Dark Mode Light Mode

Η χρηματοδότηση σιδηροδρομικού έργου στην Καβάλα δημιουργεί παράπονα στην Πάτρα!

Στη δημοσιότητα δόθηκε ο κατάλογος των 135 έργων υποδομής μεταφορών, που θα λάβουν επιχορηγήσεις στο πλαίσιο του μηχανισμού Connecting Europe Facility (CEF), του χρηματοδοτικού μέσου της ΕΕ για τις στρατηγικές επενδύσεις σε υποδομές μεταφορών.

Η Κομισιόν ανάμεσα από 399 προτάσεις έργων που υποβλήθηκαν από τα κράτη μέλη, και όπως έγραψε η εφημερίδα «Πελοπόννησος» από προχθές, η Επιτροπή Μεταφορών «έκοψε» την πρόταση της ΕΡΓΟΣΕ για χρηματοδότηση της υπογειοποίησης της νέας σιδηροδρομικής γραμμής, από το Ρίο μέχρι τον Αγ. Διονύσιο.

Η εξέλιξη είναι εξαιρετικά δυσμενής για την Πάτρα, η οποία ξαφνικά βρίσκεται χωρίς χρηματοδοτική ομπρέλα για το τελευταίο τμήμα της σιδηροδρομικής γραμμής που θα πρέπει να φτάσει μέχρι το νέο λιμάνι.

Η Κομισιόν, όπως έγινε γνωστό από αρμόδιες πηγές, έκρινε ασύμφορο οικονομικά το αντικείμενο της υπογειοποίησης, προφανώς γιατί δεν βγαίνουν τα νούμερα της μελέτης ανταπόδοσης κόστους οφέλους.

Το αίτημα της ΕΡΓΟΣΕ αφορούσε σε χρηματοδότηση 168 εκατ. ευρώ, μέσω του μηχανισμού Connecting Europe Facility, για το τμήμα Ρίο-Αγίος Διονύσιος, που είναι συνολικού κόστους 198 εκατ. ευρώ.

Την τελική λίστα με τα 135 επιλεγέντα έργα, παρουσίασε την περασμένη Τρίτη στο «The Connecting Europe Days», στη Λυών, η επίτροπος Μεταφορών Adina Vălean.

Πρόκειται για επενδύσεις στην ανάπτυξη του Ευρωπαϊκού Συστήματος Διαχείρισης Σιδηροδρομικής Κυκλοφορίας (ERTMS) θα καταστήσει τους σιδηροδρόμους εξυπνότερους, διαλειτουργικούς και ασφαλέστερους.

Τα έργα περιλαμβάνουν επίσης τη δημιουργία ασφαλούς και ασφαλούς υποδομής στάθμευσης για φορτηγά, αναβαθμίσεις της βασικής λιμενικής υποδομής, συμπεριλαμβανομένης της παροχής ηλεκτρικής ενέργειας στην ξηρά για τη μείωση των εκπομπών από ελλιμενισμένα πλοία, βελτιωμένες διασυνοριακές συνδέσεις εσωτερικής ναυσιπλοΐας και μια σειρά πιλοτικών έργων για τον Ψηφιακό Ευρωπαϊκό Ουρανό για την «πράσινη αεροπορία» και την αστική αεροπορική κινητικότητα.

Αυτές οι επιχορηγήσεις αντιπροσωπεύουν το μεγαλύτερο μέρος της χρηματοδότησης του προγράμματος Connecting Europe Facility στο πλαίσιο των προσκλήσεων υποβολής προτάσεων του Σεπτεμβρίου 2021 και ακολουθούν επενδύσεις σε έργα στρατιωτικής κινητικότητας και εναλλακτικών καυσίμων του Απρίλιο του 2022.

Στον κατάλογο με τα 135 προς επιχορήγηση έργα από την ΕΕ, περιλαμβάνονται τρία έργα (δύο λιμενικά και ένα σιδηροδρομικό) που αφορούν την χώρα μας. Πρόκειται για τις μελέτες δύο έργων παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας από αξιοποίηση του κυματισμού, για τα λιμάνια Βόλου και Ηρακλείου και για ένα σιδηροδρομικό για πού αφορά τη σιδηροδρομική σύνδεση της Καβάλας. Συγκεκριμένα, πρόκειται για την κατασκευή της νέας ενιαίας σιδηροδρομικής γραμμής, Νέα Καρβάλη – Τοξότες, άξονας Θεσσαλονίκη – Καβάλα – Αλεξανδρούπολη, τμήμα του Διαδρόμου OEM από την ΕΡΓΟΣΕ με χρηματοδότηση: 154.204.320 ευρώ.

Η Δράση βρίσκεται στον Διάδρομο Orient/East-Med και αφορά μελέτες και κατασκευαστικές εργασίες για το νέο μονής γραμμής σιδηροδρομικό τμήμα «Νέα Καρβάλη – Τοξότες» (31,7 χλμ.) στη Βόρεια Ελλάδα, συμπεριλαμβανομένης της σύνδεσης (5,3 χλμ.) με το Εμπορικό Λιμάνι Καβάλας (Φίλιππος Β).

(Πηγή pelop.gr)

Προηγούμενο άρθρο

Παραλίγο αυτόφωρο! Η αστυνομία σταμάτησε γλέντια συνοικιακών συλλόγων

Επόμενο άρθρο

Ο Γιάννης Βύζικας διαφωνεί και διαμαρτύρεται με το έργο στο οικόπεδο του Κρέη