Όχι στα διόδια που προετοιμάζει στην Παράκαμψη Καβάλας η Εγνατία Οδός ΑΕ είπε με ομόφωνη της απόφαση την Μεγάλη Εβδομάδα η αρμόδια επιτροπή του Περιφερειακού Συμβουλίου της ΑΜΘ. Με άλλη απόφαση της η ίδια επιτροπή γνωμοδότησε θετικά για τη μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων του νέου δρόμου Δράμας- Καβάλας (Ε61) αλλά έως τον Σταυρό Αμυγδαλεώνα. Το δύσκολο κι υπό συζήτηση τμήμα από Σταυρό Αμυγδαλεώνα έως Άγιο Σίλα συνεχίζει να είναι υπό μελέτη (η τελική χάραξη του), με προθεσμία ολοκλήρωσης και παρουσίασης αυτής (όπως λέγεται) το τέλος του 2017.
Και τα δύο θέματα απασχόλησαν την Επιτροπή Αγροτικής Οικονομίας και Περιβάλλοντος του Περιφερειακού Συμβουλίου της ΑΜΘ την Μεγάλη Τετάρτη το μεσημέρι. Στη συνεδρίαση της επιτροπής σαν εκπρόσωποι της Π.Ε. Καβάλας έλαβαν μέρος οι Σωτήρης Παπαδόπουλος και Κατερίνα Γεροστεργίου. Συνολικά στην επιτροπή έλαβαν μέρος 8 περιφερειακοί σύμβουλοι. Μόνο δύο από τη δική μας περιφερειακή ενότητα.
Το θέμα των διοδίων ανέκυψε εμμέσως αφού αρχικά η εισήγηση αφορούσε την ανανέωση της μελέτης περιβαλλοντικών επιπτώσεων της Παράκαμψης. Συμπληρωματικά (πολλοί λένε και πονηρά) η Εγνατία Οδός πρόσθεσε και τη μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων των νέων διοδίων στην ίδια περιοχή. Όπως όλα δείχνουν αυτά θα κατασκευαστούν στο ύψος της Άσπρης Άμμου!
Η επιτροπή γνωμοδότησε ομόφωνα αρνητικά αλλά η γνωμοδότηση της ελάχιστα επηρεάζει την ουσία αφού το έργο δεν μπορεί να το σταματήσει η τοπική αυτοδιοίκηση. Πρόκειται για οριστική απόφαση που όπως διαβάζουμε στην εισήγηση του θέματος στη συνεδρίαση της επιτροπής, θα υλοποιηθεί με τον ακόλουθο τρόπο: «Κατατέθηκε συμπληρωματικό τεύχος που αφορά την μελέτη επιπτώσεων για την κατασκευή και λειτουργία του Σταθμού Διοδιών Καβάλας στη ΧΘ 19+250 του τμήματος «Παράκαμψη Καβάλας» της Εγνατίας Οδού. Στον εν λόγω σταθμό προβλέπονται 3+3 λωρίδες κυκλοφορίας, είτε μονής είτε εναλλασσόμενης κατεύθυνσης με τις αντίστοιχες νησίδες πάνω στις οποίες θα τοποθετηθούν πέντε (5) θάλαμοι διοδίων. Κατά την φάση κατασκευής του έργου δεν αναμένεται σημαντική επιβάρυνση στο περιβάλλον, λόγω του μεγέθους του έργου και των προσωρινών και περιορισμένων επεμβάσεων για την πραγματοποίησή του. Επίσης δεν αναμένεται διαφοροποίηση συγκριτικά με την υφιστάμενη κατάσταση λειτουργίας της Εγνατίας Οδού στο τμήμα της Παράκαμψης Καβάλας, όσον αφορά τις επιπτώσεις από την λειτουργία του Σταθμού Διοδίων και δενπροτείνονται επιπλέον μέτρα. Η χωροθέτηση του σταθμού δεν τροποποιεί τα γεωμετρικά στοιχεία της οδού εκτός του πλάτους καταστρώματος, και δεν θα απαιτηθούν επιπλέον απαλλοτριώσεις. Οι χωματουργικές εργασίες θα είναι μικρής κλίμακας και πιθανόν η κατασκευή τοίχου και φράχτη ανάσχεσης των καταπτώσεων. Η κατασκευή του σταθμού θα είναι ελαφρού τύπου με αφαιρετά στοιχεία. Οι νησίδες θα σχηματιστούν με μεταλλικά στηθαία ασφαλείας. Θα υπάρχει υπερυψωμένο δάπεδο από σκυρόδεμα όπου θα τοποθετηθούν οι θαλαμίσκοι και θα κατασκευαστεί στέγαστρο. Οι φωτεινοί σηματοδότες θα τοποθετηθούν σε γέφυρα σήμανσης».