Η Next.e.Go είναι μία γερμανική εταιρεία που κατασκευάζει αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα, που προορίζονται κυρίως για αστικές μετακινήσεις.
Μπορεί ακόμα να μην έχουμε δει στην Ελλάδα να κυκλοφορούν τα αυτοκίνητά της αλλά είναι ήδη γνωστή στο ευρύ κοινό, καθώς από το 2020 έχει εκδηλώσει ενδιαφέρον να κατασκευάσει το δικό της εργοστάσιο παραγωγής στη χώρα μας.
Σύμφωνα, μάλιστα, με τα στοιχεία που έχουν δει το φως της δημοσιότητας, η επένδυση που θα γίνει θα ξεπεράσει τα 100 εκατομμύρια ευρώ. Αυτό σημαίνει πως το εργοστάσιο θα απασχολεί σχεδόν 1.000 εργαζομένους ενώ έμμεσα θα ξεπερνούν τους 5.000.
Η ετήσια παραγωγή οχημάτων υπολογίζεται μεταξύ 30.000 – 45.000 μονάδων, νούμερο ιδιαίτερα υψηλό για παραγωγή οχημάτων στην Ελλάδα που αυτήν την στιγμή παράγει ελάχιστα για την αυτοκινητοβιομηχανία.
Τα παραπάνω λίγο πολύ τα γνωρίζουμε ή κάτι έχουμε ακούσει. Στην πραγματικότητα, δεν έχουμε δει ακόμα πράξεις, γεγονός που οφείλεται σε δύο σημαντικούς παράγοντες. Την πανδημία και τον πόλεμο στην Ουκρανία, καθώς πολλοί προμηθευτές της γερμανικής εταιρείας έχουν έδρα στη χώρα που βρίσκεται σε εμπόλεμη κατάσταση μετά την εισβολή της Ρωσίας.
Δύο υποψήφιες πόλεις
Καβάλα και Κοζάνη ερίζουν για τη μεγάλη αυτή επένδυση, με την πόλη της Ανατολικής Μακεδονίας να υπερτερεί σε ζήτημα υποδομών, όπως το λιμάνι, αλλά η Κοζάνη κερδίζει πόντους λόγω των υψηλών κινήτρων για νέες μεγάλες επενδύσεις με ενισχυμένα ποσοστά επιδοτήσεων και άλλες παροχές.
Η απόφαση φαίνεται πως θα ληφθεί εντός του καλοκαιριού, ώστε η εταιρεία να ξεκινήσει την κατασκευή το φθινόπωρο με τις καθυστερήσεις από παράγοντες όπως η πανδημία και ο πόλεμος στην Ουκρανία, να μην αποτελούν τροχοπέδη για τα σχέδια των Γερμανών.
Απορρίφθηκαν Βόλος και Πάτρα
Το αρχικό πλάνο ήταν το εργοστάσιο να κατασκευαστεί στον Βόλο ή στην Πάτρα. Η πρώτη περίπτωση απορρίφθηκε γιατί δε μπορούσε να καλύψει τις ανάγκες του εργοστασίου, η θαλάσσια υποδομή της πόλης, ενώ στην δεύτερη περίπτωση, το τελικό budget θα ανέβαινε αρκετά ψηλά.
Να σημειώσουμε πως σύμφωνα με τις αρχικές προβλέψεις η τιμή του e.Go Life, όπως θα ονομάζεται ένα από τα πιο δημοφιλή μοντέλα τη μάρκας, θα κυμαίνεται στην Ελλάδα κοντά στα 20.000 ευρώ (με την επιδότηση).
Το σίγουρο είναι πως το project της Next.e.Go συνεχίζει κανονικά αλλά καθυστερεί λόγω των συνθηκών που επικρατούν σε παγκόσμιο επίπεδο. Υπομονή και τους επόμενους μήνες θα μάθουμε περισσότερες πληροφορίες και λεπτομέρειες για τη μεγάλη όπως και εξίσου σημαντική επένδυση για την Ελλάδα.
πηγή: newsauto.gr – Ρεπορτάζ: Βασίλης Σαρημπαλίδης