Dark Mode Light Mode

Κι άλλη ταλαιπωρία πολιτών- μηχανικών επειδή δεν συνεδριάζει το ΣΥ.ΠΟ.Θ.Α.

Μετά από διακοπή συνεδριάσεων που διήρκεσε 2 μήνες, συνεδρίασε την προηγούμενη εβδομάδα το Συμβούλιο Πολεοδομικών Θεμάτων κι Αμφισβητήσεων της Π.Ε. Καβάλας (ΣΥΠΟΘΑ). Όπως αναφέρει επιστολή του ΤΕΕ ΑΜ προς τους αρμοδίους, σε εκκρεμότητα βρίσκονται 400 περίπου θέματα. Πρόκειται για μια μεγάλη καθυστέρηση και ταλαιπωρία μηχανικών και πολιτών, η οποία συνδυάζεται με την καθυστέρηση έκδοσης αδειών από την Πολεοδομία του Δήμου Καβάλας.

Η δυσκολία για πολλές και συχνές συνεδριάσεις του ΣΥΠΟΘΑ οφείλεται στην έλλειψη μόνιμης γραμματειακής υποστήριξης και στο ότι οι υπηρεσιακοί παράγοντες που διορίστηκαν σε αυτό προέρχονται από άλλους νομούς. Έχουν ένα σωρό άλλες υπηρεσιακές υποχρεώσεις με αποτέλεσμα οι συνεδριάσεις να δρομολογούνται όταν υπάρχει δυνατότητα και ευκαιρία.

Η επιστολή του ΤΕΕ ΑΜ για τις συνεδριάσεις του ΣΥΠΟΘΑ της Π.Ε. Καβάλας απευθύνεται στον γραμματέα της Αποκεντρωμένης, στον Περιφερειάρχη και στον Αντιπεριφερειάρχη Καβάλας κ. Θόδωρο Μαρκόπουλο.

400 υποθέσεις περιμένουν τη συνεδρίαση του ΣΥΠΟΘΑ

Το τμήμα Ανατολικής Μακεδονίας του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος, έστειλε στις 27 Ιουνίου επιστολή στο γενικό γραμματέα της αποκεντρωμένης, τον περιφερειάρχη και τον αντιπεριφερειάρχη Καβάλας, Θ. Μαρκόπουλο. Ζητά να λυθούν σοβαρά προβλήματα που αφορούν τη λειτουργία, του Συμβουλίου Πολεοδομικών Θεμάτων κι Αμφισβητήσεων. Πρόκειται για το γνωστό ΣΥ.ΠΟ.Θ.Α. της Περιφερειακής Ενότητας Καβάλας. Το συμβούλιο αυτό έγινε γνωστό επειδή σε αυτό επρόκειτο να συζητηθεί το πρόστιμο που επιβλήθηκε από το Δήμο Καβάλας στην ΕΤΑΔ για τ΄ αυθαίρετα κτίσματα στην Καλαμίτσα.

Με την επιστολή του το Τεχνικό Επιμελητήριο ζητά το συμβούλιο να συνεδριάζει συχνά, να λυθούν διαδικαστικά σημαντικά προβλήματα των μελών του, αφού όπως σημειώνει εκκρεμούν προς εξέταση περισσότερες από 400 υποθέσεις. Η επιστολή που υπογράφεται από τον Πρόεδρο της Διοικούσας Επιτροπής Δημήτρη Κυριαζίδη, γίνεται γνωστή στο Δικηγορικό Σύλλογο Καβάλας, σε υπηρεσίες της Αποκεντρωμένης και φυσικά στα μέλη του Συμβουλίου της Περιφερειακής Ενότητας Καβάλας.

Τα προβλήματα που ανακύπτουν όπως διαβάζουμε στην επιστολή έχουν σχέση, με το ότι οι υπηρεσιακοί παράγοντες που συμμετέχουν στο συμβούλιο προέρχονται από άλλες περιοχές κι όχι από την Καβάλα και η γραμματειακή υποστήριξη δεν είναι αυτή που θα έπρεπε. Το κείμενο της επιστολής που σημειώνει ότι η κατάσταση στις πολεοδομικές αρχές γίνεται ακόμη χειρότερη, δεδομένων των προβλημάτων και στην πολεοδομία, αναφέρει τα εξής:

«Αξιότιμοι Κύριοι,

Ένα ακόμη κρίσιμο ζήτημα που αφορά την διεκπεραίωση των πολεοδομικών υποθέσεων στην περιφερειακή ενότητα Καβάλας, που επιπροστίθεται στο σοβαρότατο πρόβλημα των πολύ μεγάλων καθυστερήσεων στους χρόνους εξέτασης και έκδοσης των αδειών δόμησης, καθίσταται πλέον μη διαχειρίσιμο.

