Dark Mode Light Mode

Η Εγνατία οδός ΑΕ προβλέπει λειτουργία των διοδίων στην Παράκαμψη το Νοέμβρη!

Ο πρόεδρος της Εγνατίας Οδού ΑΕ κ. Απόστολος Αντωνούδης δεν πτοείται από τα διάφορα εμπόδια που ανακύπτουν συνεχώς κι έχουν σχέση με τα νέα διόδια της οδού. Επιμένει σε αυτά αφού η κατασκευή και λειτουργία τους είναι μνημονιακή υποχρέωση της χώρας μας! Η συνέντευξη του στη Μακεδονία και στη δημοσιογράφο Σοφία Χριστοφορίδου μας ενδιαφέρει αφού σε αυτήν προβλέπει λειτουργία των διοδίων στην Παράκαμψη εντός του 2018.

Μετά το stop του έργου λόγω των γνωστών λαθών της εταιρίας, αυτό επιδιώκει νέα έγκριση στη νέα Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων. Το θέμα είναι σε εκκρεμότητα και στην Περιφέρεια ΑΜΘ και στο Δασαρχείο. Καταγγελία στο Δασαρχείο για τα διόδια στο Στρυμωνικό (κάθετη οδός στην Εγνατία) έκαναν πολίτες των Σερρών ενώ ίδια εμπλοκή με το Δασαρχείο έχουν και τα έτοιμα διόδια στην Ασπροβάλτα. Ε και; Οι δηλώσεις του κ. Αντωνούδη είναι του τύπου «πέρα βρέχει».

Η συνέντευξη Αντωνούδη

-Για τα διόδια στην Παράκαμψη είπε: « Είναι ένας σχεδιασμός που υλοποιείται από την ΚΥΑ του Δεκεμβρίου του 2014. Αυτήν τη στιγμή έχουμε 12 μετωπικούς σταθμούς διοδίων. Έχει σχεδόν ολοκληρωθεί ο σταθμός στη Θεσσαλονίκη, ακολούθως μέχρι τον Νοέμβριο στην Ασπροβάλτα, την Καβάλα και το Στρυμονικό, και θα κατασκευαστούν δυο σταθμοί στη Σιάτιστα και στο Αρδάνιο, με χρόνο ολοκλήρωσης στο α’ εξάμηνο του 2019».

-Ερωτηθείς για το αναλογικό σύστημα διοδίων απάντησε: «Με την εφαρμογή του αναλογικού συστήματος διοδίων θα καταργηθούν όλοι οι σταθμοί διοδίων και ο συμβατικός τρόπος με τον οποίο ξέρουμε ότι δουλεύει σήμερα το σύστημα. Από όποιο σημείο και να μπαίνει κανείς στην Εγνατία οδό θα αρχίζει η χρέωσή του. Θα μετριέται η απόσταση την οποία κάνει και θα χρεώνεται το αντίστοιχο ποσό σε μια προπληρωμένη κάρτα ή σε μία εφαρμογή στο κινητό. Από τις αρχές του 2019 φαντάζομαι ότι θα έχουμε τον τελικό ανάδοχο, που θα αρχίσει να εγκαθιστά το σύστημα. Μπορεί να πάρει κι έναν χρόνο η ολοκλήρωση της εφαρμογής του σε όλους τους αυτοκινητόδρομους της χώρας».

-Επόμενη ερώτηση, γιατί κατασκευάζονται νέα διόδια που σε λίγο καιρό θα καταργηθούν: Η απάντηση του είναι η εξής: « Η παραχώρηση της εκμετάλλευσης και συντήρησης του άξονα της Εγνατίας ξεκίνησε από το 2012. Υποσχέθηκαν όλες οι κυβερνήσεις ότι κάποια στιγμή θα εφαρμόσουν το αναλογικό σύστημα χρέωσης, αλλά δεν το έκανε καμία, πλην της τελευταίας.Στο μεταξύ όμως, επειδή είχε ήδη χαθεί η εμπιστοσύνη των θεσμών για το πότε θα λειτουργήσει το αναλογικό σύστημα, διότι οι θεσμοί λένε «δεν έχω εμπιστοσύνη για το πότε θα λειτουργήσει το αναλογικό. Μας λέτε διαρκώς ότι θα το κάνετε εδώ και 5-6 χρόνια, και δεν το έχετε κάνει ποτέ». Έτσι μπήκε στα προαπαιτούμενα της αξιολόγησης ότι πρέπει να εγκατασταθεί το μετωπικό σύστημα διοδίων. Οι δεσμευτικές προσφορές για την Εγνατία οδό θα κατατεθούν στο τέλος του 2018, άρα οι υποψήφιοι παραχωρησιούχοι πρέπει να ξέρουν από πού θα παίρνουν και πώς θα παίρνουν τα έσοδα».

-Υπάρχει τέλος ερώτηση για το διαγωνισμό δηλαδή την ιδιωτικοποίηση του δρόμου: «Ήδη έχουμε μπει στη δεύτερη φάση, από τις εννέα εταιρείες που εκδήλωσαν ενδιαφέρον έχουν περάσει οι επτά. Έχει ανοίξει το VDR και γίνονται επισκέψεις στην Εγνατία οδό από τους ενδιαφερόμενους . Αυτή η διαδικασία θα συνεχιστεί για το επόμενο τρίμηνο. Προς το τέλος του χρόνου θα πάμε στην τρίτη φάση με την κατάθεση δεσμευτικών οικονομικών προσφορών. Για την ολοκλήρωση της παραχώρησης θα περάσουμε το πρώτο εξάμηνο του 2019. Η δέσμευση είναι για τέλος του 2018. Εγώ λέω ρεαλιστικά το φθινόπωρο του 2019 η τελική υπογραφή.Παράλληλα το αναλογικό σύστημα θα αρχίσει να εγκαθίσταται από αρχές του 2019 σε όλους τους αυτοκινητόδρομους της χώρας. Όταν θα έρθει ο παραχωρησιούχος, θα είναι αναγκασμένος να επιλέξει ένα συμβατό σύστημα με τις προδιαγραφές που έχουν τεθεί από το υπουργείο για όλους τους άλλους αυτοκινητόδρομους».

 

Προηγούμενο άρθρο

Το Επιμελητήριο αναζητά εθελοντές για την έκθεση του!

Επόμενο άρθρο

Δύο παρατάξεις της αντιπολίτευσης ψήφισαν το σχέδιο τουριστικής προβολής του 2019