Dark Mode Light Mode
Το Waterpolo Καβάλας ευχαριστεί το Μακάριο Λαζαρίδη
Η ιστορία και το περιεχόμενο της μελέτης ανάπλασης της πλατείας Ποταμουδίων- Συνέντευξη της Σοφίας Κιρτάζογλου
Προετοιμάζεται μια μεγάλη συνάντηση μαθητών μουσικών σχολείων

Η ιστορία και το περιεχόμενο της μελέτης ανάπλασης της πλατείας Ποταμουδίων- Συνέντευξη της Σοφίας Κιρτάζογλου

Στο ραδιόφωνο της Πρωινής μίλησε χθες το πρωί η αρχιτέκτονας κ. Σοφία Κιρτάζογλου (φωτογραφία).

Μια από τις αρχιτεκτόνισσες που την Τρίτη παρουσίασαν αναλυτικά τη μελέτη ανάπλασης της πλατείας Ποταμουδίων. Εξήγησε τι είχε προηγηθεί, τι έκανε η μελετητική ομάδα και τι περιλαμβάνει η πρόταση.

Η συνέντευξη

Ερ: Είστε ευχαριστημένες από τις αντιδράσεις και τα σχόλια της χθεσινής (προχθεσινής) παρουσίασης της μελέτης σας;

Απ: Πολύ ευχαριστημένες. Δε νομίζω ότι υπήρχε κάποια αντίρρηση όσον αφορά την ουσία της μελέτης.

Ερ: Υπήρξε και μια διαβούλευση που έγινε βέβαια προ πολλού, με ερωτηματολόγια που είχαν τεθεί.

Απ: Κοιτάξτε να δείτε, η μελέτη ολοκληρώθηκε σε δυο φάσεις. Η αρχική μελέτη έγινε το 2014 όπου έγινε μια διαβούλευση και τέθηκαν ερωτηματολόγια προς μαθητές, τους δασκάλους και τους γονείς. Πριν από δυο χρόνια ξεκίνησε μια αναθεώρηση της μελέτης και μια επικαιροποίηση ας πούμε και έγινε πάλι μια διαβούλευση με τον πολιτιστικό σύλλογο και το σύλλογο γονέων.

Ερ: Εσείς τώρα δεν αρχίσατε από το μηδέν τα σχέδια και τις ιδέες σας.

Απ: Όχι. Η παρουσίαση χθες (προχθές) ήταν συνολική γιατί δεν είχε γίνει μια παρουσίαση παλαιότερα. Επί της ουσίας είχαν αλλάξει τρία-τέσσερα πράγματα αλλά εντάξει παρουσιάστηκε συνολικά η μελέτη.

Ερ: Το περίεργο αυτό που δεν συνηθίζεται είναι ότι είναι ένας χώρος κοινόχρηστος , μια πλατεία που ταυτόχρονα είναι και αυλή σχολείου.

Απ: Αυτή ήταν η βασική δυσκολία αλλά και το βασικό πράγμα που απαιτεί άμεσα μια επίλυση.  Το σχολείο λειτουργεί με συγκεκριμένους κανόνες. Να μην μπαίνουν εξωσχολικοί την ώρα που έχει να κάνει με τα παιδιά. Ταυτόχρονα έχει κατανοηθεί και η ανάγκη των ανθρώπων, των κατοίκων της περιοχής να έχουν ένα ελεύθερο δημόσιο χώρο όλη την ημέρα. Οπότε έπρεπε επί της ουσίας να λυθεί αυτό το πρόβλημα. Κάναμε ένα διαχωρισμό ο οποίος θα υπάρχει μόνο τις ώρες λειτουργίας του σχολείου. Θα δίνεται ένα μέρος ως αυλή του σχολείου και ένα μέρος θα αφήνεται  ελεύθερο για τους κατοίκους. Στις ώρες μη λειτουργίας του σχολείου ο χώρος θα λειτουργεί ενιαία.

