Dark Mode Light Mode

Η Πανελλήνια Ένωση Πλοιάρχων αποτυπώνει τα προβλήματα των λιμανιών (και) του Ν. Καβάλας

Η Πανελλήνια Ένωση Πλοιάρχων αποτυπώνει την τραγική κατάσταση των υποδομών, με χάρτες και φωτογραφίες – Όσο πιο μικρά τα νησιά τόσο μεγαλύτερη η εικόνα εγκατάλειψης των λιμανιών.

Βελτιώσεις σε συνολικά 102 λιμάνια σε νησιά αλλά και την ηπειρωτική Ελλάδα ζητά με την Έκθεση Λιμένων 2024 η Πανελλήνια Ένωση Πλοιάρχων Εμπορικού Ναυτικού (ΠΕΠΕΝ). Στην έκθεση που συνοδεύεται από χάρτες και φωτογραφίες που έχουν τραβήξει πλοίαρχοι όλων των ναυτιλιακών εταιρειών καταγράφονται οι «εξαιρετικά δύσκολες καταστάσεις» που αντιμετωπίζουν στην προσπάθειά τους να προσεγγίσουν τα λιμάνια αυτά.

Αν και στην επιστολή προς το υπουργείο Ναυτιλίας και το Λιμενικό η ΠΕΠΕΝ επισημαίνει ότι έχουν γίνει προσπάθειες βελτίωσης των λιμανιών μέσω της Επιτροπής Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων (ΕΣΑΛ), εντούτοις οι Έλληνες πλοίαρχοι σημειώνουν ότι «η γενική εικόνα απαιτεί να δοθούν λύσεις οι οποίες θα συμβάλουν στην εξάλειψη των προβλημάτων που υπάρχουν».

Η ΠΕΠΕΝ στις πάνω από 100 σελίδες της έκθεσής της καταγράφει προβλήματα που ξεκινούν από αλλαγή λαμπτήρων σε φάρους και σηματοδότες και φτάνουν έως την κατασκευή νέων προβλητών ή βυθοκόρηση της λιμενολεκάνης τους.

Μεταξύ των λιμανιών που συμπεριλαμβάνονται στην έκθεση με τα προβλήματα και τις ελλείψεις είναι και κάποια από τη Βόρεια Ελλάδα και συγκεκριμένα της Θάσου, της Καβάλας, της Κέρκυρας, της Ηγουμενίτσας και της Σαμοθράκης.

Ενδεικτικά σημειώνουν ότι στην Κάσο η προσέγγιση και η ασφαλής πρόσδεση με νότιους και νοτιοανατολικούς ανέμους χαρακτηρίζεται «άκρως επισφαλής και επικίνδυνη», στην Τζια οι πλοίαρχοι ζητούν επέκταση του προβλήτα εκεί προς βορρά και προς νότο και εκβάθυνση της λιμενολεκάνης και φωτοσήμανση του λιμενοβραχίονα, στον Πόρο ζητούν εκβάθυνση του διαύλου και αυστηρό έλεγχο από το λιμενικό «για την αποφυγή της άναρχης κίνησης ιδιαίτερα στις ώρες διέλευσης των πλοίων εντός του διαύλου, το οποίο δημιουργεί κινδύνους ειδικά όταν πνέουν ισχυροί άνεμοι», στο Ρέθυμνο απαιτείται άμεση εκβάθυνση του λιμανιού το οποίο με τα χρόνια έχει γίνει ρηχό από φερτά υλικά, στη Φανερωμένη της Σαλαμίνας, η προσέγγιση και ο ελλιμενισμός του πλοίου χαρακτηρίζεται επικίνδυνα, στη Σαμοθράκη το λιμάνι χαρακτηρίζεται επικίνδυνο για μεγάλα πλοία και εκτεθειμένο στον βοριά, ενώ ο προβλήτας στη Νάξο, ετοιμόρροπος.

ΘΑΣΟΣ –Λιμένας:

  • Αλλαγή-τοποθέτηση νέων δέστρων στις ήδη κατεστραμμένες. Στη θέση Νο 6 δεν υπάρχουν καθόλου.
  • Επισκευή στις ράμπες φορτοεκφόρτωσης ειδικά στην Νο 1 διότι προεξέχουν από το τσιμέντο οι κάθετοι σιδερένιοι δοκοί ενίσχυσης του τσιμέντου με αποτέλεσμα να δημιουργεί ζημιές στους καταπέλτες των πλοίων. Στις θέσεις Νο 5 και Νο 6 του προβλήτα χρήζει επισκευής, διότι έχει υποστεί καθίζηση.
  • Κατασκευή κυματοθραύστη για προστασία από ΒΑ ανέμους. Καθιστά επικίνδυνη την προσέγγιση των πλοίων και την ασφαλή αγκυροβόλιά αυτών όταν η ένταση ξεπερνάει τα 5 μποφόρ.
  • Τοποθέτηση προσκρουστήρων.

ΘΑΣΟΣ –Πρίνος:

  • Χρήζει άμεση εκβάθυνση λιμενολεκάνης σε αρκετά σημεία των θέσεων πρόσδεσης / προσέγγισης – άκρως επικίνδυνη η προσέγγιση και η ασφαλής πρόσδεση των φορτωμένων πλοίων εκτός της Νο.2 θέσης.
  • Αντικατάσταση παλαιών και φθαρμένων μπιντών πρόσδεσης ειδικά στις προβλήτες Νο2 και Νο 3.
  • Αποκατάσταση φθαρμένου σκυροδέματος στο σύνολο του προβλήτα για την ασφαλή επιβίβαση επιβατών και πληρωμάτων.
  • Τοποθέτηση προσκρουστήρων.

ΚΑΒΑΛΑ:

  • Φανοί εισόδου κεντρικού λιμένα χαμηλή φωτοβολία.
  • Έλλειψη μπιντών για την ασφαλή πρόσδεση καταπέλτη των πλοίων στις θέσεις Νο 3 και Νο 4.
  • Έλλειψη φωτισμού στις θέσεις Νο 3 και Νο 4.
  • Η αποβίβαση επιβατών στις νυκτερινές αφίξεις γίνεται με δυσκολία.

ΚΑΒΑΛΑ –Κεραμωτή:

  • Τοποθέτηση προσκρουστήρων.
  • Εκβάθυνση λιμενολεκάνης κατά μήκος του προβλήτα διότι είναι επικίνδυνη η προσέγγιση και η ασφαλής πρόσδεσης των πλοίων.
  • Τοποθέτηση w.c. εντός επιβατικού λιμένα.
  • Νέες θέσεις αγκυροβολίας πλοίων μετά το πέρας δρομολογίων. Τα πλοία αναγκάζονται να διανύσουν αποστάσεις έως και 18 μιλίων στο λιμένα ελευθέρων για την ασφαλή πρόσδεση που αυτό επιφέρει περισσότερες ώρες εργασίας των ναυτικών.
  • Να γνωστοποιηθεί η μελέτη κατασκευής νέου επιβατηγού λιμένα εκτός του οικισμού Κεραμωτής.

πηγή: voria.gr

Προηγούμενο άρθρο

Συρρικνώνονται οι κτιριακές εγκαταστάσεις στη δομή «Ασημακοπούλου»

Επόμενο άρθρο

Η μεγάλη ανταπόκριση του κοινού για «Το Πέταγμα» έδωσε μία επιπλέον παράσταση