Παραδόθηκαν την προηγούμενη εβδομάδα στην Εγνατία Οδό Α.Ε. οι μελέτες για την τύχη της γέφυρας.
Φέρονται να προτείνουν κατασκευή μόνο του τμήματος που κατέρρευσε με πιθανή ενίσχυση αυτού που παραμένει στη θέση του. Η δημοτική σύμβουλος Ευαγγελία Δρακονάκη σχολιάζει αυτά που έγιναν γνωστά, χωρίς όπως εξηγεί να έχει μάθει τις σημαντικές περί των μελετών λεπτομέρειες.
Η συνέντευξη της Ευαγγελίας Δρακονάκη
Ερ: Έχετε εμπειρία στο θέμα της πεσμένης γέφυρας, το χειριστήκατε σα διοίκηση και το παρακολουθείτε. Θέλουμε τη γνώμη σας με τα νέα δεδομένα που υπάρχουν για την πεσμένη γέφυρα. Λένε οι μελέτες που έγιναν για την Εγνατία Οδό και τις παρέλαβε η Εγνατία Οδός την προηγούμενη εβδομάδα, ότι δε χρειάζεται να γκρεμιστεί και να κατασκευαστεί όλη από την αρχή, αρκεί να διορθωθεί το συγκεκριμένο τμήμα που έχει το πρόβλημα.
Απ: Τη γέφυρα τη βίωσα πάρα πολύ καλά στο πετσί μου, όπως λέει ο λαός. Σας υπενθυμίζω τη νομική ταλαιπωρία την οποία είχα, σε ότι έχει να κάνει με την πεσμένη γέφυρα. Θεωρώ ότι αυτό που παραδόθηκε στην Εγνατία Οδό είναι προμελέτη. Δεν είναι μια ολοκληρωμένη μελέτη ή μια υλοποίηση. Ελπίζω το Δημοτικό Συμβούλιο δια του Δημάρχου, ότι θα ενημερωθεί για τα όσα αναφέρονται σε αυτά που παραδόθηκαν. Μπορεί ο Δήμος να μην έχει (όπως και αποδείχτηκε από την απόφαση του δικαστηρίου) την άμεση ευθύνη κατασκευής ή επανακατασκευής της γέφυρας αλλά παρόλα ταύτα είναι υποχρεωμένοι οι φορείς οι οποίοι εμπλέκονται να τον ενημερώνουνε. Αυτό υπάρχει και γραπτώς. Από εκεί και πέρα δεν μπορώ να πω πολλά πράγματα στα παραδοτέα από τη στιγμή που δεν τα έχω δει, δεν τα έχω μελετήσει. Επιμένω προσωπικά στο πρώτο βήμα που έπρεπε να γίνει κατά εμέ, που είναι το βήμα της μελέτης αναγκαιότητας ύπαρξης ή μη της γέφυρας. Αυτό έχει να κάνει με μια κυκλοφοριακή μελέτη που έπρεπε να προηγηθεί. Θυμίζω ότι όταν κατασκευάστηκε η γέφυρα αυτή δεν υπήρχε η Εγνατία οδός. Ήταν ο μοναδικός δρόμος ο οποίος εξυπηρετούσε πολύ κόσμο.
Ερ: Αυτή τη μελέτη ποιος έπρεπε να την κάνει και αν είναι χρήσιμη να γίνει έστω και τώρα.
Απ: Θα έπρεπε να έχει πάλι την εντολή η Εγνατία Οδός και να την κάνει. Αυτή η μελέτη θα ήταν μια μελέτη η οποία θα οδηγούσε σ` ένα πόρισμα για το αν θα πρέπει να διατηρήσουμε τη γέφυρα, οπότε μετά πάμε στη μελέτη για το πώς θα την διατηρήσουμε. Θα την ανακατασκευάσουμε όλη, καθολικά; Θα ανακατασκευάσουμε το υφιστάμενο που έχει μείνει; Πάντοτε είναι χρήσιμη μια μελέτη η οποία θα δείξει την αναγκαιότητα δαπάνης κατασκευής ή όχι της γέφυρας. Έχουμε ένα κτίριο, το παλιό Νοσοκομείο, το οποίο δρομολογείται ή ελπίζω να δρομολογηθεί για αξιοποίηση από τη διοίκηση του Δήμου Καβάλας οπότε ενδεχομένως θα χρειαστεί ένας δρόμος μπροστά ο οποίος θα λειτουργεί σαν ένας κόμβος, εισόδου και εξόδου. Όλα αυτά είναι ένα αποτέλεσμα μιας κυκλοφοριακής μελέτης την οποία προσωπικά πιστεύω ότι αν δεν είχε την εντολή η Εγνατία Οδός θα μπορούσε κάλλιστα να την υλοποιήσει και ο Δήμος Καβάλας με τους ειδικούς του συνεργάτες.
Ερ: Τι διαφορά υπάρχει να φτιάξεις μόνο το σημείο που κατέρρευσε από το να φτιάξεις όλη τη γέφυρα;
Απ: Το ποσό δε θα τολμήσω να κάνω προσέγγιση γιατί μπορεί να είναι και το ίδιο. Οι χρόνοι όμως σίγουρα θα είναι συντομότεροι. Μια αναστήλωση, με ενίσχυση του υφιστάμενου τμήματος της γέφυρας που έχει απομείνει και ανακατασκευή του πεσμένου τμήματος είναι σίγουρα συντομότερο από την ολική καθαίρεση της γέφυρας και την κατασκευή νέας από την αρχή. Τώρα σε επίπεδο κόστους όλα αυτά είναι υπολογίσιμα διότι και οι εργασίες των υφιστάμενων βάθρων στην προκειμένη περίπτωση είναι κάτι κοστοβόρο σίγουρα. Μάλλον είναι μια προσέγγιση που σίγουρα έχουν πάρει δείγματα η Εγνατία Οδός και έχουν καταλήξει σε αυτό το αποτέλεσμα, να διορθωθεί το συγκεκριμένο τμήμα που έχει το πρόβλημα.
Ερ: Πότε θα είναι όλα αυτά έτοιμα;
Απ: Δεν μπορεί να γίνει πρόβλεψη. Η εξέλιξη ενός έργου τεχνικού του δημοσίου, πάντα την βλέπουμε βήμα-βήμα. Την έναρξη εργασιών πρέπει να την καθορίσουμε με τις ολοκληρωμένες μελέτες που θα παραδοθούν στους αρμόδιους φορείς. Δε μας έχει γνωστοποιηθεί ολόκληρο το πακέτο το οποίο χρειάζεται των μελετών εκείνων για την ανακατασκευή όπως ειπώθηκε από την Εγνατία οδό της γέφυρας του πεσμένου τμήματος και την ενίσχυση του υφιστάμενου τμήματος.