Προς κάθε υπεύθυνο σήμερα ανεύθυνο αύριο θεσμικό φορέα της πόλης μου.
Είμαι ένας απλός (στο χωριό μου το λένε “χαϊβάνι) και ανόητος (για τα σημερινά δεδομένα) Έλλην Καβαλιώτης.
Θέλω να ρωτήσω όσο πιο απλά γίνεται γιατί δεν καταλαβαίνω:
1: Οι υπόγειες αποθήκες που δημιουργήθηκαν από την άντληση πετρελαίου στον “Πρίνο” θα
χρησιμοποιηθούν για την αποθήκευση φυσικού αερίου σε υγρή μορφή.
α) Αυτό το υγροποιημένο αέριο από υγρό, που και πως θα ξαναγίνεται αέριο;
β) Στην αέρια μορφή του, που θα καταλήγει και πως θα διοχετεύεται στους αγωγούς χερσαίας
μεταφοράς;
γ) Πόσα καράβια και τι χωρητικότητας θα σταθμεύουν ανάμεσα στην Καβάλα και τη Θάσο
(στον κόλπο) τις 365 μέρες του χρόνου;
Λέω τώρα. Δώστε προσοχή στις ερωτήσεις μου γιατί υποψιάζομαι ότι οι απαντήσεις απ΄όπου
κι΄άν δοθούν ( λογικά από το Δήμο μας (Καβάλας), το Δήμο Νέστου – Κεραμωτής, το Δήμο
Θάσου, την Αντιπεριφέρεια και το ΤΕΕ).
Μάρτυς μου ο Θεός,
να το θυμάστε, αυτά τα ερωτήματα θα μας απασχολούν για πολλές δεκαετίες. Συνεχίζω να μην
καταλαβαίνω.
2: Χαράζονται σιδηροδρομικές συνδέσεις – Τοξότες-Λιμάνι Φίλιππος Β΄Καβάλας και Θεσσαλονίκη
λιμάνι Φίλιππος Β΄ Καβάλας (τώρα γιατί το λέτε Νέας Καρβάλης, είναι κι΄αυτό ένα ερώτημα –
τέλος πάντων προς το παρόν).
α) Τι θα μεταφέρουν αυτές οι αμαξοστοιχίες;
β) Το τραίνο γίνεται για μεταφορά λαού και εμπορευμάτων; container, αερίου; άλλων;
γ) Τα καράβια θα φορτώνουν και θα ξεφορτώνουν από το λιμάνι Φίλιππος Β’ της Καβάλας;
Πόσα καράβια καθημερινά θα σταθμεύουν στον κόλπο της Καβάλας, για να είναι βιώσιμο το
εγχείρημα;
δ) Γινόμαστε η πύλη ενεργειακής επάρκειας των Βαλκανίων και όχι μόνο, με ποία οφέλη και
ποίο κόστος για τον τόπο μας;
ε) Πήγε κανένας Καβαλιώτης τα τελευταία χρόνια διακοπές για ήλιο και θάλασσα στον κόλπο
της Ελευσίνας, του Πειραιά και της Ρεβιθούσας;
Έχω ο αδαής πολλά ερωτήματα ακόμη αλλά αυτά προς το παρόν. Σας ευχαριστώ που θα απαντήσετε
Ένας πολίτης
Καπλάνης Ιωσηφίδης