Ολοκληρώθηκε χθες στη Βουλή η συζήτηση για το νομοσχέδιο που ουσιαστικά ιδιωτικοποιεί τα περιφερειακά λιμάνια μέσω διαδικασίας ΣΔΙΤ. Το νομοσχέδιο ψηφίστηκε τόσο επί της αρχής όσο και κατ’ άρθρων. Ο νέος νόμος του κράτους ενδιαφέρει άμεσα τον Οργανισμό Λιμένα Καβάλας αφού αφορά το νέο λιμάνι «Φίλιππος Β’». Πολλές φορές πριν και κατά τη διάρκεια της συζήτησης στη Βουλή τονίστηκε ότι προτεραιότητα του Υπουργείου και του ΤΑΙΠΕΔ είναι η εφαρμογή του νέου νόμου πρώτα στα λιμάνια Καβάλας και Αλεξανδρούπολης. Η ιδιωτικοποίηση θα γίνει μέσω «υπο- παραχωρήσεων» αλλά στην πραγματικότητα θα υλοποιηθεί ένα σύγχρονο μοντέλο ΣΔΙΤ.
Τώρα που το νομοσχέδιο πήρε την έγκριση της Βουλής πρέπει το ΤΑΙΠΕΔ να ετοιμάσει τον διαγωνισμό και για την Αλεξανδρούπολη και για το «Φίλιππος Β’» στην Καβάλα. Υπολογίζεται ότι ο διαγωνισμός θα βγει στον αέρα το αργότερο εντός του θέρους. Δεν θα είναι μια απλή διαδικασία που θα ολοκληρωθεί συγκεκριμένα και σύντομα. Όπως πάντα σε αυτές τις περιπτώσεις θα υπάρξουν διάφορα στάδια, στα οποία οι ενδιαφερόμενοι θα δηλώνουν το αρχικό και δεσμευτικό τους ενδιαφέρον. Σύμφωνα με πληροφορίες το ΤΑΙΠΕΔ είναι έτοιμο για τον διαγωνισμό που δεν αποκλείεται να είναι κοινός για τα δύο λιμάνια. Αν γίνει κάτι τέτοιο τότε δεν θα πρόκειται για θετική εξέλιξη για το «Φίλιππος Β». Πάντως για το λιμάνι της Καβάλας θα υπάρξει πρόσκληση σε ενδιαφερόμενους για την εμπορική δραστηριότητα σε αυτό. Σύμφωνα με πληροφορίες θα υπάρξει πρόβλεψη τμήμα του λιμανιού να συνεχίσει να χρησιμοποιεί η Energean. Υπολογίζεται ότι αποτέλεσμα στο διαγωνισμό θα έχουμε σε 1 με 1,5 χρόνο από σήμερα. Σημειώνουμε ότι με το νόμο που ψηφίστηκε, ο έλεγχος του νέου λιμανιού παραμένει αρμοδιότητα του ΟΛΚ.
Σε συνέχεια όλων αυτών και σε απάντηση χθεσινού μας δημοσιεύματος ο Χ. Ηλιάδης (πρόεδρος του ΟΛΚ) είπε: «Όσον αφορά για τη διαδικασία που εγκρίνεται στη Βουλή, δεν είναι ιδιωτικοποίηση του λιμανιού όπως γράψατε. Είναι τύπου ΣΔΙΤ, δηλαδή το λιμάνι θα διατηρήσει τον κρατικό φορέα διαχείρισης. Θα αναζητηθούν ιδιωτικά κεφάλαια με παραχωρήσεις χρήσεων, με σκοπό την ανάπτυξη των δραστηριοτήτων και τη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας. Μέχρι τώρα – με το νομοθετικό πλαίσιο που ίσχυε- το ΤΑΙΠΕΔ μπορούσε να αξιοποιήσει τα λιμάνια μόνο με την παραχώρηση της μετοχής. Αυτό σήμαινε πλήρη ιδιωτικοποίηση του κάθε λιμανιού. Τώρα οδηγούμαστε σε συγκεκριμένες παραχωρήσεις δραστηριοτήτων. Για την Καβάλα προβλέπεται η παραχώρηση χρήσης του εμπορικού λιμένα μετά από διαγωνιστική διαδικασία. Προβλέπεται επίσης μέχρι την διακήρυξη να υπάρχουν συζητήσεις του ΤΑΙΠΕΔ με το Οργανισμό και το Υπουργείο Ναυτιλίας».