Dark Mode Light Mode

Για τη μετακίνηση της Αστυνομικής Διεύθυνσης στο Περιγιάλι

Μία κουβέντα γίνεται το τελευταίο καιρό για τη μετακίνηση της Αστυνομικής Διεύθυνσης Καβάλας από το χώρο που βρίσκεται σήμερα στο κτίριο της οδού Ομόνοιας, σε οικόπεδο στο Περιγιάλι όπου θα κατασκευαστεί και θα λειτουργήσει ένα καινούργιο αστυνομικό κτίριο.

Αν και η ιδέα είναι παλιά και είχε συζητηθεί και στο παρελθόν, φαίνεται πως επικαιροποιείται και σήμερα καθώς ο Σύλλογος των Αστυνομικών Υπαλλήλων Καβάλας συντάσσεται με την ιδέα αυτή.

Ο δραστήριος υποψήφιος δήμαρχος Γιάννης Εριφυλλίδης συνηγορεί με το σχέδιο αυτό και μάλιστα προχώρα ένα βήμα παραπάνω προτείνοντας την κατεδάφιση του κτιρίου της Αστυνομικής Διεύθυνσης Καβάλας στην Ομόνοια μετά τη μεταφορά των υπηρεσιών της στο νέο κτίριο στο Περιγιάλι και την κατασκευή στη θέση του ενός σύγχρονου πολυώροφου πάρκινγκ.

Αν και η υλοποίηση της ιδέας αυτής για τα ελληνικά δεδομένα μοιάζει να είναι σχεδόν ανέφικτη ή τέλος πάντων να απαιτεί πολύ χρόνο μέχρι να κινηθούν οι μανδαρίνοι του ελληνικού κράτους και του υπουργείου Προστασίας του Πολίτη να πάρουν την απόφαση και ύστερα να αρχίσει η κατασκευή του καινούργιου κτιρίου στο Περιγιάλι, δεν νομίζουμε ωστόσο ότι η πρόταση του Γιάννη Εριφυλλίδη για το πολυόροφο πάρκινγκ είναι προς τη σωστή κατεύθυνση.

Ένας μεγάλος χώρος στάθμευσης στο κέντρο μιας πόλης σαν την Καβάλα θα αποτελέσει πόλο έλξης των αυτοκινήτων με αποτέλεσμα να επιβαρύνει ακόμη περισσότερο το ήδη οξυμένο κυκλοφοριακό πρόβλημα της πόλης.

Η σύγχρονη τάση στις ανεπτυγμένες χώρες είναι τα μεγάλα πάρκινγκ να κατασκευάζονται και να λειτουργούν περιφερειακά του κέντρου των πόλεων και οι οδηγοί και οι επιβάτες να προσεγγίζουν το κέντρο με την αστική συγκοινωνία η οποία θα πρέπει να εκσυγχρονιστεί και να γίνει πιο συχνή και πιο πυκνή.

Για να βελτιωθεί κάπως η κατάσταση στο κυκλοφοριακό πρόβλημα της Καβάλας, τρία πράγματα πρέπει να γίνουν, τα οποία σήμερα μοιάζουν να είναι πολύ δύσκολα. Πρώτα από όλα πρέπει να λειτουργήσει με εξαιρετική αυστηρότητα η αστυνόμευση για το παράνομο παρκάρισμα στο κέντρο της Καβάλας.

Συγχρόνως πρέπει να εκσυγχρονιστεί και να βελτιωθεί η αστική συγκοινωνία. Να ξέρει κάποιος πως αν θα πάει στη στάση θα περιμένει το πολύ 5 λεπτά μέχρι να περάσει το λεωφορείο για να πάει στο κέντρο της πόλης. Πύκνωση δηλαδή των δρομολογίων σε όλες τις αστικές γραμμές.

Τέλος πρέπει να ολοκληρωθεί και η περιμετρική οδός ώστε αν κάποιος θέλει να πάει από το ένα άκρο της πόλης στο άλλο να μη χρειάζεται να διασχίσει όλη την πόλη και να περάσει αναγκαστικά από το κέντρο της Καβάλας.

Εύκολα καταλαβαίνει κανείς πως αυτές οι τρεις συνθήκες είναι εξαιρετικά δύσκολο να υλοποιηθούν και έτσι λοιπόν φαίνεται πως θα ζούμε πολλά χρόνια ακόμη με το οξυμένο κυκλοφοριακό πρόβλημα της πόλης μας.

Θόδωρος Θεοδωρίδης

Προηγούμενο άρθρο

Στις Εθνικές Νέων Γυναικών, Κορασίδων και Παγκορασίδων η Κελεμένη, η  Ζορμπαλά και η Μιχαηλίδου

Επόμενο άρθρο

Μια πολύ συγκινητική φωτογραφία