Αδιαφορία ή ανικανότητα της Διοίκησης της Περιφέρειας στην Καβάλα;
Τα τελευταία χρόνια της παρούσας κυβέρνησης παρατηρούμε όλοι μια γενικότερη απαξίωση των δημοσίων υπηρεσιών και αυτό δεν θα μπορούσε να λείπει και από αυτές των Περιφερειών της χώρας. Η λειτουργία των δημοσίων ΚΤΕΟ που βρίσκονται στις αρμοδιότητές τους, η σταδιακή εγκατάλειψή τους με ταυτόχρονη αδιαφορία για τον εκσυγχρονισμό τους εντάσσονται στο παραπάνω πλαίσιο.
Κυρίαρχα επιχειρήματα αποτελούν η μείωση του ενδιαφέροντος των ιδιοκτητών αυτοκινήτων και η έλλειψη εξειδικευμένου προσωπικού. Εξαίρεση από τα παραπάνω δεν θα μπορούσε να αποτελέσει και το ΚΤΕΟ στο Κοκκινόχωμα Καβάλας.
Ανέστειλε αρχικά την λειτουργία του με την αιτιολογία της συντήρησης και εκσυγχρονισμού του εξοπλισμού του, για να ακολουθήσει στη συνέχεια το οριστικό κλείσιμό του λόγω αντικειμενικής δυσκολίας να λειτουργήσει εξαιτίας συνταξιοδότησης του ήδη ελλιπούς προσωπικού του.
Να σημειωθεί ότι τα δημόσια ΚΤΕΟ παρέμειναν για σημαντικό χρονικό διάστημα ανοιχτά προκειμένου να εξυπηρετήσουν τα βαριά οχήματα όταν τα ιδιωτικά ΚΤΕΟ δεν προχωρούσαν σε επενδύσεις λόγω του αυξημένου κόστους των εγκαταστάσεων. Αυτή ήταν μια πολύ μεγάλη προσφορά στο κοινωνικό σύνολο διότι στα βαριά οχήματα περιλαμβάνονται και τα λεωφορεία, ενώ παράλληλά εξασφαλιζόταν και η ασφαλής κυκλοφορία των φορτηγών πάσης φύσεως.
Ερωτάται η Διοίκηση: Κομοτηνή, 22/03/2023
Προς Τον κ. Πρόεδρο του Περιφερειακού Συμβουλίου ΑΜΘ
1. Το κλείσιμο του δημόσιου ΚΤΕΟ στο Κοκκινόχωμα Καβάλας σχετίζεται ή δεν σχετίζεται με την απουσία ενδιαφέροντος της Περιφερειακής Αρχής για την δημιουργία ενός σύγχρονου και εκσυγχρονισμένου ΚΤΕΟ με την διατήρηση της λειτουργίας του;
2. Είναι ή όχι αρμοδιότητα της Περιφέρειας να καλύπτει την ανάγκη ύπαρξης και λειτουργίας των ΚΤΕΟ που της ανήκουν σε ένα πλαίσιο εξυπηρέτησης των αναγκών των πολιτών της;
3. Είναι προτιμότερο να καλύπτονται οι ανάγκες της εύρυθμης λειτουργίας των υπηρεσιών της Περιφέρειας στις Διευθύνσεις Μεταφορών, όπου υπάγονται και τα ΚΤΕΟ, με προσλήψεις μόνιμου στελεχιακού δυναμικού και όχι ευκαιριακές ορισμένου χρόνου λύσεις που είναι και πιο κοστοβόρες και αναποτελεσματικές; Ποιες είναι οι ενέργειες της διοίκησης; Τελευταία διαπιστώσαμε ότι η Περιφέρεια μας ακόμη και σε προσλήψεις ΙΔΟΧ βρίσκεται στις τελευταίες θέσεις των Περιφερειών της Χώρας.
4. Το ιδιωτικό ΚΤΕΟ στην ίδια περιοχή που απορρόφησε ολόκληρο σχεδόν το πελατολόγιο του δημοσίου είναι σε θέση να προσφέρει υπηρεσίες ασφαλείς; Διαθέτει σχετική άδεια για εξέταση επαγγελματικών οχημάτων άνω των 3,5 τόνων (αγροτικών, φορτηγών και λεωφορείων);
5. Δεν πρέπει να προωθηθούν από την Περιφέρεια ρυθμίσεις για την δωρεάν κάλυψη ή έστω με μειωμένο κόστος από τα ΚΤΕΟ των Ι.Χ αυτοκινήτων των ευπαθών ομάδων και του στόλου των δημόσιων συγκοινωνιών; Ποια άλλα πλην των δημοσίων ΚΕΤΟ μπορούν να επιτελέσουν την παραπάνω λειτουργία;
6. Αποτελεί αντιφατική πολιτική της Διοίκησης ταυτόχρονα σχεδόν με το κλείσιμο του δημοσίου ΚΤΕΟ στο Κοκκινόχωμα, ο αντιπεριφερειάρχης Ξάνθης κ. Κουρτίδης, με ανάρτηση του σε κοινωνικά δίκτυα να διαφημίζει και δικαίως επαίρεται, για την επαναλειτουργία του δημοσίου ΚΤΕΟ της Ξάνθης;
7. Υπάρχει μέριμνα για την τύχη του εξοπλισμού του ΚΤΕΟ ή θα αφεθεί να ρημάξει κατά την πάγια πρακτική;
Οι επερωτώντες Περιφερειακοί Σύμβουλοι
Δημήτρης Λυμπεράκης Περιφερειακός Σύμβουλος Π.Ε. Καβάλας
Κώστας Κατσιμίγας Επικεφαλής / Περιφερειακός Σύμβουλος Π.Ε. Ροδόπης
Ριτβάν Κουράκ Περιφερειακός Σύμβουλος Π.Ε. Ξάνθης