στο μέλλον αλλά πάλι με ευθύνη δική του το Υπεραστικό ΚΤΕΛ θα τα διατηρήσει μέχρι το τέλος της εκπαιδευτικής περιόδου!
Από την πλευρά του το Αστικό ΚΤΕΛ Καβάλας ενισχύει τα δρομολόγια του το μεσημέρι, από και προς το πρώην τεχνικό επαγγελματικό λύκειο στην περιοχή του Περιγιαλίου. Και το Αστικό ΚΤΕΛ Καβάλας σκοπεύει να διατηρήσει τα συγκεκριμένα δρομολόγια καθώς τα θεωρεί απαραίτητα.
Το περίεργο είναι ότι αυτά τα επιπλέον δρομολόγια είναι μεν απαραίτητα αλλά δεν θα πληρώνονται από το κράτος, μέσω της περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας Θράκης.
Τέλος τις προηγούμενες ημέρες υπήρξε συμφωνία για καλή και καθημερινή συνεργασία ανάμεσα στις διοικήσεις των ΚΤΕΛ και τους διευθυντές των σχολείων. Και αυτός ο παράγοντας είναι σημαντικός για τη λειτουργία όλου του συστήματος των μαθητικών μετακινήσεων.