Ερ: Απ` ότι καταλάβαμε δώσατε και μεγάλη σημασία και στο έδαφος, στο υλικό του εδάφους;

Απ: Μεγάλη σημασία δόθηκαν στα υλικά, να είναι φιλικά προς τους χρήστες, προς τα παιδιά και προς όλες τις ώρες της ημέρας. Επειδή η αυλή του σχολείου προϋποθέτει, απαιτεί σκληρό δάπεδο, για τις διάφορες δραστηριότητες των παιδιών, έπρεπε αυτό όμως το σκληρό δάπεδο να μην  δίνει την αίσθηση του τσιμέντου, να μην είναι πολύ σκληρό ή δυσάρεστο στη χρήση, οπότε επιλέχθηκε αυτή η ελαστική βαφή η οποία δίνει μια πιο φιλική αίσθηση. Αντικαταστάθηκαν σε πολύ μεγάλο ποσοστό τα σκληρά δάπεδα με πατημένο χώμα, αυξήθηκε πάρα πολύ το πράσινο, για να γίνεται πιο ευχάριστη η διαμονή στο χώρο.

Ερ: Μας κάνει εντύπωση που διατηρείται ο δρόμος, ένας δρόμος που ουσιαστικά δεν έχει νόημα να υπάρχει, ανάμεσα στο σχολείο και στη πλατεία. Αυτό δεν έπρεπε να ενωθεί με το σχολείο;

Απ: Αυτό προαπαιτεί προεδρικό διάταγμα, αλλαγή σχεδίου πόλης δηλαδή αν θέλεις να το κάνεις να είναι κάτι ανεξάρτητο. Είναι ένα θέμα γιατί τα παιδιά πρέπει να διασχίσουν ένα δρόμο για να μπουν στην πλατεία.

Ερ: Δώσατε προτεραιότητα στη λειτουργία της αυλής ή το εξετάσατε με την ίδια σημασία, η πλατεία και η αυλή.

Απ: Σίγουρα δώσαμε προτεραιότητα στα παιδιά, γιατί τα παιδιά πάντα έχουν την απόλυτη προσοχή μας αλλά ταυτόχρονα πάντα στο πίσω μέρος του μυαλού μας υπήρχε  η συνθήκη αυτή ότι ο χώρος θα χρησιμοποιείται όλη την ημέρα. Αυτό γίνεται και τώρα. Αν επισκεφτείτε το χώρο, τα γήπεδα χρησιμοποιούνται και το απόγευμα, παρότι είναι εκεί και εξυπηρετούν το σχολείο.

Ερ: Όσες φωτογραφίες προβλήθηκαν της υφιστάμενης κατάστασης, δείχνουν τη σημερινή πλατεία ρημαγμένη, έτοιμη να διαλυθεί. Δεν έχει γίνει καμία συντήρηση;

Απ: Δεν υπάρχει καμία διαμόρφωση. Ένα τσιμέντο είναι, δυο μπασκέτες, δυο εστίες και μια περιοχή με άμμο. Δεν υπάρχει κάτι άλλο και παρόλα αυτά είναι σε πολύ κακή κατάσταση και σε μια γειτονιά η οποία είναι πάρα πολύ πυκνή, δεν έχει κανέναν άλλο δημόσιο χώρο και είναι πολύ ζωτικής σημασίας αυτός ο χώρος.

Ερ: Πιστεύετε ότι αυτό που σχεδιάσατε μπορεί να γίνει γρήγορα; Το έργο να προχωρήσει γρήγορα;

Απ: Δεν είναι τόσο μεγάλης έκτασης οι κατασκευές. Αλλάζει ριζικά μεν αλλά δεν είναι ότι ξεμπαζώνεται ένας χώρος και ξαναμπαζώνεται από την αρχή. Πιστεύω ότι σε ένα εύλογο χρονικά διάστημα  μπορεί να κατασκευασθεί, αυτό εξαρτάται όμως από τον κατασκευαστή που θα το αναλάβει. Αυτό δεν είναι στις αρμοδιότητες μας.

Ερ: Η εξέδρα που σας ζητήθηκε να υπάρχει εκεί αμέσως-αμέσως δημιουργεί και την προϋπόθεση ο χώρος να είναι και χώρος εκδηλώσεων.

Απ: Αυτό ειδικά υπήρχε ως αίτημα από τον πολιτιστικό σύλλογο γιατί μας είπαν ότι κάνουν κάποιες εκδηλώσεις και θα χρησίμευε πολύ μια εξέδρα. (φωτογραφία από το facebook Δήμου Καβάλας)

Προηγούμενο άρθρο

Το Waterpolo Καβάλας ευχαριστεί το Μακάριο Λαζαρίδη

Επόμενο άρθρο

Προετοιμάζεται μια μεγάλη συνάντηση μαθητών μουσικών σχολείων