Σε σχέση με την απάντηση της Αντιδημάρχου Διοικητικών υπηρεσιών κ. Φραντζεσκάκη για τα εισοδηματικά κριτήρια των δικαιούχων του Κοινωνικού Παντοπωλείου, έχουμε να παρατηρήσουμε τα εξής:
- Με βάση την Ελληνική Στατιστική Αρχή (ΕΛΣΤΑΤ), το Εθνικό Κατώφλι Φτώχειας για το 2017 βρίσκεται στο ποσό των 4.500 ευρώ ετησίως ανά άτομο και στο ποσό των 9.450 ευρώ για οικογένειες με 2 παιδιά. Για τις ίδιες περιπτώσεις, η διοίκηση του Δήμου ορίζει 2.400 ευρώ ανά άτομο και 4.200 ευρώ για οικογένεια με 2 παιδιά.
Οικογενειακή κατάσταση | Εθνικό Κατώφλι Φτώχειας
2017 |
Πρόγραμμα ΤΕΒΑ Υπουργείου Κοινωνικής Αλληλεγγύης | Κριτήρια Κοινωνικού Παντοπωλείου 2017 |
Μεμονωμένο άτομο | 4.500 | 3.000 | 2.400 € |
Οικογένεια με 2 παιδιά | 9.450 | 5.400 | 4.200 € |
Πώς εξηγείται λοιπόν αυτή η διαφορά στα κριτήρια;
- Με βάση την απόφαση της διοίκησης του Δήμου, το Κοινωνικό Παντοπωλείο θα απευθύνεται στις ίδιες κατηγορίες δημοτών στις οποίες απευθύνεται ήδη το πρόγραμμα του Ταμείου Επισιτιστικής Βοήθειας για τους Απόρους (ΤΕΒΑ) του Υπουργείου Κοινωνικής Αλληλεγγύης, το οποίο μάλιστα διαθέτει έναν πολύ σημαντικό προϋπολογισμό.
Για ποιο λόγο; Δεν ενδιαφέρεται η Δημοτική Αρχή να διευρύνει την κοινωνική στήριξη σε Καβαλιώτες που βρίσκονται κάτω από το όριο της φτώχειας, αλλά τα εισοδήματά τους είναι πάνω από αυτά που ορίζει το ΤΕΒΑ και το Κοινωνικό Παντοπωλείο; Δηλαδή μία πολύτεκνη οικογένεια με εισόδημα 9.000 ευρώ τον χρόνο θεωρείται “πλούσια” από τη Δήμαρχο Καβάλας και γι’ αυτό δεν θα έχει πρόσβαση στο Κοινωνικό Παντοπωλείο;
- Η Αντιδήμαρχος Διοικητικών Υπηρεσιών ανέφερε στην απάντησή της ότι “θα ικανοποιούνται έκτακτες ανάγκες και περιπτώσεις και έξω από αυτά τα κριτήρια”.
Δηλαδή ο Δήμος θεωρεί όσους βρίσκονται πάνω από τα εισοδηματικά κριτήρια που ο ίδιος έβαλε ότι είναι “έκτακτες περιπτώσεις φτώχειας”; Και αν εμφανιστούν 200 “έκτακτες” περιπτώσεις με εισοδήματα πάνω από αυτά που έβαλε η διοίκηση του Δήμου και με αντικειμενικό πρόβλημα επιβίωσης, τι θα γίνει; Ποιος και με ποια κριτήρια θα κάνει τη διαχείριση αυτών των “έκτακτων περιπτώσεων φτώχειας”;
Πάντως, εμείς γνωρίζουμε περιπτώσεις συμπολιτών μας που έχουν πρόβλημα επιβίωσης, δεν εντάχθηκαν σε κάποιο πρόγραμμα στήριξης, πήγαν στον Δήμο να ζητήσουν έκτακτη βοήθεια και τα στελέχη της διοίκησης δεν ασχολήθηκαν για να δώσουν λύση…
Μήπως τελικά τα χαμηλά εισοδηματικά κριτήρια μπήκαν, επειδή ο προϋπολογισμός του Κοινωνικού Παντοπωλείου είναι μόλις 150.000 ευρώ (την ώρα που ο αντίστοιχος προϋπολογισμός του ΤΕΒΑ μόνο για την αγορά τροφίμων είναι 1.100.000 ευρώ περίπου);
Η Δημοτική Αρχή έκανε την πολιτική επιλογή να διαθέσει το ποσό αυτό σε λιγότερους, παρά να αυξήσει τον προϋπολογισμό και να στηρίξει περισσότερους.
Εμείς προτείνουμε:
- να γίνει καταγραφή των νοικοκυριών του Δήμου που βρίσκονται κάτω από το Εθνικό Κατώφλι Φτώχειας (αλήθεια, τι έγινε τελικά με εκείνη τη μελέτη για τη δημιουργία ολοκληρωμένου συστήματος εντοπισμού – αξιολόγησης – διαχείρισης κοινωνικών αναγκών του Δήμου; Υπάρχει;)
- να τριπλασιαστεί ο προϋπολογισμός του Κοινωνικού Παντοπωλείου με εξορθολογισμό και εξοικονόμηση πόρων από λειτουργίες ή δραστηριότητες που επιβαρύνουν τον προϋπολογισμό του Δήμου
- να επεκταθούν τα εισοδηματικά κριτήρια για το Κοινωνικό Παντοπωλείο σε κατηγορίες δημοτών τα εισοδήματα των οποίων βρίσκονται μεταξύ των ορίων του ΤΕΒΑ και του Εθνικού Κατωφλιού Φτώχειας.
Όλα δείχνουν ότι, εδώ και 3 χρόνια, η Δήμαρχος, τα στελέχη της διοίκησης του Δήμου και οι συνεργάτες τους δεν έχουν την αντίληψη και την επάρκεια να σχεδιάσουν και να υλοποιήσουν καμία συγκροτημένη και αυτοτελή πολιτική για την κοινωνική στήριξη όλων των δημοτών που αντιμετωπίζουν προβλήματα φτώχειας…
Για την Ανεξάρτητη Δημοτική Κίνηση
Ο ΤΟΠΟΣ ΤΗΣ ΖΩΗΣ ΜΑΣ
Ο Επικεφαλής
Μάκης Παπαδόπουλος
Δημοτικός Σύμβουλος