Dark Mode Light Mode

Επιτροπή του ΤΕΙ ερευνά τα τεχνικά στοιχεία των διοδίων

Συνέντευξη τύπου δόθηκε χθες στο γραφείο του προέδρου του ΤΕΙ ΑΜΘ όπου ο Νάσος Μητρόπουλος ανακοίνωσε ότι με ομόφωνη απόφαση της συγκλήτου συγκροτείται τριμελής διεπιστημονική επιτροπή η οποία και θα εξετάσει τα τεχνικά στοιχεία που συνδέονται με την εγκατάσταση σταθμού διοδίων στην Καβάλα και ειδικότερα στην παράκαμψη.

Στην επιτροπή συμμετέχουν ο Σπύρος Ραψωμανίκης ως διευθυντής της Μονάδας Περιβάλλοντος & Διαδικτυακής Τεχνολογίας του ερευνητικού κέντρου ΑΘΗΝΑ, ο Αχιλλέας Χριστοφορίδης ως καθηγητής μηχανικών πετρελαίου του ΤΕΙ, καθώς και ο νομικός σύμβουλος του τεχνολογικού ιδρύματος και πρώην δήμαρχος Κωστής Σιμιτσής.

Στη συνέντευξη τύπου μίλησε πρώτος ο πρόεδρος του ιδρύματος Νάσος Μητρόπουλος. Εξήγησε ότι η επιτροπή όσο ταχύτερα μπορεί θα μελετήσει τα τεχνικά στοιχεία και τις διαδικασίες που ακολουθήθηκαν για τα διόδια στην παράκαμψη, τα οποία και προτείνει να τοποθετηθούν η Εγνατία Οδός. Όπως είπε ο πρόεδρος, υπάρχουν δεδομένα που αφορούν στην ατμοσφαιρική ρύπανση τα έτη πριν από τη λειτουργία της παράκαμψης και αμέσως μετά τη λειτουργία της.

Τα συγκεκριμένα στοιχεία θα αντιπαραβάλλουν οι κύριοι Ραψωμανίκης και Χριστοφορίδης με τα στοιχεία που κατέθεσε η Εγνατία Οδός για τη μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων του συγκεκριμένου έργου. Έγινε γνωστό ότι ο Κωστής Σιμιτσής θα ασχοληθεί ειδικότερα με τις υπόλοιπες διαδικασίες που ακολουθήθηκαν κι έχουν σχέση με το ίδιο έργο.

Ο Σπύρος Ραψωμανίκης μιλώντας στους δημοσιογράφους είπε μεταξύ άλλων: «Έχουμε πειραματικά δεδομένα για την περιοχή και την ατμόσφαιρα. Θα δούμε όταν φτάσει στα χέρια μας, τι ακριβώς αναφέρει η μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων του έργου. Σημασία έχει που θα κατασκευαστούν τα διόδια και πόσο θα επηρεάσουν τις συνθήκες της πόλης. Δεν μπορούμε από τώρα να προβλέψουμε πότε θα ολοκληρωθεί η έρευνά μας. Θα απαιτηθεί χρονικό διάστημα μεγαλύτερο των δύο – τριών μηνών από τη στιγμή που θα παραλάβουμε τη μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων των διοδίων».

Ο Αχιλλέας Χριστοφορίδης επέμενε σε ζητήματα εκτροπής της κυκλοφορίας κάθε φορά που οι οδηγοί βρίσκουν εμπρός τους διόδια της Εγνατίας Οδού. Είπε για παράδειγμα ότι τα αυτοκίνητα που περνούν από τα διόδια της Κομοτηνής είναι σαφώς περισσότερα από αυτά που πληρώνουν διόδια στη Μουσθένη. Το 40% των αυτοκινήτων παρακάμπτουν τα διόδια της Μουσθένης, παρατήρησε ο κ. Χριστοφορίδης, συμπληρώνοντας επίσης ότι η έρευνα θα στηριχθεί σε στοιχεία προγενέστερα της εποχής που διανύουμε, όπως τα στοιχεία της μελέτης Ραψωμανίκη που εκπονήθηκε στις αρχές της δεκαετίας του 2000, καθώς και της μελέτης του ιδίου σε συνεργασία με το υπουργείο περιβάλλοντος του 1988.

Είναι φανερό ότι Ραψωμανίκης και Χριστοφορίδης θα ασχοληθούν με την ατμοσφαιρική ρύπανση και με την ηχορύπανση. Η εργασία των μελών της επιτροπής θα είναι εθελοντική και επιδίωξή τους είναι να καταλήξουν σε συμπεράσματα το δυνατόν συντομότερα προκειμένου να ενισχύσουν περαιτέρω τα επιχειρήματα όσων δεν επιθυμούν να κατασκευαστούν και να λειτουργήσουν διόδια στην παράκαμψη.

Προηγούμενο άρθρο

Καταπολέμηση κουνουπιών στα λασπόλουτρα

Επόμενο άρθρο

Η Παρθένα Χοροζίδου ενισχύει το ίδρυμα «Αγία Μαρίνα»