Οι Βουλευτές του ΚΚΕ (Δελής, Μαρίνος, Στολτίδης, Μανωλάκου) κατέθεσαν ερώτηση στον Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής.
Η ερώτηση με ημερομηνία 15 Δεκέμβρη είχε ως θέμα της τα προβλήματα των ναυτεργατών. Των εργαζόμενων στα φέρι μποτ που εκτελούν δρομολόγια από Καβάλα προς Θάσο και το αντίστροφο. Ο κ. Πλακιωτάκης απάντησε στις 10 Γενάρη γενικώς και αορίστως. Υπενθυμίζοντας ποιος έχει την αρμοδιότητα των ελέγχων και το τι προβλέπει η σχετική νομοθεσία.
Η απάντηση έχει ως εξής:
«Επί των διαλαμβανομένων στην εν θέματι Ερώτηση γνωρίζεται ότι οι συνθήκες εργασίας των ναυτικών καθώς και η εν γένει εφαρμογή των διατάξεων της ισχύουσας νομοθεσίας για το προσωπικό των πλοίων ελέγχονται από τις οικείες Λιμενικές Αρχές, βάσει οδηγιών που έχουν παρασχεθεί από την αρμόδια Διεύθυνση του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, σύμφωνα με τις οποίες, ανεξαρτήτως ενεργειών τους κατ’ εκτέλεση εντολών – οδηγιών των αρμόδιων εισαγγελικών αρχών, σε περίπτωση διαπίστωσης παραβάσεων κινείται η διαδικασία για την επιβολή των προβλεπόμενων κυρώσεων, καθώς και για την αποκατάσταση των ελλείψεων – αντικανονικοτήτων, που διαπιστώνονται, με γνώμονα την αποφυγή επανάληψής τους στο μέλλον.
Όσον αφορά σε θέματα στελέχωσης και οργάνωσης του χρόνου εργασίας των ναυτικών επί δραστηριοποιούμενων πλοίων Ελληνικής σημαίας και την εφαρμογή των Διεθνών Συμβάσεων και κανονισμών, οι οικείες Λιμενικές Αρχές προβαίνουν σε τακτικούς ελέγχους κατ’ εφαρμογή εντολών – οδηγιών της αρμόδιας Διεύθυνσης του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής καθώς και σε καταγραφή και έλεγχο κάθε σχετικής καταγγελίας επί των ανωτέρω θεμάτων.
Τέλος σημειώνεται ότι, ο χρόνος ακινησίας (διακοπή εκτέλεσης δρομολογίων) των πλοίων που εκτελούν θαλάσσιες ενδομεταφορές, καθώς και οι προϋποθέσεις χορήγησης αυτού, έχουν ορισθεί νομοθετικά με το το άρθρο 7 του ν. 4948/2022 (A’ 125).
Πιο συγκεκριμένα, εξαιρούμενων των ειδικών περιπτώσεων βλάβης ή ανωτέρας βίας, κάθε δρομολογημένο πλοίο που δραστηριοποιείται καθ’ όλο το έτος σε ακτοπλοϊκή γραμμή, επιτρέπεται να διακόπτει την εκτέλεση δρομολογίων άνευ υποχρέωσης τήρησης οργανικής σύνθεσης πληρώματος, για χρονικό διάστημα μέχρι εξήντα (60) ημέρες, εντός του οποίου διενεργείται υποχρεωτικά, εφόσον απαιτείται, και η ετήσια επιθεώρηση αυτού.
Επίσης, με απόφαση του Υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, ύστερα από αίτηση του πλοιοκτήτη και γνώμη του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών, μπορεί να ορίζεται ειδικότερα επιπλέον διακοπή εκτέλεσης δρομολογίων μέχρι σαράντα πέντε (45) συνεχόμενες ημέρες, εφόσον οι συγκοινωνιακές ανάγκες της γραμμής καλύπτονται από τα ήδη δρομολογημένα πλοία».
(φωτογραφία αρχείου)