Ως εκπρόσωποι των εργαζομένων στις εταιρίες της ΒΦΛ, οι Γιώργος Θεοφυλακτίδης και Βασίλης Κοργιανόγλου έστειλαν την ακόλουθη επιστολή σχετικά με τη χάραξη της σιδηροδρομικής γραμμής πλησίον του εργοστασίου:
Τίποτε δεν έμαθε ο ΕΡΓΟΣΕ από τα Τέμπη. Η ελληνική κοινωνία παραμένει συγκλονισμένη από την τραγωδία της 28ης Φεβρουαρίου 2023 και συνεχίζει να θρηνεί πενήντα-επτά αδικοχαμένα θύματα, ανάμεσά τους και νέους ανθρώπους.
Ενώ η ελληνική Δικαιοσύνη συνεχίζει να αναζητά υπευθύνους και ενόχους για το σιδηροδρομικό δυστύχημα, ο ΕΡΓΟΣΕ προχωρά σε χάραξη νέας σιδηροδρομικής γραμμής στην περιοχή μας, που εγκυμονεί να προκαλέσει τεράστιους κινδύνους για μας και τους κατοίκους της περιοχής, ενώ δημιουργεί αγωνία για το μέλλον.
Εκπροσωπώντας τους χιλίους εκατό εργαζόμενους στις εγκαταστάσεις της λιπασματοβιομηχανίας της στη Νέα Καρβάλη, έχουμε καθήκον να ενημερώσουμε την κοινή γνώμη, αλλά και κάθε υπεύθυνο, ότι η νέα μονή σιδηροδρομική γραμμή που συνδέει το νέο Λιμένα της Καβάλας με την υφιστάμενη σιδηροδρομική γραμμή Θεσσαλονίκη-Αλεξανδρούπολη στην περιοχή Τοξοτών Ξάνθης, διέρχεται μέσα από τους χώρους όπου βρίσκονται οι εγκαταστάσεις της λιπασματοβιομηχανίας.
Επισημαίνουμε ότι το εν λόγω βιομηχανικό συγκρότημα εμπίπτει στην Οδηγία για τα Μεγάλα Βιομηχανικά Ατυχήματα. Αυτό σημαίνει ότι πρέπει να ληφθεί κάθε πρόνοια ώστε να αποφευχθεί το ενδεχόμενο δυστυχήματος πέριξ ή εντός των εγκαταστάσεων της διότι τούτο, λόγω του χαρακτήρα των χημικών προϊόντων της, ενδέχεται να προκαλέσει ντόμινο και να οδηγήσει σε ανεξέλεγκτες καταστροφές με ανυπολόγιστες ανθρώπινες απώλειες.
Η διέλευση της σιδηροδρομικής γραμμής εντός του χώρου των εγκαταστάσεων της λιπασματοβιομηχανίας αντιβαίνει και σε κάθε μελέτη Λειτουργίας και Ασφάλειας – Hazard and Operability Study – που επιβάλλει η χάραξή της.
Η τραγική εμπειρία των Τεμπών σημαίνει ότι οι υπεύθυνοι δεν μπορούν να αρκεστούν ούτε σε Περιβαλλοντολογικές Μελέτες του 2012, ούτε σε ισχυρισμούς ότι οι εγκαταστάσεις της λιπασματοβιομηχανίας στην οποία απασχολούνται περισσότερα από χίλιοι εργαζόμενοι θα αποζημιωθούν.
Λύση υπάρχει και είναι η νέα χάραξη της σιδηροδρομικής γραμμής ώστε αυτή να διέλθει πέραν της Εγνατίας Οδού που, καθώς υπερυψούται, συνιστά και φυσική ζώνη προστασίας. Οι κίνδυνοι από την τρέχουσα χάραξη είναι τόσοι μεγάλοι που αντισταθμίζουν κάθε επιχείρημα περί κόστους, καθυστερήσεων ή απώλειας κοινοτικών κονδυλίων. Όποιος λησμονά το παρελθόν, πόσω μάλλον το πολύ πρόσφατο παρελθόν, κινδυνεύει να το επαναλάβει. Η Ελλάδα δεν αντέχει νέα Τέμπη.
Γεώργιος Θεοφυλακτίδης
Πρόεδρος Σωματείου Εργαζομένων στην εταιρεία KAVALA NOVAFERT LTD
Βασίλειος Κοργιανόγλου
Πρόεδρος Σωματείου Εργαζομένων στην PFIC LTD