Dark Mode Light Mode

Γιατί η Premier League αφαιρεί τους χορηγούς στοιχήματος από τις φανέλες των ομάδων;

Για πολλούς, η είδηση πως η διοργανώτρια αρχή του πρωταθλήματος ποδοσφαίρου της Αγγλίας, η πασίγνωστη και παντοδύναμη Premier League, ανακοίνωσε την οδηγία προς τις ομάδες να αφαιρέσουν από τις φανέλες τους χορηγούς που σχετίζονται με το στοίχημα, δεν έπεσε ως κεραυνός εν αιθρία.

Παρόλο που το Ηνωμένο Βασίλειο επιτρέπει μόνο σε νόμιμες εταιρίες όπως η https://www.novibet.gr/stoixima να δραστηριοποιούνται εντός των συνόρων της, αρκετές ομάδες πληρώνονται αδρά για να διαφημίζουν bookies από όλο τον κόσμο. Πάμε να δούμε τις αντιδράσεις για αυτή τη ριζική αλλαγή που έρχεται στο διασημότερο και δημοφιλέστερο πρωτάθλημα ποδοσφαίρου στον κόσμο.

Αρχικά να αναφέρουμε πως η συγκεκριμένη οδηγία – παρότρυνση θα ισχύσει από την αγωνιστική σεζόν 2025 – 26. Μάλλον για να προστατέψει τις χορηγικές συμφωνίες που «τρέχουν» ήδη. Έπειτα, πρέπει να ξεκαθαρίσουμε πως η νέα διάταξη αφορά μόνο το κομμάτι της χορηγίας στο κεντρικό μέρος της φανέλας.

Δημιουργείται έτσι ένα παραθυράκι που πιθανότατα θα επιτρέψει τις χορηγίες στα μανίκια ή σε κάποιο άλλο μέρος της εμφάνισης, πχ στην πλάτη ή στο σορτσάκι. Με την παρούσα τροποποίηση στον κανονισμό συντάσσονται ως τώρα όσοι κατακρίνουν την Πρέμιερ Λιγκ πως έχει μεταβληθεί σε ένα «καρναβάλι διαφημίσεων» για το στοίχημα.

Και πως έτσι δεν προστατεύει τις ευαίσθητες ηλικιακές ομάδες, δηλαδή ανθρώπους κάτω των 18. Ούτως ή άλλως, άτομα αυτής της ηλικίας δεν μπορούν να παίξουν σε αυτές τις σελίδες, μαθαίνουν όμως από μικροί τα ονόματα των εταιριών του χώρου των τυχερών παιχνιδιών.

Αρκετοί ακτιβιστές πίσω από αυτή την προσπάθεια θεωρούν πως το στοίχημα και το καζίνο ανήκουν στην ίδια κατηγορία με το ποτό και το κάπνισμα. Και πρέπει να αντιμετωπίζονται με παρόμοιο τρόπο αναφορικά με τις χορηγικές συμφωνίες που συνάπτουν.

Αυτοί είναι οι πρώτοι που χαιρέτισαν τη συγκεκριμένη πρωτοβουλία. Θεωρούν πως η κατάργηση τέτοιων χορηγιών, και ιδιαίτερα σε μια τόσο προβεβλημένη λίγκα όπως η Αγγλική, θα συμβάλλει στο να μειωθεί το ποσοστό των ανθρώπων που αρέσκεται να ποντάρει στο live stoixima. Παρόλο που η πλειοψηφία έχει λογαριασμό σε αδειοδοτημένες εταιρίες όπως η https://www.novibet.gr/stoixima-live, αποδίδοντας έτσι φόρο στο Αγγλικό δημόσιο.

Για όλα τα παραπάνω υπάρχει μια ισχυρή αμφισβήτηση, που προέρχεται από ειδικούς αναλυτές στον τομέα του μάρκετινγκ και των κοινωνικών σχέσεων. Οι οποίοι θεωρούν πως η συγκεκριμένη απόφαση δεν είναι παρά μια σταγόνα στον ωκεανό του συγκεκριμένου προβλήματος.

