Επανέρχεται από σήμερα στην περιοχή του κεντρικού λιμανιού, μπροστά από το κτίριο του Τελωνείου, η διαδικασία εκτελωνισμού προϊόντων που εισάγονται ή εξάγονται από την Καβάλα. Αυτό σημαίνει ότι τα έως 5 φορτηγά την ημέρα θα εκτελωνίζουν τα προϊόντα τους στο συγκεκριμένο σημείο και όχι στο νέο λιμάνι όπως έγινε τους προηγούμενους δύο μήνες. Η διαδικασία επιστρέφει στο κεντρικό λιμάνι αφού έληξε η Χειμερινή περίοδος για χάρη της οποίας η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων είχε δεχθεί σχετικό αίτημα τοπικών φορέων. Ρόλο έπαιξε η στάση των εκτελωνιστών που ήταν εξ αρχής αρνητικοί στη μεταφορά της δραστηριότητας στο νέο λιμάνι. Έγγραφο στο οποίο υιοθετεί όλες τις απόψεις τους έστειλε από τα τέλη Φλεβάρη σε κάθε εμπλεκόμενο το Επιμελητήριο.
Στο συγκεκριμένο έγγραφο ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Μάρκος Δέμπας σημειώνει ότι στο λιμάνι Φίλιππος Β’ δεν υπάρχει καμία υποδομή (κτίρια κτλ) ενώ με την ευκαιρία ζητά «… να δημιουργηθούν στο Φίλιππος Β’ οι απαραίτητες κτηριακές εγκαταστάσεις και να μεταφερθούν εκεί όλες οι τελωνειακές υπηρεσίες». Εν τω μεταξύ υπάρχουν στοιχεία του Λιμεναρχείου σύμφωνα με τα οποία τον μήνα Φεβρουάριο φέτος 657 φορτηγά μπήκαν και βγήκαν από το κεντρικό λιμάνι καθώς εξυπηρετήθηκαν από τα πλοία που ενώνουν την Καβάλα με τα νησιά του Βορείου Αιγαίου.
Επανέρχεται στο λιμάνι η διαδικασία του εκτελωνισμού
Από σήμερα Δευτέρα 1η Απριλίου επανέρχεται η διαδικασία του εκτελωνισμού φορτηγών στο χώρο του κεντρικού λιμανιού, μπροστά από το τελωνείο. Υπενθυμίζεται ότι από το τέλος Ιανουαρίου και σε όλη τη διάρκεια του Φεβρουαρίου και του Μαρτίου η διαδικασία εκτελωνισμού είχε μεταφερθεί και πραγματοποιούνταν στο νέο λιμάνι.
Ήταν μια απόφαση της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εξόδων προκειμένου να ικανοποιηθεί σχετικό αίτημα του αντιπεριφερειάρχη Θόδωρου Μαρκόπουλου. Επειδή η απόφαση της Αρχής αναφέρονταν σε εξυπηρέτηση των φορτηγών στο νέο λιμάνι κατά τους χειμερινούς μήνες, τώρα που ήρθε η άνοιξη η διαδικασία μεταφέρεται χωρίς πολλά λόγια και χωρίς πολλά έγγραφα εκ νέου στο κεντρικό λιμάνι.
Ρόλο φαίνεται πως παίζει το έγγραφο του Επιμελητηρίου Καβάλας με ημερομηνία 20 Φεβρουαρίου, το οποίο αποτέλεσε ουσιαστικά μια διαμαρτυρία για την προαναφερθείσα αλλαγή. Μια διαμαρτυρία που υιοθέτησε τα επιχειρήματα των εκτελωνιστών οι οποίοι θίχθηκαν ιδιαίτερα από τη μεταφορά των καθηκόντων τους, από το κεντρικό στο νέο λιμάνι.
Όσοι υποστηρίζουν ότι ο εκτελωνισμός θα πρέπει να διεξάγεται στο κεντρικό λιμάνι χρησιμοποιούν ως βασικό επιχείρημα ότι τα εξυπηρετούμενα φορτηγά είναι λίγα, περίπου πέντε ανά ημέρα. Θέτουν μάλιστα υπόψη ότι τα φορτηγά που μπαίνουν και βγαίνουν στο κεντρικό λιμάνι, χρησιμοποιώντας την ακτοπλοϊκή σύνδεση της Καβάλας με τα νησιά του Βορείου Αιγαίου, είναι πολύ περισσότερα.
Σύμφωνα με πληροφορίες υπάρχουν στοιχεία για 657 φορτηγά οχήματα που εισήρθαν στο κεντρικό λιμάνι της Καβάλας προκειμένου να εξυπηρετηθούν με τα πλοία της ακτοπλοϊκής γραμμής. Τα 657 φορτηγά αυτοκίνητα υπολογίζεται ότι εξυπηρετούνται στη συγκεκριμένη γραμμή τακτικά κάθε μήνα. Τα ίδια στοιχεία αναφέρουν ότι οι διελεύσεις φορτηγών πολλαπλασιάζονται κατά τη διάρκεια των θερινών μηνών. Ως παράδειγμα, υπάρχουν τα στατιστικά των 930 φορτηγών που διακινήθηκαν από το κεντρικό λιμάνι τον Ιούλιο του 2018.
Κοντολογίς, η διαδικασία του εκτελωνισμού περιγράφεται ως ελάχιστα οχλούσα στα κυκλοφοριακά δεδομένα της πόλης. Αντίθετα, υποστηρίζεται ότι η κυκλοφοριακή κατάσταση στην Καβάλα επιδεινώνεται από τα φορτηγά που μπαινοβγαίνουν στο λιμάνι εξαιτίας του ότι εξυπηρετούνται με τα πλοία, προς τα νησιά του Βορείου Αιγαίου.
Η πρωτοβουλία του Θόδωρου Μαρκόπουλου στο τέλος Ιανουαρίου 2019 ώστε ο εκτελωνισμός να πραγματοποιείται στο νέο λιμάνι, είχε τη στήριξη πολλών τοπικών παραγόντων εκτός φυσικά από το Επιμελητήριο. Προς γενική έκπληξη το αίτημα του κ. Μαρκόπουλου έγινε δεκτό από την Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων, ωστόσο εξαρχής η διαδικασία είχε σύντομη ημερομηνία λήξης. Το βασικό επιχείρημα του Θόδωρου Μαρκόπουλου σχετιζόταν με την κατάρρευση της γέφυρας μπροστά από το παλιό νοσοκομείο.