Dark Mode Light Mode

Κάποιοι ανακαλύπτουν μόλις τώρα την τουριστική αγορά της Ρουμανίας!

Οι Βαλκάνιοι τουρίστες που κάθε Καλοκαίρι δημιουργούν στη Βόρεια Ελλάδα το γνωστό τουριστικό ρεύμα είναι τουρίστες που δεν υπολογίζονται, ίσως και να μην μετριούνται, από τους ειδικούς των Αθηνών.

Αφορούν άλλωστε τον «παρακατιανό» οδικό τουρισμό, που δεν είναι στα σχέδια των μεγάλων ομίλων- συνδέσμων- επιχειρήσεων. Πολλές φορές ακόμη και το κράτος φαίνεται να μην ασχολείται όσο πρέπει με τον συγκεκριμένο τουρισμό. Για όλους αυτούς σημασία έχει η Μύκονος, η Κρήτη, η Σαντορίνη κτλ.

Ως που κάποιοι «μεγάλοι» ανακαλύπτουν την αγορά της Ρουμανίας. Τότε οι επενδυτικές τους κινήσεις αποκτούν σημασία, γίνονται είδηση στα μέσα ενημέρωσης των Αθηνών. Όλα αυτά – και πολλά άλλα- μας έρχονται στο μυαλό διαβάζοντας την είδηση της αεροπορικής εταιρίας Aegean. Η εταιρία που σνομπάρει το αεροδρόμιο της Καβάλας, ουσιαστικά γίνεται συνδιοκτήτης αντίστοιχης εταιρίας της Ρουμανίας. Με βασικό κίνητρο τον τουρισμό από τη Ρουμανία.

Στο κείμενο που ακολουθεί οι τουρίστες από τη Ρουμανία έρχονται (ή θα έρχονται) αεροπορικώς στην Ελλάδα αλλά όχι στη Βόρεια Ελλάδα. Εδώ θα συνεχίσουν να έρχονται με το αυτοκίνητο τους (πηγή είδησης ιστοσελίδα Capital. Gr):

Το τουριστικό ρεύμα από την αγορά της Ρουμανίας που ενισχύεται χρόνο με το χρόνο, η μακροχρόνια συνεργασία με την Christian Tour, αλλά και η θωράκιση της θέσης της ως ισχυρός περιφερειακός αερομεταφορέας στην περιοχή της ΝΑ Ευρώπη σε μια εποχή που ο ανταγωνισμός αυξάνεται είναι, σύμφωνα με πληροφορίες, οι βασικοί παράγοντες που οδήγησαν την Aegean στην αύξηση της συμμετοχής της στην αεροπορική εταιρεία, Animawings, στην Ρουμανία, από 25% σε 51%.

Με μια επένδυση 1,3 εκατ. ευρώ, η οποία θεωρείται λελογισμένου ρίσκου, η Aegean αναμένεται να ενισχύσει την παρουσία της στη ρουμανική αγορά, καθώς αναμένεται αύξηση του τουριστικού ρεύματος προς την Ελλάδα, που αποτελεί ένας από τους κορυφαίους προορισμούς των Ρουμάνων.

Ακόμη, μέσω της συνεργασίας με την Christian Tour ενισχύει τη θέσης της στα Βαλκάνια και την ευρύτερη περιοχή της ΝΑ Ευρώπης, προκειμένου να ανταποκριθεί στον υψηλό ανταγωνισμό που ήταν ήδη υπαρκτός στις αερομεταφορές το φετινό καλοκαίρι και αναμένεται να ενταθεί, καθώς οι μεγάλες αεροπορικές προσαρμόζουν το πτητικό τους πρόγραμμα στη μετά – κορονοϊό εποχή.

Η ρουμανική Animawings, ιδρύθηκε τον Ιούλιο του 2019 και τον Μάρτιο του 2020 η Aegean ανακοίνωσε την εξαγορά του 23%. Από τη νέα τουριστική περίοδο, θα επιχειρεί αρχικά με τρία αεροσκάφη, που θα προέρχονται από τον στόλο της Aegean. Το πρόγραμμα της εταιρείας, που θα εξυπηρετεί κυρίως εξερχόμενο τουρισμό από την αγορά της Ρουμανίας με ναυλωμένες, αλλά και τακτικές πτήσεις, πρόκειται να ανακοινωθεί έως τα μέσα Νοέμβριου και αναμένεται μεταξύ άλλων να στηρίξει περαιτέρω την κίνηση προς την Ελλάδα.

Ακόμη, μετά την ενίσχυση της συμμετοχής της στο 51%, η Aegean θα αναλάβει τη συνδιοίκηση της εταιρείας. Αυτό σημαίνει ότι θα αναλάβει την επιχειρησιακή διαχείριση, ενώ η εμπορική διαχείριση και υποστήριξη της Animawings θα πραγματοποιείται κυρίως από τον ταξιδιωτικό όμιλο Memento (Cristian Tour), που είναι και ο ιδρυτής της αεροπορικής.

Τα τελευταία χρόνια, ο ελληνικός αερομεταφορέας έχει ενισχύσει την παρουσία του στη ρουμανική αγορά. Σήμερα, πραγματοποιεί περίπου δέκα τακτικές πτήσεις την εβδομάδα μεταξύ Αθήνας και Βουκουρεστίου ενώ για το πρώτο τρίμηνο του 2022, έχει  προγραμματίσει ήδη περίπου 15% αύξηση διαθέσεων θέσεων σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο το 2019, δηλαδή πολύ πριν την πανδημία.

Ενδεικτικά, μόνο μέσω των ναυλωμένων πτήσεων που εκτελεί  για λογαριασμό της Christian Tour, μετέφερε κατά τους θερινούς μήνες σημαντικό αριθμό επιβατών  από τρεις μεγάλες πόλεις της Ρουμανίας προς δημοφιλείς προορισμούς όπως το Ηράκλειο, η Ρόδος, η Κέρκυρα, η Ζάκυνθος, η Μύκονος και η Σαντορίνη.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της Τράπεζας της Ελλάδος, οι εισπράξεις από τον εισερχόμενο από Ρουμανία τουρισμό προς την Ελλάδα διαμορφώθηκαν σε 482,7 εκατ. ευρώ το 2019 από 450 εκατ. ευρώ, το 2018, και 374 εκατ. ευρώ το 2017.

Όπως είπε ο διευθύνων σύμβουλος της Aegean, Δημήτρης Γερογιάννης, με αφορμή την ανακοίνωση, “θα προχωρήσουμε με προσεκτικά, σταδιακά βήματα με έμφαση όπως πάντα στην παροχή ποιοτικών υπηρεσιών στους επιβάτες μας και το βλέμμα μας πάντα στραμμένο στη στήριξη του τουρισμού της χώρας μας. Για εμάς, οι στρατηγικές συνεργασίες, μέσα από εδραιωμένες σχέσεις, αποτελούν κομμάτι του DNA μας και θεωρούμε ότι είναι απαραίτητες στη νέα εποχή”.

Προηγούμενο άρθρο

Ευρωπαϊκά «Υβριδικά» Σκακιστικά Πρωταθλήματα Νέων και Παίδων

Επόμενο άρθρο

Ο αναλυτικός απολογισμός του «Μπάλλου» στο Ν. Καβάλας