Ο πρόεδρος της Εγνατίας Οδού ΑΕ με διαδοχικές του δηλώσεις σε μέσα ενημέρωσης κυρίως της συμπρωτεύουσας επιμένει στην προοπτική μετωπικών και πλευρικών διοδίων, περιγράφοντας το έργο ως άμεσα υλοποιήσιμο. Όπως φαίνεται ωστόσο, στην περίπτωση των διοδίων της παράκαμψης Καβάλας το χρονοδιάγραμμα δεν είναι τόσο άμεσο. Μπορεί να θέλει η Εγνατία Οδός ΑΕ αλλά υπάρχουν εκκρεμότητες στην περιφέρεια ΑΜΘ, όπως επίσης και στο δασαρχείο Καβάλας.
Σύμφωνα με πληροφορίες, το αίτημα της Εγνατίας Οδού ΑΕ για έγκριση του έργου με νέα δεδομένα καθυστερεί. Φημολογείται ότι το δασαρχείο Καβάλας ότι ζήτησε περισσότερα στοιχεία για τις κατασκευές που προβλέπονται, αυτή τη φορά σε απαλλοτριωμένη έκταση. Τα συγκεκριμένα στοιχεία δεν έχουν ακόμη παραδοθεί στην υπηρεσία και είναι υποχρέωση της Εγνατίας Οδού να τα καταθέσει. Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, ακόμη και σήμερα η Εγνατία Οδός δεν κατέθεσε οικολογική μελέτη που επίσης ζητήθηκε.
Την τελική απόφαση για την έγκριση των περιβαλλοντικών όρων του έργου που ουσιαστικά άρχισε από την αρχή θα δώσει η αρμόδια επιτροπή της περιφέρειας, η οποία όμως ακόμη δεν έχει προγραμματίσει τη συνεδρίασή της. Δεν αποκλείεται η επόμενη συνεδρίαση της επιτροπής να πραγματοποιηθεί με αφορμή τη συγκεκριμένη εκκρεμότητα. Ακόμη κι αυτό το χρονοδιάγραμμα όμως αργεί.
Κοντολογίς, υπάρχουν γραφειοκρατικά και αντικειμενικά ζητήματα που θα πρέπει να λυθούν μέχρι να ωριμάσει περισσότερο το έργο κατασκευής των διοδίων στην παράκαμψη Καβάλας. υπολογίζεται ότι αυτό θα συμβεί το Νοέμβριο ή τον Δεκέμβριο ενώ στη συνέχεια θα μεσολαβήσει διάστημα κατασκευή του σταθμού των διοδίων. Την υπόθεση παρακολουθεί η ΔΗΜΩΦΕΛΕΙΑ που είναι βέβαιο ότι θα ερευνήσει περισσότερο τα χαρακτηριστικά του έργου όπως εξαρχής προγραμματίσθηκε, μαζί με τα δικαιολογητικά που θα καταθέσει η Εγνατία Οδός ΑΕ.