Ασφυκτικά γέμισε το βράδυ της Δευτέρας η αίθουσα εκδηλώσεων της Δημοτικής Βιβλιοθήκης από Καβαλιώτες που ήθελαν να παρακολουθήσουν την παρουσίαση του βιβλίου του Λευτέρη Κελβερίδη «Οι κινηματογράφοι της Καβάλας, Οι εποχές – Οι αίθουσες – Οι άνθρωποι» που αναφέρεται στην ιστορία των κινηματογράφων της πόλης μας με σπάνιο αρχειακό υλικό και φωτογραφίες.
Ο συγγραφέας, άριστος γνώστης του κινηματογράφου αλλά και παλιός Καβαλιώτης ο ίδιος, με πολλές προσωπικές μνήμες και εμπειρίες, έκανε πολύμηνη έρευνα, συγκέντρωσε πολύ ενδιαφέροντα στοιχεία, κατάφερε στο πρόσωπο της γιατρού – πνευμονολόγου Σταυρούλας Μπουσμουκίλια να βρει χορηγό που θα κάλυπτε όλα τα έξοδα της έκδοσης και έτσι προχώρησε στην ολοκλήρωση του βιβλίου του που αποτελεί πλέον μία ακόμη πολύτιμη ψηφίδα στην τοπική μας ιστορία.
Ο υπεύθυνος του ιστορικού αρχείου του Δημοτικού Μουσείο Καβάλας Κομνηνός Απότας μίλησε πρώτος για το βιβλίο και αναφέρθηκε διεξοδικά στο περιεχόμενό του, στην οργάνωση της ύλης του από τον συγγραφέα και διάβασε μάλιστα και μερικά χαρακτηριστικά αποσπάσματα. Σημείωσε δε ότι η έκδοση αυτή αποτελεί μια πολύ σημαντική συμβολή στην ολοκλήρωση των γνώσεών μας γύρω από την τοπική μας ιστορία.
Εντύπωση προκάλεσε η αναφορά του σε μια μικρή έρευνα που έκανε ο ίδιος σε νέους Καβαλιώτες ρωτώντας τους από πού πήρε το όνομά του ο χώρος πάρκινγκ «Ροδόπη» απέναντι από τον δημοτικό κήπο και όλοι του απαντούσαν από τον ομώνυμο νομό της Θράκης. Με το βιβλίο λοιπόν του Λευτέρη Κελβερίδη θα μάθουν ότι το όνομά του το πήρε στην πραγματικότητα από τον θερινό κινηματογράφο που λειτουργούσε στον ίδιο χώρο μέχρι το 1980.
Η προσέγγιση του συγγραφέα Κοσμά Χαρπαντίδη που μίλησε στη συνέχεια ήταν πιο συναισθηματική αφού είναι γνωστό ότι τον συνδέει στενή φιλία με τον Λευτέρη Κελβερίδη. Ωστόσο στάθηκε κι εκείνος σε αρκετά σημεία του βιβλίου αναφέροντας το χαρακτηριστικό «χρατς χρουτς» που ακουγόταν στο «Αττικόν» πολύ συχνά κατά την διάρκεια των προβολών όπου κάποιοι θεατές έκοβαν κομμάτια βελούδο από τα πολυτελή καθίσματα του κινηματογράφου για να γυαλίζουν τα παπούτσια τους, περιστατικό μάλιστα που όπως είπε, χρησιμοποίησε με μια μυθοπλαστική διάθεση και στο δικό του μυθιστόρημα «Το άκυρο αύριο» που κυκλοφόρησε πρόσφατα από τις εκδόσεις «Πόλις». Είπε επίσης ότι ο κινηματογράφος στα δικά του μάτια είχε σημειολογικά ηττηθεί από την τηλεόραση την μέρα που ο Νιλ Άρμστρογκ περπάτησε στο φεγγάρι και τα βήματά του εκείνα τα μετέδιδε ζωντανά η τηλεόραση στην βιτρίνα ενός καταστήματος της Καβάλας, ένα βράδι που ο ίδιος έβγαινε από τον κινηματογράφο όπου είχε δει την ταινία «Ελ Σιντ».
Ο Λευτέρης Κελβερίδης που πήρε τελευταίος το λόγο ευχαρίστησε την κ. Σταυρούλα Μπουσμουκίλια για την γενναιόδωρη προσφορά της να αναλάβει εξ ολοκλήρου την έκδοση του βιβλίου, αναφέρθηκε εκτενώς στην σπάνια φωτογραφία του εξωφύλλου που βλέπει μάλιστα για πρώτη φορά το φως της δημοσιότητας και εξιστόρησε τον τρόπο και τις δυσκολίες που συνάντησε για να συγκεντρώσει το υλικό και να ολοκληρώσει τη συγγραφή αυτού του πολύτιμου για την ιστορία της πόλης μας βιβλίου.
Η μεγάλη χορηγός Σταυρούλα Μπουσμουκίλια αφηγήθηκε μερικές στιγμές από την δύσκολη και ανθυγιεινή δουλειά του πατέρα της –στη μνήμη του οποίου άλλωστε είναι αφιερωμένο και το βιβλίο- που ήταν μηχανικός προβολής σε πολλούς κινηματογράφους της Καβάλας ενώ η κ. Γιάννη Χατζηβαρίτη εκ μέρους του Συλλόγου «Πνοή» στον οποίο πήγαν όλα τα έσοδα από την πώληση του βιβλίου, ευχαρίστησε τόσο την κ. Μπουσμουκίλια όσο και τον Λευτέρη Κελβερίδη για τον οποίο αποκάλυψε ότι και άλλες φορές στο παρελθόν έχει στηρίξει την «Πνοή» χωρίς ποτέ να επιζητά την προβολή γι’ αυτές του τις ενέργειες.
Ήταν μια πολύ σημαντική εκδήλωση που άφησε απόλυτα ικανοποιημένους όλους όσους συμμετείχαν σ’ αυτήν.