Η κ. Κατερίνα Μαρκάκη είναι δραστήρια πρόεδρος της Σχολικής Επιτροπής Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης του Δήμου Καβάλας.
Είναι εργαζόμενη, στον ιδιωτικό τομέα. Είναι και μητέρα. Καταφέρνει και τα συνδυάζει όλα, με τον καλύτερο τρόπο. Η συνέντευξη της στην Πρωινή αφορούσε τα σχολεία της αρμοδιότητας της. Κι όπως είπε το 12ο Δημοτικό που επαναλειτούργησε φέτος μετά το έργο της ενεργειακής αναβάθμισης, λειτούργησε χωρίς να χρειαστεί πετρέλαιο θέρμανσης!
Η συνέντευξη
Ερ: Θέλουμε τη βοήθεια σας για να κάνουμε έναν απολογισμό της εκπαιδευτικής περιόδου 2022-2023, η οποία ολοκληρώθηκε την περασμένη εβδομάδα. Κι αναφερόμαστε στα σχολεία της αρμοδιότητας σας. Δημοτικά και νηπιαγωγεία του Δήμου Καβάλας.
Απ: Αυτή η σχολική χρονιά ξεκίνησε λίγο δύσκολα είναι η αλήθεια. Είχαμε τη μεταφορά του 12ου δημοτικού σχολείου, του 12ου Νηπιαγωγείου, του 10ου Δημοτικού , του Νηπιαγωγείου της Λυδίας. Λόγω του ότι θα μεταφερόταν εκεί το Λύκειο Κρηνίδων. Είχαμε επίσης την ενεργειακή αναβάθμιση του Δημοτικού της Νέας Καρβάλης. Όλα αυτά έγιναν- προετοιμάστηκαν μέσα στο προηγούμενο καλοκαίρι. Όπως καταλαβαίνετε αυτό χρειάστηκε ένα μεγάλο προγραμματισμό. Εκτός από τη μεταφορά του εξοπλισμού έπρεπε να γίνουν και άλλες ενέργειες όπως η μεταφορά των τηλεφωνικών γραμμών , του ίντερνετ κτλ. Φανταστείτε σε όλα αυτά τα σχολεία. Έγιναν σε συνεργασία με τους διευθυντές, κι όλα πήγαν καλά. Δεν είχαμε πολλά προβλήματα ενώ αυτά που συναντήσαμε τα αντιμετωπίσαμε με επιτυχία.
Ερ: Είχαμε και έναν ήπιο προηγούμενο χειμώνα που σημαίνει δεν ήταν ακριβή η θέρμανση σε δημοτικά και νηπιαγωγεία του Δήμου.
Απ: Εδώ αντιμετωπίσαμε ένα πρόβλημα. Αμέσως μετά την πανδημία έπρεπε να λειτουργούν τα καλοριφέρ με ανοιχτά παράθυρα για ένα πολύ μεγάλο χρονικό διάστημα. Εδώ όπως καταλαβαίνετε η κατανάλωση ήταν λίγο μεγαλύτερη. Ευτυχώς το ενθαρρυντικό είναι ότι στα καινούρια σχολεία υπάρχουν αντλίες θερμότητας οπότε εδώ είχαμε μικρότερη κατανάλωση. Σε κάποιες περιπτώσεις που υπήρχαν ολοήμερα νηπιαγωγεία και υπήρχε ένας λέβητας, χρησιμοποιήσαμε κάποια κλιματιστικά για να μην ανάβουνε όλη τη μέρα τα καλοριφέρ.