Συγκεκριμένα, πανεπιστήμια στο Ηνωμένο Βασίλειο μέτρησαν το χρόνο εμφάνισης διαφημίσεων από στοιχηματικές και καζίνο κατά τη διάρκεια των αγώνων. Και υπολόγισαν πόσες φορές μπορεί να δει κάποιος το λογότυπο των χορηγών από αυτή τη βιομηχανία.

Συμπέραναν πως πέραν του χορηγού στη φανέλα, οι διαφημιστικές πινακίδες φιλοξενούν τέτοια μηνύματα κατά μέσο όρο 50 λεπτά σε κάθε ματς. Ενώ κάθε μετάδοση περιλαμβάνει περί τις 500 «ματιές» σε ονόματα εταιριών του χώρου.

Με την εξαίρεση των παιδικών εμφανίσεων που πουλάνε οι ομάδες, και από τις οποίες συνειδητά αφαιρούνται οι στοιχηματικοί χορηγοί, σε όλες τις άλλες δημόσιες εμφανίσεις των συλλόγων η παρουσία αυτών των χορηγών – διαφημιζόμενων είναι κάτι παραπάνω από κυρίαρχη.

Και έπειτα έρχονται τα πιο πρακτικά προβλήματα. Τι θα συμβεί αν μια εταιρεία έχει χορηγική συμφωνία σε χαμηλότερη λίγκα και ανέβει στην Πρέμιερ Λιγκ. Θα πούνε στον χορηγό, ο οποίος στήριξε την προσπάθεια ανόδου, πως τώρα πρέπει να βρουν κάποιον άλλο;

Επίσης, είναι σίγουρο πως μπορούν όλες οι ομάδες να αντικαταστήσουν τα έσοδα από τις χορηγίες αυτές; Δεδομένου πως οι συγκεκριμένες επιχειρήσεις είναι από τους καλοπληρωτές στο χώρο; Ειδικά σε μια οικονομική συγκυρία στο Ηνωμένο Βασίλειο που κυριαρχείται από αβεβαιότητα, εκροές κεφαλαίων, στροφή σε νέες αγορές και μια διαρκή αμφισβήτηση για το μέλλον της χωράς.

Βέβαια, οι υπέρμαχοι του νέου μέτρου θα πουν ούτως ή άλλως πως οι περισσότερες εταιρείες που διαφημίζονται στις φανέλες των ομάδων του κορυφαίου πρωταθλήματος είναι από Ασιάτες μπουκ. Κάτι το οποίο περιορίζει αρκετά το πρόβλημα, θεωρώντας πως πολλές ευρωπαϊκές ή βρετανικές εταιρίες θα χαρούν να πάρουν τη θέση τους στη φανέλα κάποιας μεγάλης ομάδας.

Το θέμα είναι πως οι περισσότεροι θεωρούν πως η ομοσπονδία κάνει σπασμωδικές κινήσεις για να ικανοποιήσει μια μερίδα ακτιβιστών που συνεχίζει να φωνάζει σχετικά με τα συγκεκριμένα διαφημιστικά πρότυπα. Τα οποία, κακά τα ψέματα, επικρατούν αυτή τη στιγμή στην ποδοσφαιρική σκηνή της Αγγλίας.

Ενώ το πρόβλημα είναι υπαρκτό και έκδηλο για όσους παρακολουθούν το καλύτερο πρωτάθλημα του κόσμου, η λύση που προτείνεται δύσκολα θα μπορέσει να περιορίσει την έκθεση του κόσμου σε αυτά τα μηνύματα.

Κάποιοι άλλωστε αμφισβητούν και την αναγκαιότητα του να συμβεί κάτι τέτοιο, δεδομένου πως το στοίχημα είναι παράδοση στα Βρετανικά νησιά, με ορισμένες εταιρίες να έχουν μπει ήδη στο δεύτερο αιώνα της ζωής τους.

Προηγούμενο άρθρο

Συμμετοχή Παναγιωτόπουλου στο Συμβούλιο Εξωτερικών Υποθέσεων – Άμυνας & Δ.Σ. Ευρωπαϊκού Οργανισμού

Επόμενο άρθρο

Athena International Olive Oil Competition: Ολοκληρώθηκαν οι διεργασίες στην Καβάλα (φωτογραφίες)