Με αφορμή την ομιλία του Χρήστου Σπίρτζη στο συνέδριο της κυβέρνησης στη Θεσσαλονίκη, μίλησα χθες στο ραδιόφωνο της ΠΡΩΙΝΗΣ τοπικοί παράγοντες για τη σιδηροδρομική σύνδεση με τους Τοξότες και για μεγάλο έργο του δικτύου οικιακού φυσικού αερίου. Μετά τις δηλώσεις της Δήμητρας Τσανάκα, του Γιώργου Καλαντζή και του Κωστή Σιμιτσή, αποδείχθηκε πως η πληροφόρηση για τα δύο μεγάλα προαναφερόμενα έργα δεν είναι επαρκής.
Ο Γιώργος Καλαντζής δήλωσε πως τον Αύγουστο του 2014 ο τότε υπουργός μεταφορών Χρυσοχοϊδης τόνιζε πως ολοκληρώνονται οι μελέτης της σιδηροδρομικής σύνδεσης του νέου λιμανιού με τους Τοξότες κι αναφέρονταν σε επικείμενη δημοπράτηση του έργου. Σύμφωνα με τον κ. Καλαντζή το έργο είναι ώριμο αλλά σκόπιμα δε δημοπρατείται, καθώς η κυβέρνηση δίνει προτεραιότητα στη σιδηροδρομική Εγνατία.
Η προσέγγιση του πρώην υπουργού δεν είναι ορθή, έτσι τουλάχιστον προκύπτει από τις δηλώσεις της δημάρχου Καβάλας. Η Δήμητρα Τσανάκα επεσήμανε ότι το 2014 ήταν έτοιμη η προμελέτη του έργου και όχι η οριστική μελέτη. Σύμφωνα με τη δήμαρχο, η οριστική μελέτη ακόμη δεν έχει δημοπρατηθεί. Κάτι που οφείλεται στην αλλαγή της κυβέρνησης.
Ο Κωστής Σιμιτσής προσέγγισε γενικότερα τα δύο θέματα ασκώντας κριτική στον περιφερειάρχη ΑΜΘ Χρήστο Μέτιο. Η περιφέρεια, παρατήρησε ο πρώην δήμαρχος, πρέπει να πιέσει το κράτος και για το έργο του φυσικού αερίου αλλά και για τη σιδηροδρομική σύνδεση του νέου λιμανιού με τους Τοξότες. Ο κ. Μέτιος αδιαφορεί για την Καβάλα, σε σχέση με τα επείγοντα έργα της, κατέληξε ο κ. Σιμιτσής.
Τέλος, η δήμαρχος Καβάλας επιβεβαίωσε τις πληροφορίες, σύμφωνα με τις οποίες η μελέτη της ΔΕΠΑ για το δίκτυο φυσικού αερίου στην πόλη μας αφορά μόνο στη συνοικία του Περιγιαλίου.