Η ομόφωνη απόφαση της Περιφερειακής Επιτροπής της Περιφέρειας ΑΜΘ (συνεδρίαση 12/9) αναφέρεται στο έργο ως εξής:
Το φυσικό αντικείμενο του έργου αφορά την κατασκευή ενός ισόπεδου κυκλικού κόμβου πλησίον της εισόδου της πόλης της Ελευθερούπολης, έδρας του Δήμου Παγγαίου στην Παλαιά Εθνική Οδό Νο 2 στην Ανατολική είσοδο της Ελευθερούπολης και συγκεκριμένα στη συμβολή των οδών Παπαχρηστίδη-Μητροπολίτη Αμβροσίου-Λεωφόρου Σερρών.
Το βασικότερο μειονέκτημα της υφιστάμενης διασταύρωσης σε επίπεδο οδικής ασφάλειας, με πολλά καταγεγραμμένα τροχαία ατυχήματα μέχρι σήμερα, οφείλεται στην σύγχυση που προκαλείται στους οδηγούς που προέρχονται από Σέρρες και αντί να εισέλθουν στο ρεύμα εξόδου προς Καβάλα, εισέρχονται αντίστροφα προς την φορά κίνησης εισόδου από Καβάλα.
Επίσης παρατηρείται παντελής απουσία φωτεινής σηματοδότησης. Σε όλα τα σημεία πρόσβασης στον υφιστάμενο ισόπεδο κόμβο, η κυκλοφοριακή ρύθμιση υλοποιείται εξολοκλήρου με ρυθμιστικές πινακίδες, πινακίδες αναγγελίας κινδύνου και πληροφοριακές πινακίδες.
Λόγω της ανάπτυξης ιδιαίτερα υψηλών ταχυτήτων κατά την είσοδο στην πόλη και της απουσίας φωτεινής σηματοδότησης η υφιστάμενη διασταύρωση εμπεριέχει πολλά στοιχεία επικινδυνότητας.
Οι εργασίες κατασκευής του κόμβου περιλαμβάνουν εργασίες χωματουργικών, τεχνικών έργων, Οδοστρωσία, Ασφαλτικά, Σήμανση- Ασφάλεια, εργασίες πρασίνου, υδραυλικά έργα και εργασίες εγκατάστασης οδοφωτισμού.
Στον κυκλικό κόμβο θα συμβάλλουν 4 οδοί: Οδός 1 (Παπαχρηστίδη-ανατολικό τμήμα) αποτελούμενη από δύο λωρίδες κυκλοφορίας, μία ανά κατεύθυνση. Οδός 4 (Παπαχρηστίδη-δυτικό τμήμα) αποτελούμενη από δύο λωρίδες κυκλοφορίας μονής κατεύθυνσης και συμβάλλει μόνο ως κλάδος εισόδου στον κυκλικό κόμβο.
Οδός 3 (Μητροπολίτη Αμβροσίου) αποτελούμενη από δύο λωρίδες κυκλοφορίας μονής κατεύθυνσης και συμβάλλει μόνο ως κλάδος εξόδου από τον κυκλικό κόμβο. Οδός 2 (Λεωφόρος Σερρών): Συμβάλλει κάθετα στον προτεινόμενο κυκλικό κόμβο και αποτελείται από δύο λωρίδες κυκλοφορίας, μία ανά κατεύθυνση.
Η κυκλική πορεία των οχημάτων ορίζεται από μία υπερυψωμένη νησίδα με φύτευση πρασίνου εσωτερικά, ακτίνας 10,50 μέτρων, η οποία περιβάλλεται από υπερβατή ζώνη πλάτους 3 μέτρων η οποία θα υψώνεται ελαφρώς του οδοστρώματος, ώστε να καθίσταται άβολη η προσπέλασή της.
Ο δακτύλιος κυκλοφορίας διαμορφώνεται με πλάτος 8,50 μέτρων και εξωτερικά αυτού προβλέπεται ασφαλτικό έρεισμα πλάτους 1 μέτρου. Η εγκάρσια κλίση τόσο του δακτυλίου κυκλοφορίας όσο και του περιμετρικού ερείσματος υπολογίστηκε σταθερά σε 2% προς το εξωτερικό του κύκλου.
Με την προτεινόμενη κατασκευή του κόμβου βελτιώνονται οι συνθήκες κυκλοφορίας των οχημάτων ενώ ταυτόχρονα μειώνεται ο κίνδυνος πρόκλησης ατυχημάτων. Η πρόσβαση των κατοίκων της Ελευθερούπολης και των παρακείμενων οικισμών γίνεται πιο άνετη και ασφαλέστερή, όπως επίσης βελτιώνεται η ασφάλεια όλων των χρηστών της οδού.
Θα εξυπηρετούνται ταχύτερα οι κυκλοφοριακές ροές και θα ενισχυθεί σημαντικά η οδική ασφάλεια. Επίσης η κατασκευή ενός κυκλικού κόμβου αναμένεται να αναδειχθεί σε τοπόσημο για την περιοχή και θα βελτιώσει θεαματικά την λειτουργικότητα και την βιώσιμη υπόσταση της ευρύτερης περιοχής, θα προσδώσει πολλά περιβαλλοντικά οφέλη, θα καταστήσει τον κόμβο λειτουργικότερο και θα συμβάλλει στην προώθηση των αρχών βιώσιμης κινητικής και της γενικότερης αισθητικής της περιοχής.