Στο πλαίσιο διάχυσης του προγράμματος Erasmus Accreditation και των Ημερών Erasmus (14- 19/10/2024) το διαπιστευμένο 2ο ΓΕΛ Καβάλας, κάλεσε τον κ. Σπιτσέρη Δημήτρη του Europe Direct Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης στις 14 και 15 Οκτωβρίου να ενημερώσει α) τους μαθητές και τις μαθήτριες της Γ’ Λυκείου του σχολείου μας για το πρόγραμμα Erasmus+ και για προγράμματα και δράσεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης για νέους και νέες και β) τους μαθητές του Β1 για fake news και disinformation.
Οι ημέρες Erasmus είναι μια πρωτοβουλία της Ε.Ε. που αποσκοπεί στην ενίσχυση της διάδοσης των ευρωπαϊκών προγραμμάτων και στην ανάδειξη της σημασίας τους και της συμβολής τους στην καλλιέργεια εκπαιδευτικών και πολιτιστικών συνεργασιών στην Ευρώπη.
Ειδικότερα, οι μαθητές της Γ΄Λυκείου ενημερώθηκαν για τους στόχους του Erasmus+:
- παροχή ευκαιριών σε σπουδαστές ώστε να επωφεληθούν, από γλωσσικής, πολιτισμικής και εκπαιδευτικής πλευράς, από την εμπειρία άλλων ευρωπαϊκών χωρών και από τα προσφερόμενα αντικείμενα σπουδών
- συμβολή στην αναβάθμιση της κοινωνίας γενικότερα, εφοδιάζοντας τους νέους με υψηλή εξειδίκευση, ευρεία αντίληψη και διεθνή εμπειρία με στόχο να αποτελέσουν τους επαγγελματίες του μέλλοντος
- παροχή ευκαιριών για την πραγματοποίηση μιας περιόδου σπουδών στο εξωτερικό σε σπουδαστές, στους οποίους άλλως δεν θα ήταν εφικτό
Επιπλέον ενημερώθηκαν για τις ευκαιρίες κινητικότητας και συνεργασίας που προσφέρει το Erasmus+ στην:
- Τριτοβάθμια εκπαίδευση
- Επαγγελματική εκπαιδευση και κατάρτιση
- Σχολική εκπαιδευση
- Αθλητισμό
Υπήρξε έντονη διάδραση με τον ομιλητή, ο οποίος πρόθυμα και απλά απάντησε στις ομολογουμένως πολλές ερωτήσεις των μαθητών μας που έδειξαν ιδιαίτερο ενδιαφέρον για το πρόγραμμα Discover EU, που προσφέρει τη δυνατότητα μετακίνησης ατομικής ή ομαδικής με τη χορήγηση ταξιδιωτικού πάσου για την εξερεύνηση της Ευρώπης με τρένο και όχι μόνο.
Οι μαθητές του Β1 με διαδραστικό και ευχάριστο τρόπο ενημερώθηκαν για τον εντοπισμό και την αντιμετώπιση της παραπληροφόρησης (που αποτελεί και μέρος του αναλυτικού προγράμματος του μαθήματος της Γλώσσας), των ψευδών ειδήσεων (fake news), προκλήσεις που απαιτούν συνεχή παρακολούθηση και εποπτεία, καθώς και την ορθότερη χρήση των διαδικτυακών μέσων επικοινωνίας.
Συζήτησαν για το πώς μπορούν να αξιολογήσουν την αξιοπιστία μιας πληροφορίας και τα μηνύματα που μεταδίδει, καθώς και για τον τρόπο με τον οποίο μπορούν να γίνουν οι ίδιοι δημιουργοί θετικού ψηφιακού περιεχομένου. Έπαιξαν το διαδικτυακό παιχνίδι real or photoshop και συζήτησαν απλές τεχνικές εξακρίβωσης της αυθεντικότητας των εικόνων.
(ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ)