Η ιδιωτικοποίηση της Εγνατίας Οδού ΑΕ αργεί ενώ η τιμολογιακή πολιτική στα παλιά και νέα διόδια έχει κι αυτή τα προβλήματα της. Το συγκεκριμένο διπλό συμπέρασμα προκύπτει από προχθεσινή διαδικασία στη Βουλή, η οποία έγινε με αφορμή την αλλαγή δ. συμβούλου της προαναφερθείσας εταιρίας. Στη συζήτηση που έγινε σε επιτροπή της Βουλής παρέστη και ο Υπουργός κ. Σπίρτζης. Η ιστοσελίδα των Αθηνών Capital.gr με κείμενο του Δημήτρη Δελεβέγκου σημειώνει ενδιαφέρουσες λεπτομέρειες μιας διαδικασίας που αφορά την Καβάλα για δύο λόγους. Ο πρώτος είναι ότι η Εγνατία οδός διέρχεται από το Νομό, ο δεύτερος έχει σχέση με την επιμονή της εταιρίας στα λάθος διόδια στην Παράκαμψη.
Το κείμενο ανάμεσα στα άλλα αναφέρει: «Στις καλένδες φαίνεται να παραπέμπεται, τουλάχιστον για το διάστημα πριν από τις επικείμενες εθνικές εκλογές, η ιδιωτικοποίηση της Εγνατίας Οδού. Αυτό προέκυψε, εμμέσως πλην σαφώς, προχθές κατά την ακρόαση από την επιτροπή ΔΕΚΟ της Βουλής του νέου διευθύνοντα συμβούλου της εταιρείας Αθανάσιου Σχίζα. Κατά τη διάρκεια της διαδικασίας, η αναφορά στην πρόοδο της σχεδιαζόμενης παραχώρησης της Εγνατίας Οδού ήταν πενιχρή από τον αρμόδιο υπουργό Χρήστο Σπίρτζη, ο οποίος έσπευσε να διευκρινίσει ότι δεν είναι προς πώληση, παραχώρηση ή ιδιωτικοποίηση η Εγνατία Οδός Ανώνυμος Εταιρεία, αλλά μόνον ο δρόμος μήκους 670 χλμ. Η ιδιωτικοποίηση της Εγνατίας Οδού βρίσκεται αντιμέτωπη με σημαντικά εμπόδια, όπως η ολοκλήρωση της πιστοποίησης των σηράγγων και η έγκριση της τιμολογιακής πολιτικής των διοδίων. Όπως αναφέρεται στην τελευταία έκθεση της Κομισιόν, υπάρχει σειρά εκκρεμοτήτων που θα πρέπει να ολοκληρωθούν. Πρόκειται για: Την ολοκλήρωση της πιστοποίησης των σηράγγων από την Ανεξάρτητη Αρχή. Όπως ανέφερε ο Χρ. Σπίρτζης, οι φάκελοι της αδειοδότησης των σηράγγων “δεν έχουν έρθει στο σύνολό τους, ή έχουν έρθει λίγοι”, τη στιγμή που υπολογίζεται ότι απαιτούνται 24.Την έγκριση του προϋπολογισμού της εταιρείας για το 2019, που έχει, πλέον, ολοκληρωθεί. Κατά τον υπουργό Υποδομών, η καθυστέρηση αποδίδεται στο γεγονός ότι υπήρχαν αποθεματικά ύψους 185 εκατ. ευρώ, από τα οποία έπρεπε, κατά τον ίδιο, να απομείνουν διαθέσιμα 40-45 εκατ. ευρώ, ώστε να εξασφαλιστούν, εάν χρειαστεί, οι οικονομικές διεκδικήσεις της τράπεζας Πειραιώς (για παλαιότερο δάνειο που έχει χορηγήσει). Το υπόλοιπο ποσό θα κατευθυνθεί για έργα υποδομής στη Βόρεια Ελλάδα, ενώ τμήμα του ενδέχεται να δαπανηθεί για επείγοντα έργα συντήρησης του αυτοκινητοδρόμου.
– την τιμολογιακή πολιτική των διοδίων σε 38 σταθμούς, που θα πρέπει να εγκριθεί από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Ο κ. Σπίρτζης περιορίστηκε να αναφέρει ότι από τη στιγμή που αυτή δεν έχει λάβει το πράσινο φως από την Ε.Ε., δεν είναι δυνατόν να γίνουν αυξήσεις.