Την προηγούμενη εβδομάδα ο οργανωτικός διευθυντής του Kavala Air/Sea Show Παναγιώτης Γεωργιάδης ανήρτησε στην ιστοσελίδα της διοργάνωσης την καθιερωμένη αποτίμηση των εκδηλώσεων του Ιουνίου και Ιουλίου 2017. Ενδιαφέρον παρουσιάζει ο οικονομικός απολογισμός όπου αποδεικνύεται ότι η διοργάνωση στοίχησε 82.600 ευρώ, ποσό επί του οποίου προστίθενται επιπλέον 15.000 που αφορούν στο κομμάτι του προγράμματος για τη Νέα Πέραμο. Για το συγκεκριμένο κομμάτι πλήρωσε μόνο ο δήμος Παγγαίου.
Σύμφωνα με τον Παναγιώτη Γεωργιάδη, η περιφερειακή ενότητα Καβάλας υποσχέθηκε αρχικά το ποσό των τριάντα χιλιάδων ευρώ, στη συνέχεια μείωσε τη συμμετοχή της σε 24.060 ευρώ και τελικά για την εκδήλωση διαθέτει ποσό μόνο 17.000 ευρώ. Βάσει των πληροφοριών, η περιφερειακή ενότητα δεν έχει ακόμη πληρώσει οτιδήποτε για το αεροπορικό σόου.
Το Επιμελητήριο συμμετείχε με 5.000 ευρώ, ο δήμος Καβάλας με ποσό 50.000 ευρώ, ενώ 10.000 ευρώ προσέφερε για τη διοργάνωση και ο Οργανισμός Λιμένα. Κατά τον Παναγιώτη Γεωργιάδη η εκδήλωση του 2017 επρόκειτο να στοιχίσει 79.000 ευρώ αλλά τελικά έφτασε στις 72.600 ευρώ. Ποσό επί του οποίο προστίθενται οι δέκα χιλιάδες του ΟΛΚ. Μία μόνο χορηγία υπήρξε, ύψους έξι χιλιάδων ευρώ από την εταιρεία Fraport. Το ανησυχητικό για το Kavala Air/Sea Show είναι ότι αν και βρισκόμαστε στα μέσα Νοεμβρίου ακόμη δεν έχει αρχίσει η προετοιμασία για τη διοργάνωση του 2018.
H διεθνής διοργάνωση «6th Kavala Air/Sea Show» 2017, διεξήχθη σύμφωνα με την σχετική Προγραμματική Σύμβαση το τριήμερο 30 Ιουνίου – 02 Ιουλίου 2017 και συμπεριέλαβε με διακριτό τρόπο επιπλέον την αεροπορική εκδήλωση με τίτλο «Pageo Flying Day 2017» ( κατ ́ αναλογία και με το Δήμο Θάσου το 2016). Οι 8 Αεροπορικές του Ομάδες Επιδείξεων (19 εναέρια μέσα) με το Airial Dansing την Ναυτική επίδειξη και το πλήθος παράλληλων δράσεων προσέφεραν μία τριήμερη μοναδική εμπειρία στο ευρύ κοινό.
Οι περισσότεροι των 20.000 θεατών της χερσαίας μόνο ζώνης του Λιμανιού “Απόστολος Παύλος” της Καβάλας μαζί με τις δεκάδες χιλιάδες, κατοίκων και φιλοξενουμένων της τουριστικής μας πόλης και τούς εκατοντάδες ταξιδιώτες που άφησαν
αναγκαστικά τα αυτοκίνητα τους αρκετά χιλιόμετρα πριν την πόλη, αλλά δεν έχασαν το θέμα λόγο της αμφιθεατρικότητας της περιοχής, απόλαυσαν πολλές ώρες το δωρεάν οκτάωρο στο σύνολο του θέαμα. Οι περισσότεροι από ξένα μέρη κυρίως από Βαλκανικές Χώρες αλλά από πολύ μακρύτερα ειδικά για το γεγονός αψηφώντας τις ακραίες θερμοκρασίες (45º ). Ο αριθμός των διαπιστευμένων Spotter – Press έφτασε τα 110 άτομα από Ελλάδα και μακρινές και μη χώρες του εξωτερικού.
Οι κύριες δράσεις του 18 Πανελλήνιου Φεστιβάλ Μοντελισμού και Διοραμάτων καθώς και οι αεροπορικές επιδείξεις του Ομίλου Αερομοντελιστών Καβάλας ενίσχυσαν την εμπειρία ιδιαίτερα αυτήν των μικρών παιδιών. Το ίδιο και δεκάδες χιλιάδες λουομένων στις όμορφες ακτές της Νέας Περάμου έζησαν το ιδιαίτερο θέαμα ως επέκταση της όλης διοργάνωσης με την επωνυμία Pageo Flying Day για ένα μισάωρο.
Η διοργάνωση αυτή, η οποία πραγματοποιήθηκε και για 6η χρονιά κάτω από ιδιαίτερα δυσχερείς οικονομικές συνθήκες, διατηρεί την πρωτοπορία και μοναδικότητα της στη Χώρα αλλά και την σπανιότητα της σε διεθνές επίπεδο, τόσο σε ότι αφορά το είδος και τον χαρακτήρα της όσο και ότι είναι ελεύθερη (δωρεάν) για το κοινό. Οι δαπάνες αμοιβών και μετακινήσεων από την βάση τους (Λιθουανία και Αθήνα) για τις συμμετοχές του Παγκόσμιου Πρωταθλητή Jurkys Kayris (Λιθουανια) και του Δημήτρη Βερβερέλη με αεροσκάφος και ελικόπτερο αντίστοιχα, καλύφθηκαν από την VOSTOK-EUROPE (Διεθνής Εταιρεία Ωρολογοποιίας).
Τέλος είναι πολύ σημαντικό εδώ να αναφερθεί ότι α. Ουδένα μέλος της διοργάνωσης (σε όποιο επίπεδο) δεν έλαβε χρηματικήαμοιβή για τις υπηρεσίες του όπως επίσης β. Είναι ιδιαίτερα χρήσιμο σε κοινωνικό και ατομικό επίπεδο κάθε ξεχωριστήδαπάνη σε σχέση με το ωφέλιμο αποτέλεσμα να συγκρίνεται (μέσα σε κοινό και αντικειμενικό σύστημα αξιολόγησης) με αντίστοιχη άλλης τοπικής και υπερτοπικής διοργάνωσης με απόλυτα διαφανή κριτήρια (Συγκριτική – Αποτίμηση).
Ουσιαστικά η Προβολή της Διοργάνωσης γίνεται εκτός Προϋπολογισμού και όχι από επαγγελματικό φορέα (δεν εγκρίθηκε από την Οργανωτική Επιτροπή ειδικό κονδύλιο 30.000 ευρώ). Κάθε μαζική Δράση Προβολής βασίστηκε στο Διαδίκτυο και σποραδι κές και ευκαιριακές περιστάσεις. Για τη Διοργάνωση αυτό αποτελεί ουσιαστικό μειονέκτημα.
Εύκολα κανείς κατανοεί την αναγνωρισιμότητα που θα κέρδιζε η διοργάνωση και κατ’ επέκταση της περιοχής που πραγματοποιείται (δηλ. της περιοχής Καβάλας). Σε ότι αφορά την Προβολή μέσω Flyer και Αφισών, επισημαίνουμε ότι αναρτώνται μόνο στα νόμιμα προβλεπόμενα σημεία και χωρίς να επηρεάζουν την δημόσια αισθητική ενώ σημειώθηκαν τα εξής αξιοσημείωτα. Flyer: Διανεμήθηκαν 500 flyer μεταξύ Ιαν–Ιουν 2017 με κάθε ευκαιρία. Τα υπόλοιπα 10.000 διανεμήθηκαν κατά την Διοργάνωση. Ο λόγος ήταν η γραφειοκρατικές διαδικασίες οι οποίες καθυστέρησαν την όλη διαδικασία. Η μοναδική χρηματική χορηγία προήλθε από την Fraport Greece κατόπιν ενεργειών Αντιπεριφερειάρχη ΠΑΜΘ/ΠΕ Καβάλας και Δντή. Ανήλθε στις 6.000 ευρώ προς την «Δημωφέλεια». Το ποσό αυτό κάλυψε την έκτακτη δαπάνη υπηρεσιών Handling (εξυπηρέτηση συμμετασχόντων εναέριων μέσων) στον Διεθνή Αερολιμένα Καβάλας. Η δαπάνη χαρακτηρίζεται ως έκτακτη (μη προβλέψιμη) μια και τα δεδομένα κατά την σύνταξη του προϋπολογισμού άλλαξαν από τις εταιρείες στα τέλη Μαΐου και μετά την ανάληψη της διαχείρισης από την Fraport Greece.
Η διοργάνωση ξεπερνά σε αριθμό τους 53 Φορείς που άμεσα ή έμμεσα εμπλέκονται για την πραγματοποίηση της σε όλα τα στάδια. Ο αριθμός αυτός (ο οποίος ξεπερνιέται μόνο από τη διοργάνωση των Ολυμπιακών Αγώνων ΑΘΗΝΑ 2004 που ήταν 75 Φορείς), καταδεικνύει την συνθετότητα της προετοιμασίας αλλά και τις δυνατότητες ενός τόπου και μιας κοινωνίας
(Κράτος, Φορείς, Εθελοντές , πολίτες με περιορισμένους πόρους να πραγματοποιεί κάτω από το πλέον δυσμενές περιβάλλον την μοναδική για τα χαρακτηριστικά της διεθνή διοργάνωση ελεύθερη για το κοινό.