Dark Mode Light Mode
Πέρασαν τα χειρότερα για την υπηρεσία καθαριότητας;
Η αναπτυξιακή προοπτική της Καβάλας στην ομιλία Σπίρτζη – Εμπορευματικό κέντρο στο νέο λιμάνι εξήγγειλε μία ακόμη φορά ο Υπουργός
Νέα διοίκηση στο σωματείο της ΔΕΥΑΚ

Η αναπτυξιακή προοπτική της Καβάλας στην ομιλία Σπίρτζη – Εμπορευματικό κέντρο στο νέο λιμάνι εξήγγειλε μία ακόμη φορά ο Υπουργός

Το απόγευμα της Τρίτης, στο πλαίσιο του κυβερνητικού αναπτυξιακού συνεδρίου για την Κεντρική Μακεδονία που είναι σε εξέλιξη στη Θεσσαλονίκη, ο Υπουργός Μεταφορών και Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης αναφέρθηκε πολλές φορές στην Καβάλα. Την ξεχώρισε, μαζί με την Αλεξαδρούπολη- την Θεσσαλονίκη και φυσικά την Αθήνα. Πλεονέκτημα της Καβάλας ότι με τη σιδηροδρομική σύνδεση (Σιδηροδρομική Εγνατία) μπορεί να αναπτυχθεί σε κόμβο συνδυασμένων μεταφορών. Ο κ. Υπουργός μνημόνευσε και το νέο λιμάνι «Φίλιππος Β’» και το αεροδρόμιο «Μέγας Αλέξανδρος». Επανήλθε στη συμφωνία Ελλάδας- Βουλγαρίας τον περασμένο Σεπτέμβρη στο Ιμαρέτ, τα νεότερα της οποίας τα περιέγραψε ως εξής:

«Το Σεπτέμβριο του 2017, υπογράφηκε το Μνημόνιο Συνεργασίας μεταξύ Ελλάδας και Βουλγαρίας, για την ανάπτυξη νέας σιδηροδρομικής γραμμής, που θα συνδέει τα λιμάνια της Θεσσαλονίκης, της Καβάλας, της Αλεξανδρούπολης, με τα δύο λιμάνια της Βουλγαρίας στον Εύξεινο Πόντο, που είναι το Μπουργκάς και η Βάρνα και με το λιμάνι του Ρούσε στο Δούναβη.
Θεωρούμε, ότι ,αυτό είναι πραγματικά ένα έργο που αναβαθμίζει τη χώρα μας σε σχέση με τις Συνδυασμένες Μεταφορές. Ποιο είναι όμως το επιχείρημα και γιατί είναι το έργο βιώσιμο; Στα Δαρδανέλια έχουμε μία πολύ μεγάλη συσσώρευση μεταφορών, έχουμε πολύ μεγάλο κόστος για να περάσουν τα πλοία από τα Δαρδανέλια και έχουμε και πολύ μεγάλη καθυστέρηση. Άρα, είναι κάτι που πραγματικά όλες οι Παρευξείνιες χώρες, η Κίνα, και η Ρωσία, θα ήθελαν να γίνει αυτό το έργο.
Αυτή τη στιγμή ολοκληρώνεται η τεχνοοικονομική διερεύνηση και η μελέτη σκοπιμότητας του έργου. Ήδη και ο Πρόεδρος Γιούνκερ και άλλες δυνάμεις της Ευρώπης ενδιαφέρονται για να διευρυνθεί η συμφωνία που κάναμε με τη Βουλγαρία και να ενταχθεί και η Ρουμανία. Υπάρχει ενδιαφέρον, πραγματικά από όλο τον πλανήτη, για την υλοποίηση του έργου. Έχουν ενδιαφερθεί εταιρείες Ευρωπαϊκές, Αμερικάνικες, Κινέζικες, Ρωσικές, πραγματικά ο μισός πλανήτης, να μην πω όλος ο πλανήτης.
Αυτό είναι ένα κομμάτι της σιδηροδρομικής Εγνατίας. Πώς πάμε να υλοποιήσουμε το έργο; Δεν πάμε με τον παραδοσιακό τρόπο: Να κάνει δηλαδή η Ελλάδα το δικό της μέρος του σιδηροδρομικού δικτύου και των εμπορευματικών κέντρων και η Βουλγαρία το δικό της.
Μέσα στο μήνα, θα γίνει μία κοινή εταιρεία Ελλάδας – Βουλγαρίας. Θα τρέξει ενιαία το έργο. Θα βρει τη χρηματοδότηση με τη στήριξη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και της Ευρωπαϊκής Τράπεζας, του ιδιωτικού τομέα και στη χώρα μας και στη Βουλγαρία. Και στη συνέχεια ενιαία, θα διαχειριστεί και το έργο. Είναι αυτό που είπε ο Αντιπρόεδρος πριν, ότι πρέπει να δούμε τι κάνει το Δημόσιο, τι κάνει ο ιδιωτικός τομέας και που μπορούμε να έχουμε τη βέλτιστη συνεργασία και σύμπραξη. Αν πηγαίναμε σε μία λογική να κάνει η Ελλάδα το δικό της κομμάτι και η Βουλγαρία το δικό της, πολύ απλά δε θα γινόταν το έργο. Γιατί, δεν θα ήταν ένα ενιαίο έργο, ενιαίας διαχείρισης, για αυτό που θέλουμε να κάνουμε, την παράκαμψη δηλαδή των Δαρδανελίων.
Καταλαβαίνετε όλοι, πάρα πολύ καλά, ποια είναι η γεωπολιτική σημασία του έργου, πώς αναβαθμίζει και την Ελλάδα και τη Βουλγαρία».

