Dark Mode Light Mode

Η αγορά του Νομού μετά την τουριστική περίοδο

Στο πλαίσιο της έκθεσης KavalaExpo 2024 και του γενικότερου κλίματος στην αγορά, συζητήσαμε με τον Γιάννη Κούτρα. Υπεύθυνος ΓΕΜΗ στη διοίκηση του Επιμελητηρίου Καβάλας. Συζητήσαμε για το κλίμα στην αγορά, μετά την καλή τουριστική περίοδο. Ο κ. Κούτρας παραδέχεται ότι στην αγορά τα πράγματα δεν είναι καλά. Εξ αιτίας του κράτους. Μαζεύει χρήματα με κάθε τρόπο και δεν βοηθά, δεν στηρίζει τους μικρομεσαίους. Η συζήτηση μαζί του έγινε την περασμένη Παρασκευή το πρωί.

Η συνέντευξη

Ερ: Τι γίνεται εκεί έξω στην αγορά; Τι γίνεται στην επιχειρηματικότητα στο Νομό Καβάλας;

Απ: Πέρασε ένα Καλοκαίρι το οποίο έδωσε τόνωση στην τοπική αγορά. Η πληρότητα σε καταλύματα απ` ότι πληροφορούμαστε από τους επαγγελματίες του κλάδου, ήταν σε πολύ καλό επίπεδο. Τα ποσοστά ήταν πάρα πολύ υψηλά. Το θέμα ήταν ότι υπήρχαν χαμηλοί τζίροι. Αυτό έχει αναφερθεί από πάρα πολλούς φορείς της πόλης, οι οποίοι έχουν αναφερθεί στο συγκεκριμένο θέμα. Ήταν γεμάτα τα μαγαζιά, ήταν γεμάτα τα καταλύματα αλλά δεν υπήρξε το αντίστοιχο θετικό πρόσημο στα ταμεία τους. Σε αυτό συνέβαλε η ενεργειακή κρίση η οποία ήρθε να χτυπήσει και τη χώρα μας αλλά χτύπησε και τους Βαλκάνιους φίλους μας, οι οποίοι είναι οι κατεξοχήν τουρίστες που επισκέπτονται την περιοχή μας λόγω οδικού τουρισμού. Ήταν το γεγονός της ακρίβειας, πήγαν πάνω όλα τα προϊόντα και οι υπηρεσίες.

Ερ: Στο να γίνονται όλα πιο ακριβά βάζουν το χέρι τους μήπως και κάποιοι επαγγελματίες και οι επιχειρηματίες; Μήπως πάμε για το εύκολο και γρήγορο κέρδος;

Απ: Προφανώς υπάρχουν τα φαινόμενα αισχροκέρδειας.  Αυτά συμβαίνει παντού, σε όλο τον κόσμο. Στις εποχές όμως που ζούμε βλέπουμε ότι όταν π.χ. ο λογαριασμός ρεύματος έχει έρθει σε ποσοστά πολύ υψηλά , αυτό το κόστος η επιχείρηση δεν πρέπει να το μετακυλήσει με κάποιο τρόπο στον καταναλωτή; Επιδιώκει αρχικά να το απορροφήσει. Έως πότε και μέχρι ποιο ποσό; Το γεγονός ότι οι πρώτες ύλες έχουν αυξηθεί 30-40% , αυτό το κόστος όσο και να θέλει να απορροφήσει μια επιχείρηση μικρομεσαία που είναι η ραχοκοκαλιά της Ελληνικής οικονομίας, δυσκολεύεται σε μεγάλο βαθμό.

Ερ: Έχει αποτέλεσμα η κυβερνητική πολιτική στην ακρίβεια;

Απ: Μέχρι τώρα τα μέτρα που έχουν εξαγγελθεί από τη κυβέρνηση και οι πρακτικές οι οποίες χρησιμοποιούνται δεν μπορώ να πω ότι έχουν φέρει αυτά τα αποτελέσματα που θα έπρεπε. Περισσότερα είναι μέτρα φοροεισπρακτικά, παρά μέτρα που θα μπορέσουν να πατάξουν τη φοροδιαφυγή ή οτιδήποτε άλλο. Το τελευταίο νομοσχέδιο, το φορολογικό, δεν νομίζω να βοήθησε ιδιαίτερα τις επιχειρήσεις οι οποίες είχαν πρόβλημα να ορθοποδήσουν. Αλλά ούτε και τις επιχειρήσεις που πραγματικά είχαν μια καλή πορεία, το τελευταίο διάστημα, να αφήσουμε αποθεματικά στην άκρη. Για τη δημιουργία της επιτυχίας χρειάζονται πολλοί συντελεστές. Το κράτος και οι επιχειρηματίες από την πλευρά τους θα πρέπει να συνεργάζονται σε τέτοιο βαθμό , προκειμένου να βγει ένα θετικό αποτέλεσμα. Πολλές φορές ο επαγγελματίας έχει φτάσει στο σημείο να πει, ότι δεν θέλω τη βοήθεια του κράτους. Είναι σαν να μπαίνει εμπόδιο, τροχοπέδη στις επιχειρηματικές πρωτοβουλίες.

Ερ: Καταφέρνει το Επιμελητήριο να συμπαρίσταται και πως μετά από αυτό το καλοκαίρι;

Απ: Το Επιμελητήριο έχει έναν ρόλο να ακούει την τοπική κοινωνία , να μεταφέρει τα προβλήματα στην κεντρική ένωση και από εκεί με τη σειρά τους να τα μεταφέρουν στην κεντρική πολιτική σκηνή. Να πιέζει πρόσωπα και καταστάσεις να διορθωθούν. Υπάρχουν πάρα πολλά παραδείγματα που αν δεν ήταν η συμβολή του Επιμελητηρίου στο βαθμό που μπορούσε, δεν θα είχαν αναφερθεί κάποια πράγματα. Στο πλαίσιο φέτος της ΚΑVALA EXPO 2024  θα γίνει η συνέλευση της κεντρικής ένωσης των επιμελητηρίων. Θα είναι οι πρόεδροι από τις πόλεις όλης της Ελλάδας. Σε αυτές τις συγκεντρώσεις μεταφέρει ο καθένας τα προβλήματα της περιοχής του,μεταφέρει ειδικά χαρακτηριστικά που έχει η κάθε περιοχή. Γίνονται υπομνήματα, ασκούνται πιέσεις και οι κατευθύνσεις αυτές πάνε προς τη κυβέρνηση για να  μπορέσουν να λυθούν τα οποία προβλήματα υπάρχουν.

Προηγούμενο άρθρο

Καλός ο τουρισμός αλλά χρειαζόμαστε επενδύσεις!

Επόμενο άρθρο

Εμπλοκή- καθυστέρηση στην εγκατάσταση του ιδιώτη στο νέο λιμάνι