Dark Mode Light Mode

Και ο Νίκος Παναγιωτόπουλος κατά του μετωπικού σταθμού διοδίων

Συμμετοχή στο συλλαλητήριο ενάντια στην κατασκευή νέου Σταθμού Διοδίων της Εγνατίας Οδού στην ΠΕ Καβάλας

Ο Βουλευτής Ν. Καβάλας της Νέας Δημοκρατίας, Νίκος Παναγιωτόπουλος, πρόκειται να συμμετάσχει στο συλλαλητήριο – διαμαρτυρία κατά της εγκατάστασης νέου μετωπικού σταθμού διοδίων στην παράκαμψη της πόλης της Καβάλας, που διοργανώνεται την Τρίτη 15 Μαΐου 2018, στην Πλατεία Ελευθερίας, στην Καβάλα.

Η εγκατάσταση δεύτερου σταθμού διοδίων στο οδικό δίκτυο της Εγνατίας Οδού που διέρχεται από το Νομό Καβάλας, στο τμήμα μεταξύ του Α/Κ Αγίου Σύλλα και του Α/Κ Χρυσούπολης, θα έχει εξαιρετικά δυσάρεστες συνέπειες στην περιοχή μας:

– περαιτέρω, εξοντωτική, οικονομική επιβάρυνση στις καθημερινές μετακινήσεις των Καβαλιωτών εντός των ορίων της Περιφερειακής Ενότητας Καβάλας.

– αύξηση του κόστους μετακίνησης των διερχόμενων επαγγελματιών αλλά και των εμπορευμάτων.

– εκτροπή της κίνησης των βαρέων οχημάτων στο επαρχιακό δίκτυο και την πόλη της Καβάλας, γεγονός που θα υποβαθμίσει την ποιότητα ζωής στην περιοχή και θα επαναφέρει στο προσκήνιο κυκλοφοριακά προβλήματα του παρελθόντος, καθώς θα επιφέρει επιπλέον κινδύνους ασφάλειας ως προς τη διέλευση των υπολοίπων ΙΧ από το επαρχιακό δίκτυο, κυρίως κατά την τουριστική περίοδο και θα επιβαρύνει υπέρμετρα το κόστος συντήρησης του επαρχιακού οδικού δικτύου.

Σύμφωνα με τις διατάξεις της ΚΥΑ 6686 (ΦΕΚ Β 3086/17-12-2014), οι σταθμοί διοδίων που αντιστοιχούν στις περιαστικές περιοχές Θεσσαλονίκης, Καβάλας και Ιωαννίνων θα έπρεπε να λειτουργήσουν, εντός του 2017, με ειδικό ολοκληρωμένο σύστημα αναλογικής χρέωσης (rebate), μέθοδος με την οποία η χρέωση των οχημάτων που διαθέτουν πομποδέκτη (ηλεκτρονικοί χρήστες) θα γίνεται απολύτως αναλογικά και οι χρήστες αυτοί θα χρεώνονται μόνο για την απόσταση που διανύουν.

Θυμίζουμε πως για το πολύ σοβαρό αυτό ζήτημα εκκρεμεί εδώ και ένα χρόνο (!) η απάντηση του Υπουργού κ. Χρήστου Σπίρτζη στην ερώτηση που έχει καταθέσει από 2/6/2017 ο κ. Νίκος Παναγιωτόπουλος προς τους συναρμόδιους Υπουργούς Οικονομικών και Υποδομών & Μεταφορών. Να σημειώσουμε επίσης ότι το συνερωτώμενο Υπουργείο Οικονομικών στην απάντησή του, στις 20/6/2017, επισημαίνει πως αρμόδιο να απαντήσει είναι το Υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών.

Στο κείμενο της συγκεκριμένης ερώτησης είχαν τεθεί επτά συγκεκριμένα ερωτήματα:

1. Προτίθεστε να προχωρήσετε στην ανάκληση της απόφασης εγκατάστασης νέου, δεύτερου, σταθμού διοδίων εντός των ορίων της Περιφερειακής Ενότητας Καβάλας;

2. Υπάρχει σχεδιασμός για τη χρέωση των βαρέων οχημάτων που προέρχονται από το εξωτερικό, στις πύλες εισόδου, στα εθνικά μας σύνορα, με ολόκληρο το ποσό που αναλογεί έως τον τελικό προορισμό, ώστε να μην υπάρχει κίνητρο αποφυγής των σταθμών διοδίων της Εγνατίας Οδού;

3. Πότε πρόκειται να εγκατασταθεί το ολοκληρωμένο αναλογικό σύστημα διοδίων;

4. Η απόφαση για την ανάπτυξη νέων μετωπικών ή πλευρικών διοδίων, αντί της πλήρους εγκατάστασης συστήματος αναλογικής χρέωσης σύμφωνα με την ΚΥΑ 6686/2014, βασίζεται σε κάποια μελέτη και ποια είναι αυτή;

5. Έχει γίνει συγκριτική ανάλυση του κόστους εγκατάστασης και λειτουργίας των μετωπικών και πλευρικών σταθμών διοδίων και του αντίστοιχου κόστους ανάπτυξης ενός ολοκληρωμένου συστήματος αναλογικής χρέωσης;

6. Έχει υπολογιστεί το ποσοστό διαφυγής στους σταθμούς διοδίων και ποια μέτρα επιτήρησης και διασφάλισης της οδικής ασφάλειας στο εθνικό και επαρχιακό δίκτυο έχουν ληφθεί;

7. Γιατί αποφασίζεται, εντός του 2017, η πραγματοποίηση δαπάνης για τη δημιουργία νέου σταθμού μετωπικών ή/και πλευρικών διοδίων, όταν ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, σε δηλώσεις του, τοποθετεί την ημερομηνία εφαρμογής του αναλογικού συστήματος χρέωσης μόλις ένα χρόνο μετά, μέσα στο 2018;

Τα ως άνω ερωτήματα εξακολουθούν να παραμένουν αναπάντητα μέχρι σήμερα.

Ο αρμόδιος Υπουργός κ. Σπίρτζης είτε σιωπά, είτε αδιαφορεί.

Σε κάθε περίπτωση είναι υπόλογος απέναντι στην κοινωνία της Καβάλας.

Προηγούμενο άρθρο

Οθόνη τηλεόρασης στην αίθουσα του δημοτικού συμβουλίου Παγγαίου

Επόμενο άρθρο

Δύο έργα στους Φιλίππους και η όδευση του ΤΑΡ δεν αλλάζει