Ερ: Το έργο της ενεργειακής αναβάθμισης στα σχολεία είναι ένα έργο που κάνει τα σχολεία να λειτουργούν με λιγότερα χρήματα; Τι λέτε;
Απ: Βέβαια. Τρανό παράδειγμα το 12ο Δημοτικό το οποίο ήταν μια πρόκληση για την πόλη μας. Ένα πολύ όμορφο σχολείο. Η οικονομία σε αυτό το σχολείο είναι δεδομένη από τη στιγμή που δε χρειαζόμαστε πετρέλαιο. Δε χρειάστηκε πετρέλαιο θέρμανσης το 12ο μετά την επαναλειτουργία του. Σαν σχολική μονάδα δεν χρειάστηκε πετρέλαιο. Υπάρχει η γεωθερμία, υπάρχουν οι αντλίες, υπάρχουν άλλα συστήματα και δε χρειάστηκε καθόλου πετρέλαιο για να λειτουργήσει. Μόλις πέφτει η θερμοκρασία κάτω από τους 19 βαθμούς, τα συστήματα που υπάρχουν στο σχολείο λειτουργούν αυτόματα.
Ερ: Διαλέξατε αυτό το σχολείο για το πρόγραμμα θερινής απασχόλησης παιδιών του Δήμου Καβάλας. Γιατί διαλέξατε το 12ο;
Απ: Είναι ένα σχολείο πρότυπο. Δεν είναι τόσο ενεργοβόρο όσα τα υπόλοιπα, καταρχήν αυτό. Στο 15ο Δημοτικό που παραχωρούσαμε άλλες χρονιές για το ίδιο πρόγραμμα, φέτος το Καλοκαίρι θα γίνουν κάποιες εργασίες. Το 12ο είναι ένας χώρος που τα παιδιά θα περάσουν πιο καλά και οι γονείς που είναι αναγκασμένοι να δουλεύουν θα είναι πιο ήσυχοι γιατί τα παιδιά τους θα πηγαίνουν σε ένα πιο όμορφο περιβάλλον.
Ερ: Πως έχετε κατά νου τις δουλειές συντήρησης όλο το καλοκαίρι στα δημοτικά και νηπιαγωγεία;
Απ: Έχουμε πάρει ήδη τα αιτήματα των διευθυντών. Τα παραδώσαμε στην τεχνική υπηρεσία. Ξεκίνησαν ήδη οι εργασίες στα σχολεία. Δεν μπορούσαν αυτές οι εργασίες να γίνουν όταν τα σχολεία ήταν ανοιχτά. Τελειώνουνε κάποια βαψίματα. Κάποια υδραυλικά προβλήματα έχουν ξεκινήσει να λύνονται
Υπάρχει ένας προγραμματισμός από την τεχνική υπηρεσία όσον αφορά όλα τα σχολεία, βάση της επικινδυνότητας περισσότερο. Ελπίζω να πάνε όλα καλά και τον επόμενο Σεπτέμβριο να είμαστε έτοιμοι.
Ερ: Εσείς πηγαίνετε πάρα πολύ στα σχολεία. Συνδεθήκατε με την σχολική εκπαιδευτική κοινότητα και με τους γονείς απ` ότι βλέπουμε.
Απ: Η αλήθεια είναι ότι ήταν δυο χρόνια, πέρα των προβλημάτων, πολύ όμορφα. Ήρθα σε επαφή με όλους σχεδόν τους συλλόγους γονέων και κηδεμόνων. Ακόμη και με τους διευθυντές. Αφουγκράστηκα τα προβλήματα τους, είμαι και εγώ γονέας. Καταλαβαίνω τις αγωνίες και τα άγχη τον γονιών.
Από εκεί και πέρα είμαι ένας άνθρωπος, επειδή ασχολούμαι και με πολιτιστικούς συλλόγους έως τώρα, αγαπάω πολύ τα παιδιά και το αντικείμενο αυτό.
Προσπαθώ όσο μπορώ να είμαι κοντά, όπου με καλούν. Θεωρώ ότι αυτή η επαφή με τους γονείς, είναι πολύ σημαντική. Παίρνουμε πολλά μαθήματα ως άνθρωποι. Ήταν μια πολύ όμορφη περίοδος. Προσπαθούμε να λύσουμε κάποια προβλήματα που μας φέρνουν όσο μπορούμε και όσο είναι εφικτό αυτό.