Dark Mode Light Mode

Η Hmerys και οι άλλοι… Το Φθινόπωρο του 2021 αποτέλεσμα στην υπό παραχώρηση του νέου λιμανιού

Περίπου σε έναν χρόνο από σήμερα- το αργότερο- θα έχει καταλήξει οριστικά η διαδικασία του ΤΑΙΠΕΔ για την υπό παραχώρηση σε ιδιώτη του νέου λιμανιού «Φίλιππος Β’».

Η πρώτη πρόσκληση σε ενδιαφερόμενους είχε ως πολύ ικανοποιητικό αποτέλεσμα να κατατεθούν 5 προτάσεις. Κάποιες αναμενόμενες και κάποιες όχι. Αφού γίνει ο έλεγχος των δικαιολογητικών και άλλων εγγράφων (διαδικασία που θα κρατήσει καιρό), το ΤΑΙΠΕΔ θα καλέσει τους ενδιαφερόμενους να κάνουν την οικονομική τους προσφορά.

Αυτό το σημείο της διαδικασίας θα είναι το πιο καθοριστικό. Σημειώνουμε ότι για το λιμάνι της Καβάλας «Φίλιππος Β’» το ενδιαφέρον των επενδυτών είναι (με τα έως τώρα στοιχεία) μεγαλύτερο από αυτό για την Αλεξανδρούπολη! Υπάρχουν 5 προτάσεις ενώ για την Αλεξανδρούπολη 4. Βέβαια η Αλεξανδρούπολη θα είναι μια «ακριβότερη» διαδικασία υπό την έννοια ότι η συγκεκριμένη πλήρης ιδιωτικοποίηση του Οργανισμού Λιμένα θα φέρει στο ΤΑΙΠΕΔ και στο δημόσιο περισσότερα χρήματα σε σχέση με την υπό παραχώρηση της Καβάλας.

Αναλυτές και ειδικοί στην Αθήνα ξεχωρίζουν από τις προτάσεις για το «Φίλιππος Β’» την πρόταση της εταιρίας Hmerys από την Γαλλία. Μια πρόταση που εμπλέκει σε πολύ μεγάλο βαθμό την τοπική εταιρία της οικογένειας Στεφανή. Οι συμμαχίες και οι συνεργασίες κάνουν το συγκεκριμένο σχήμα ιδιαίτερα δυναμικό. Για κάποιους το καθιστούν φαβορί. Αυτά τα σχόλια είναι φυσικά πρόωρα αλλά πάντως ισχύουν.

Αν προσεγγίσουμε το θέμα των ιδιωτικοποιήσεων συνολικά -αφού τις προηγούμενες ημέρες υπήρξαν τρεις διαδικασίες (Αλεξανδρούπολη, Καβάλα και Νότια Καβάλα) -τότε καταλήγουμε στα ακόλουθα συμπεράσματα:

Η εταιρία ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ (ελλήνων με συμμετοχή και Ολλανδών) κατέθεσε πρόταση και στους τρεις διαγωνισμούς. Η Gold Air με ειδίκευση στις μεταφορές (αεροπορικές, σιδηροδρομικές κτλ) διεκδικεί συμμετέχοντας σε δύο σχήματα και τα δύο λιμάνια. Η Euroports κατέθεσε πρόταση για την Αλεξανδρούπολη, όχι για την Καβάλα. Μυστήριο υπάρχει για τη συμμετοχή της Quintana και στις δύο διαδικασίες. Και στους δύο διαγωνισμούς συμμετέχει ο ΟΛΘ (συμφερόντων Σαββίδη) ενώ δεν είναι έκπληξη η συμμετοχή στο διαγωνισμό για το «Φίλιππος Β’» εταιρίας της ΒΦΛ και του Λ. Λαυρεντιάδη. Καταλαβαίνουμε επίσης ότι για τα δύο λιμάνια αλλά και για τη «Νότια Καβάλα» δεν φαίνεται να είναι φαβορί οι προτάσεις Αμερικανικών συμφερόντων.

 

Προηγούμενο άρθρο

Προς νέο μηνιαίο ρεκόρ κρουσμάτων οδεύει η ΠΕ Καβάλας

Επόμενο άρθρο

Επισκέφθηκαν και είδαν από κοντά τα «δύσκολα» σημεία στο έργο ολοκλήρωσης της Περιμετρικής