Η χθεσινή εύκολη συναίνεση της Δημάρχου Δήμητρας Τσανάκα να επανακάμψουν τα αστικά λεωφορεία στην οδό Βενιζέλου μετά το τέλος των εργασιών σε είκοσι περίπου μέρες, είναι στην ουσία ο θάνατος αυτού του δρόμου πριν καλά – καλά αποδοθεί στην τοπική κοινωνία με την νέα του μορφή και την επίσης νέα του λειτουργία ως αναγεννημένος νέος, σύγχρονος και όμορφος κεντρικός μονόδρομος.
Η Δήμητρα Τσανάκα υπέκυψε στις πιέσεις της διοίκησης του αστικού ΚΤΕΛ χωρίς στην ουσία να λάβει υπ’ όψιν της την φιλοσοφία με βάση την οποία κατασκευάσθηκε αυτό το μεγάλο έργο και χωρίς να σκεφτεί το συμφέρον όλης της τοπικής κοινωνίας.
Τα αστικά λεωφορεία θα φέρουν την ασφυξία στην οδό Βενιζέλου και θα δημιουργήσουν πολύ μεγάλο πρόβλημα στην ούτως ή άλλως άθλια κατάσταση που επικρατεί στο κέντρο της Καβάλας με το οξύτατο κυκλοφοριακό και την παράνομη στάθμευση και για την οποία φυσικά όλοι έχουμε το μερίδιο της ευθύνης μας.
Το αστικό ΚΤΕΛ κατάφερε στην χθεσινή συνάντηση με την δήμαρχο να επαναφέρει στην ουσία όλα τα δρομολόγια των λεωφορείων του στην οδό Βενιζέλου. Διότι αυτά για τα οποία η διοίκηση του ΚΤΕΛ ισχυρίζεται ότι παραμένουν στην Ερυθρού Σταυρού είναι δρομολόγια χωρίς καμιά απολύτως σημασία. Το ένα μάλιστα είναι εποχιακό και πραγματοποιείται μόνον το καλοκαίρι και μάλιστα για ένα διάστημα μόλις 11 εβδομάδων. Τα άλλα δύο – Νο 10 (Νεάπολις) και Νο 2 (Δεξαμενή από Ρούσβελτ)- είναι αραιά, δεν πραγματοποιούνται Σάββατο απόγευμα, Κυριακές και αργίες και ορισμένα μάλιστα καλύπτονται πολλές φορές από τις άλλες γραμμές.
Σχετικά επίσης με το επιχείρημα των ανθρώπων του αστικού ΚΤΕΛ ότι η δρομολόγηση των λεωφορείων από την οδό Ερυθρού Σταυρού έφερε μείωση στα εισιτήρια κατά 20% είναι χωρίς τεκμηρίωση αφού το μεγαλύτερο χρονικό διάστημα που κατασκευαζόταν η οδός Βενιζέλου, τα σχολεία δεν λειτουργούσαν καθώς επίσης και το Δημοτικό Ωδείο είχε κλείσει οπότε ούτως ή άλλως η κίνηση των μαθητών ήταν όχι απλώς περιορισμένη αλλά μηδενική.
Τέλος όσο κι αν ισχυρίζονται οι υπεύθυνοι του αστικού ΚΤΕΛ ότι θα φροντίσουν να μη συμπίπτουν τα δρομολόγια των τεσσάρων γραμμών που διέρχονται από την οδό Βενιζέλου, ώστε να μην έχουμε το φαινόμενο δύο και τριών λεωφορείων στη σειρά μέσα στον στενό αυτό μονόδρομο, είναι βέβαιο, και το γνωρίζουν και οι ίδιοι από την εμπειρία τους, ότι αυτό είναι ανέφικτο αφού είναι τόσο μεγάλη η κίνηση στο κέντρο της πόλης ώστε ακόμη και να θέλεις δεν μπορείς να ρυθμίσεις επακριβώς τα δρομολόγια. Άλλωστε ο κάθε ένας που κυκλοφορεί με λεωφορείο το ξέρει αυτό καλά από τις «έξυπνες στάσεις» όπου τις περισσότερες φορές οι ενδείξεις για την άφιξη του λεωφορείου στη στάση πέφτουν έξω.
Οι τέσσερις γραμμές που συμφωνήθηκε να διέρχονται από την οδό Βενιζέλου είναι οι πυκνότερες από όλες τις γραμμές του αστικού ΚΤΕΛ και μάλιστα τα δρομολόγια σε ώρες αιχμής πραγματοποιούνται ανά δέκα (10) λεπτά. Πρόκειται για τις γραμμές Νο1 (Βύρωνος), Νο 4 (Κηπούπολη), Νο 5 (Άγ. Λουκάς) και Νο 11 (Νοσοκομείο – Περιγιάλι).
Η πεποίθησή μας είναι ότι η οδός Βενιζέλου όπως διαμορφώθηκε τώρα δεν χωράει παραπάνω από μία γραμμή αστικού λεωφορείου.
Νομίζουμε ότι η Δήμητρα Τσανάκα θα πρέπει να το ξανασκεφτεί, να καλέσει και να συζητήσει με ειδικούς επιστήμονες το θέμα αυτό και να πάρει μια απόφαση όχι εξυπηρετώντας το συμφέρον μιας ιδιωτικής επιχείρησης αλλά το γενικότερο καλό της πόλης.
Θ.Θ.