«Ανοίγει ο δρόμος», εξ όσων φαίνεται, για να υπογραφεί στο προσεχές χρονικό διάστημα μεταξύ δημοσίου και κοινοπραξίας Black Summit Financial Group – EFA Group – ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ η σύμβαση για την υπο-παραχώρηση του εμπορικού λιμένα της Καβάλας «Φίλιππος Β’».
Προ ημερών μόλις πήρε ΦΕΚ (ανέβηκε στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης) η πράξη του Υπουργικού Συμβουλίου βάσει της οποίας αποφασίστηκε και εγκρίθηκε η συνυπογραφή από το Ελληνικό Δημόσιο, της σύμβασης για την υπο-παραχώρηση του δικαιώματος χρήσης, λειτουργίας, συντήρησης και εκμετάλλευσης ενός σταθμού πολλαπλών χρήσεων σε τμήμα του Λιμένα «Φίλιππος Β΄» του Οργανισμού Λιμένος Καβάλας Α.Ε., όπως αυτή εγκρίθηκε με την υπ’ αρ. 151/2023 πράξη του Ζ’ Κλιμακίου και την υπ’ αρ. 991/2023 απόφαση του Έβδομου Τμήματος του Ελεγκτικού Συνεδρίου.
Πρόκειται για τον γνωστό διαγωνισμό που είχε προκηρύξει το ΤΑΙΠΕΔ για την αξιοποίηση του τμήματος αυτού του λιμένα Καβάλας, στο οποίον είχε δώσει προσφορά, και επικρατήσει, η κοινοπραξία Black Summit Financial Group – EFA Group – ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ.
Το οικονομικό αντάλλαγμα για την υπο-παραχώρηση, για χρονικό διάστημα 40 ετών, ανέρχονταν περίπου σε 33,9 εκατ. ευρώ σε όρους ονομαστικής αξίας. Επιπλέον, κατά τη διάρκεια της υπο-παραχώρησης, ο υπο-παραχωρησιούχος καλείται να υλοποιήσει επενδύσεις της τάξης των 36 εκατ. ευρώ, συμπεριλαμβανομένων και δαπανών βαριάς συντήρησης.
Η κρίσιμη πρόσφατη απόφαση του Ελεγκτικού Συνεδρίου
Θυμίζουμε ότι έτσι κι αλλιώς εδώ και μερικούς μήνες τ ο Ελεγκτικό Συνέδριο (Ε.Σ.), έπειτα από προσφυγή του ΤΑΙΠΕΔ, ανακάλεσε προηγούμενη απόφασή του που εξέδωσε τον Απρίλιο, σύμφωνα με την οποία για την υπογραφή της σύμβασης υπο-παραχώρησης του λιμένα «Φίλιππος Β’» μεταξύ του Ταμείου και του σχήματος «International Port Investments Kavala» (Black Summit Financial Group – EFA Group – ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ), θα πρέπει να προηγηθεί η έγκριση του master plan, το οποίο υποχρεούται να εκπονήσει ο επενδυτής βάσει της σύμβασης.
Να σημειώσουμε πάντως ότι η υπογραφή της σύμβασης θα μπορούσε να έχει γίνει και νωρίτερα, ωστόσο, ήταν μια αναγκαία, αν και τυπική διαδικασία, η έγκριση της πράξης από το υπουργικό συμβούλιο, όπως και έγινε προ ημερών.
Κατά συνέπεια, η υπογραφή της σύμβασης υπο – παραχώρησης μπορεί να προχωρήσει άμεσα. Ο λιμένας Φίλιππος Β’ μπαίνει πλέον σε μια νέα αναπτυξιακή τροχιά μέσα από τον διεθνή δημόσιο διαγωνισμό που διενήργησε το ΤΑΙΠΕΔ.
Να αναφέρουμε ότι το εν λόγω λιμάνι είναι εκτός της πόλης της Καβάλας, ενώ υπάρχει και το κεντρικό, αυτό που είναι στην πόλη. Μάλιστα, στο Ταμείο έχουν «διπλή στόχευση», δηλαδή όσο είναι εφικτό να αναπτυχθεί και το κεντρικό λιμάνι, μαζί με τον φορέα ΟΛΚ (Οργανισμός Λιμένος Καβάλας), ώστε να αποκτήσουν οι υποδομές της πόλης περαιτέρω ώθηση.
Το project
Υπενθυμίζεται ότι η υπο-παραχώρηση του λιμένα Φίλιππος Β’ περιλαμβάνει:
- τον υφιστάμενο προβλήτα με επιστρωμένη έκταση, εμβαδού περίπου 117.000 τ.μ.,
- μια πρόσθετη μη επιστρωμένη από αποκατάσταση έκταση, εμβαδού περίπου 165.000 τ.μ.,
- τον αποσπασμένο μώλο/κυματοθραύστη
- την εμπορική δραστηριότητα (γενικό φορτίο, ξηρό χύδην φορτίο και περιστασιακά εξυπηρέτηση εμπορευματοκιβωτίων) και
- συγκεκριμένα αντικείμενα του υπάρχοντος εξοπλισμού του λιμανιού.
Επίσης, όπως αναφέρεται στο ΦΕΚ, αποφασίστηκε ο ορισμός ως αρμοδίων οργάνων και η παροχή εξουσιοδότησης στους Υπουργούς Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών και Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής για τη συνυπογραφή, για λογαριασμό του Ελληνικού Δημοσίου, της σύμβασης για την υπο-παραχώρηση του δικαιώματος χρήσης, λειτουργίας, συντήρησης και εκμετάλλευσης ενός σταθμού πολλαπλών χρήσεων σε τμήμα του Λιμένα «Φίλιππος Β΄» του Οργανισμού Λιμένος Καβάλας Α.Ε..
Να θυμίσουμε ότι η Ο.Λ.Κ Α.Ε ενέκρινε ομοφώνως στις 11/09/2023 τη Σύμβαση Υπό-Παραχώρησης του δικαιώματος χρήσης, λειτουργίας, συντήρησης και εκμετάλλευσης σταθμού πολλαπλών χρήσεων στον λιμένα Φίλιππος Β’.
πηγή: insider.gr