Για τα θέματα της σιδηροδρομικής σύνδεσης, μία ακόμη φορά υποστήριξε την προοπτική της Σιδηροδρομικής Εγνατίας: «Ώριμο από αυτό το έργο, είναι η γραμμή από την Αλεξανδρούπολη μέχρι το Ορμένιο, από την Αλεξανδρούπολη μέχρι την Ξάνθη. Δεν είναι ώριμο από το Νέστο, από τους Τοξότες, μέχρι τη Θεσσαλονίκη, γιατί θέλουμε να έχουμε μία νέα όδευση και να μην ανεβαίνουμε με τον παλιό σχεδιασμό του Πρώτου Παγκοσμίου Πολέμου πάνω στο Νευροκόπι για να φτάνουμε Θεσσαλονίκη. Όσοι σπουδάσαμε στη Βόρεια Ελλάδα και έχουν περάσει αυτή τη διαδρομή, είναι υπέροχη διαδρομή, αλλά δεν είναι η βέλτιστη πρακτική που πρέπει να έχουμε για τις μεταφορές. Οπως δεν είναι η βέλτιστη λογική -και το λέω για τις τοπικές κοινωνίες- να διαμαρτύρονται παραδείγματος χάριν οι Σέρρες ή η Δράμα, γιατί πάμε να κάνουμε μία νέα χάραξη, που θα συντομεύσει το δρόμο και το χρόνο για τις εμπορευματικές μεταφορές. Αυτό είναι η λογική τού περνάει ο δρόμος μέσα από την πλατεία του χωριού, τού περνάει ο σιδηρόδρομος, κάνει βόλτα επάνω από όλη την Ελλάδα για να μην… την πιάνουν τα κανόνια του τουρκικού στόλου, προκειμένου να ικανοποιηθούν τοπικά συμφέροντα. Δεν σημαίνει ότι σταματάει η παλιά σιδηροδρομική γραμμή. Μπορεί να παίξει άλλο ρόλο. Μπορεί να αναβαθμιστεί, το Σέρρες- Θεσσαλονίκη. Να γίνεται όχι με λεωφορεία, ΚΤΕΛ, και αυτοκίνητα, αλλά με έναν σύγχρονο Προαστιακό. Είναι ένα από τα μεγαλύτερα αστικά κέντρα της Βορείου Ελλάδος οι Σέρρες, θα είναι μία βιώσιμη γραμμή».

Για την Καβάλα ο κ. Υπουργός είπε και τα εξής: « Η Θεσσαλονίκη, η Αλεξανδρούπολη, η Καβάλα, η Αθήνα είναι κέντρα που συνδυάζουν λιμάνι, σιδηρόδρομο, και εμπορευματικό κέντρο – μόλις τα φτιάξουμε – και αεροδρόμιο, πάρα πολύ κοντά. Είναι λοιπόν η οδική και η σιδηροδρομική σύνδεση τους, το πλεονέκτημα μας, σε αυτό που χρόνια ήθελαν όλες οι βαλκανικές χώρες και όλες οι χώρες μετά τις βαλκανικές, η Ρωσία δηλαδή, να έχουν πρόσβαση στα λιμάνια μας. Εμείς πρέπει να εκμεταλλευτούμε αυτή τη θέλησή τους, με το θετικό πρόσημο της λέξης».

 

Προηγούμενο άρθρο

Πέρασαν τα χειρότερα για την υπηρεσία καθαριότητας;

Επόμενο άρθρο

Νέα διοίκηση στο σωματείο της ΔΕΥΑΚ