Ήταν καλλιτεχνικός διευθυντής του ΔΗΠΕΘΕ Καβάλας για την περίοδο 2010-2012.
Συνδέθηκε με την πόλη και τους ανθρώπους της. Παρουσίασε πολυποίκιλο, σημαντικό έργο. Βρίσκεται πάλι στην Καβάλα.Πρώτη φορά λόγω καλλιτεχνικής δραστηριότητας, ως σκηνοθέτης της παράστασης της Εθνικής Λυρικής Σκηνής που παίζεται και σήμερα στην πόλη. Ο Θοδωρής Αμπατζής θυμάται και σχολιάζει.
Η συνέντευξη
Ερ: Καλλιτεχνική «επιστροφή» του Θόδωρου Αμπατζή στην Καβάλα.
Απ: Επισκέπτομαι ανά περιόδους την Καβάλα, έχω περάσει πολύ καλά στην πόλη, έχοντας τις καλύτερες αναμνήσεις (και) ως διευθυντής, στην πρώτη μου θητεία στο ΔΗΠΕΘΕ. Θεωρώ πως τότε βάλαμε ένα μικρό λιθαράκι έτσι ώστε τα πράγματα να γίνουν καλύτερα. Η σημερινή διευθύντρια, η Εύα Οικονόμου – Βαμβακά αποτέλεσε «μαθήτρια» στα εργαστήρια που είχαμε κάνει στη Θάσο. Είναι ένα νέο κορίτσι με φρέσκιες ιδέες και απ’ όσο μαθαίνω πραγματοποιεί ενδιαφέρουσες δράσεις. Είναι μια ωραία επιστροφή…
Ερ: Όσο και αν φαίνεται περίεργο, τα ΔΗΠΕΘΕ δυνάμωσαν την προηγούμενη δεκαετία.
Απ: Δυνάμωσαν, παρά το ότι η χρηματοδότηση τους παραμένει ανεπαρκής. Αυτό διότι η κρατική τους επιχορήγηση δεν έχει μεγαλώσει αναλογικά, έχουν περάσει ουσιαστικά στους Δήμους. Τα ΔΗΠΕΘΕ χρειάζονται ακόμη μεγαλύτερη στήριξη, ίσως θα πρέπει να συνεισφέρει περισσότερο και η Περιφέρεια. Δεν μπορούν να τα συντηρούν αποκλειστικά και μόνο οι Δήμοι…
Ερ: Εκτός της Εύας Οικονόμου – Βαμβακά, υπήρξαν περισσότεροι μαθητές των εργαστηρίων σας που προόδευσαν, έστω και ερασιτεχνικά, οι οποίοι σκηνοθετούν πλέον στην Καβάλα.
Απ: Ο σκοπός μου τότε ήταν να τους μεταδώσω όσο το δυνατόν περισσότερα «εργαλεία» για να κάνουν αυτό που αγαπάνε: να απολαμβάνουν το θέατρο. Με απώτερο στόχο να φέρουμε τον κόσμο πιο κοντά στο ΔΗΠΕΘΕ. Η Καβάλα (και) λόγω του Αρχαίου Θεάτρου των Φιλίππων είχε -και έχει- μια θεατρική παράδοση, δεν είναι τυχαία πόλη… Όταν ήρθα βρήκα γόνιμο έδαφος. Θα ήθελα ωστόσο να γίνουν μεγαλύτερες επενδύσεις στο «Αντιγόνη Βαλάκου» (σε χώρους, εξοπλισμό κτλ.). Εύχομαι ο Δήμος να βοηθήσει και να εξοπλίσει κατάλληλα το θέατρο, έτσι ώστε να γίνει ακόμη καλύτερο.