Όλο και περισσότεροι εκπρόσωποι της αγοράς παραδέχονται την αλλαγή.
Η εορταστική περίοδος των Χριστουγέννων και των εορτών περιορίζεται σε 2-3 μέρες. Δύο τρεις μέρες πριν τα Χριστούγεννα. Μήπως τα εορταστικά ωράρια είναι περιττά; Συζητήσαμε με τον πρόεδρο της Ομοσπονδίας κ. Θόδωρο Χατζηχρήστο.
Η συνέντευξη
Ερ: Την προηγούμενη εβδομάδα δεν πήγαν καλά τα πράγματα στην αγορά. Είναι μια κατάσταση που επαναλαμβάνεται τα τελευταία χρόνια… Πρέπει να τη συνηθίσουμε;
Απ: Τα τελευταία χρόνια έχει συρρικνωθεί όλη αυτή η εορταστική περίοδος. Κίνηση υπάρχει μόνο τις τελευταίες δύο τρεις μέρες πριν τα Χριστούγεννα. Αυτό συμβαίνει γιατί υπάρχουν αρκετά προβλήματα στον κόσμο. Δεν υπάρχει διαθέσιμο εισόδημα για να βγει κάποιος να κάνει αγορές, να ξοδέψει το κάτι παραπάνω λόγω εορτών. Έχουμε συνηθίσει τα τελευταία χρόνια, όλο αυτό που ονομάζουμε εορταστικές αγορές, να γίνεται τις τρεις τελευταίες ημέρες. Βάζουμε και τις καιρικές συνθήκες μέσα σ’ όλα αυτά. Αν είναι σύμμαχος ο καιρός, πιστεύω ότι σήμερα αύριο θα πάνε καλύτερα τα πράγματα.
Ερ: Έχει νόημα αυτό το εορταστικό ωράριο των 10-15 ημερών;
Απ: Δε νομίζω πλέον να υπάρχει κανένα νόημα. Το βλέπουμε άλλωστε καθημερινά στην κίνηση που έχει η αγορά. Πολλοί συνάδελφοι επιλέγουν να μην ανοίγουν κιόλας! Πρέπει αυτό το κομμάτι να το εξετάσει και ο Εμπορικός Σύλλογος και να δει αν τελικά συμφέρει και αποδίδει το πολυήμερο εορταστικό ωράριο.
Ερ: Προτρέπουν τους καταναλωτές, παράγοντες του τόπου, αιρετοί της αυτοδιοίκησης, στελέχη των κομμάτων, να βοηθήσουν τους μικρομεσαίους. Μήπως όμως χρειαζόταν μια μεγαλύτερη καμπάνια υπέρ των μικρών και των μικρομεσαίων;
Απ: Σίγουρα όλοι μας πρέπει να στηρίζουμε την τοπική οικονομία. Αυτό το λέμε διαρκώς. Πάει να εξαλειφθεί αυτό που λέγεται για τους μικρομεσαίους ότι είναι η «ραχοκοκαλιά της οικονομίας». Δεχόμαστε όμως και μια «επίθεση» τα τελευταία χρόνια σε επίπεδο φορολογίας, όπου … προτρέπει κάποιους να κλείσουν τα καταστήματα τους. Βλέπουμε ότι οι πολιτικές που ασκούνται είναι κατά των μικρών επιχειρήσεων, αναγκάζοντας επαγγελματίες να κλείσουνε τα καταστήματα τους. Ανοίγουν μεγαλοκαταστήματα, τα οποία αντικαθιστούν όλες αυτές τις υπηρεσίες και διαμορφώνουν την αγορά διαφορετικά.
Ερ: Λέτε δηλαδή στους επαγγελματίες, στους μικρομεσαίους να χαμηλώσουν από εδώ και πέρα λίγο τον πήχη για την περίοδο των εορτών.
Απ: Εμείς πάντα έχουμε την ελπίδα ότι όλα στο τέλος θα πάνε καλά. Στο τέλος που θα κάνουμε λογαριασμό, θα καταλάβουμε τι έχει γίνει. Παρόλα αυτά έχουμε προετοιμαστεί στο δικό μας τον κλάδο. Των ζαχαροπλαστών, αρτοποιών κτλ. Αυτό κάνουμε καθημερινά ενώ προσπαθούμε να διατηρήσουμε τις τιμές που είχαμε και πέρσι. Υπάρχει όμως ακρίβεια στις αγορές και συνεχώς δεχόμαστε ανατιμήσεις. Ειδικά η σοκολάτα, τείνει να γίνει είδος πολυτελείας!