Πρόκειται για τη λειτουργία του ΣΥΠΟΘΑ Π.Ε. Καβάλας, όπου εκκρεμούν προς εξέταση και εκδίκαση περισσότερες από τετρακόσιες (400) υποθέσεις, γεγονός που με τις μεγάλες συνεπαγόμενες καθυστερήσεις προκαλεί ιδιαίτερη ταλαιπωρία και κόστος σε πολίτες, ιδιώτες και επαγγελματίες και ακυρώνει επί της ουσίας τις προβλέψεις της κείμενης νομοθεσίας για την άσκηση νομίμων δικαιωμάτων τους, όπως και τη λειτουργία σημαντικών προβλέψεων της διαδικασίας του νέου τρόπου έκδοσης αδειών δόμησης και ελέγχου κατασκευών (Ν.4030/2011) και της νομοθεσίας περί αυθαιρέτων (Ν. 4178/2013) αλλά επίσης προκαλεί και καθυστερήσεις στην είσπραξη δημοσίων εσόδων.

Το ΣΥΠΟΘΑ Π.Ε. Καβάλας, όπως συγκροτήθηκε με την ανωτέρω σχετική απόφαση, ξεκίνησε τη λειτουργία του με την παρακαταθήκη μεγάλου αριθμού εκκρεμών υποθέσεων από την προηγούμενη περίοδο, αφού το Συμβούλιο ήταν ανενεργό για μεγάλο χρονικό διάστημα, λόγω διαδοχικών συνταξιοδοτήσεων μελών του δημοσίων υπαλλήλων ενώ επιπλέον προκύπτει ότι πολλές υποθέσεις διαβιβάστηκαν και διαβιβάζονται στο όργανο καθ΄ υπερβολή και αναιτιολόγητα.

Με την τοποθέτηση στις θέσεις των υπηρεσιακών μελών του ΣΥΠΟΘΑ Π.Ε. Καβάλας (Προέδρου και αναπληρωτή Προέδρου, Αντιπροέδρου και αναπληρωτή Αντιπροέδρου), Προϊσταμένων οργανικών μονάδων των Διευθύνσεων Περιβάλλοντος και Χωρικού Σχεδιασμού της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Μακεδονίας Θράκης με έδρα την Κομοτηνή και τη Θεσσαλονίκη αντίστοιχα και με την ατελή και εκ περιτροπής γραμματειακή υποστήριξη, δεν προδιαγράφεται ευνοϊκή δυνατότητα επίλυσης του ζητήματος, αφού οι ορισθέντες έχουν προφανή και αντικειμενική  αδυναμία διαθεσιμότητας χρόνου, καθόσον παράλληλα με τις τακτικές υπηρεσιακές τους υποχρεώσεις ασκούνε ταυτόχρονα και καθήκοντα Προέδρων ή Αντιπροέδρων ΣΥΠΟΘΑ και σε άλλες περιφερειακές ενότητες.

Παρά τη μεγάλη εμπειρία και την πολύ καλή γνώση των σχετικών θεμάτων και επίσης τις προσπάθειες που καταβλήθηκαν στα πλαίσια του εφικτού από τον Πρόεδρο και τα μέλη του Συμβουλίου, η κατάσταση παραμένει αντικειμενικά εξαιρετικά δυσλειτουργική όπως αναφέρθηκε συνοπτικά ανωτέρω, επιδεινώνεται δε έτι περαιτέρω με πρόσφατη εξέλιξη υπηρεσιακής μεταβολής που συνεπάγεται και την ουσιαστική ακύρωση της γραμματειακής υποστήριξης.

Ο μεγάλος όγκος των εκκρεμών υποθέσεων και οι επιπλέον διαδικαστικές υποχρεώσεις που προκύπτουν από αυτή καθαυτή την καθυστέρηση εκδίκασης και εξέτασης των υποθέσεων δημιουργούν πλέον στο ΣΥΠΟΘΑ Π.Ε. Καβάλας φόρτο και υποχρεώσεις αυτοτελούς υπηρεσιακής μονάδας, ενώ υπάρχει ανάγκη για πολύ συχνότερες συνεδριάσεις για την διεκπεραίωση των εκκρεμοτήτων, την εξυπηρέτηση των προβλεπόμενων διαδικασιών και την εξέταση των νέων εισερχόμενων θεμάτων.

Συνεπώς απαιτείται:

-Μόνιμη και έμπειρη γραμματειακή υποστήριξη του Συμβουλίου.

-Ορισμό στη θέση του Προέδρου και του αναπληρωτή Προέδρου του Συμβουλίου κατάλληλων τεχνικών υπαλλήλων, που θα έχουν τη δυνατότητα σταθερής παρουσίας και διενέργειας συχνότερων συνεδριάσεων.

-Σταθερή και ουσιαστική νομοτεχνική υποστήριξη του Συμβουλίου από στελέχη των Διευθύνσεων ΠΕΧΩΣ της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Μακεδονίας Θράκης.

Παρακαλούμε για την συνεργασία των φορέων σας, για τις απαραίτητες άμεσες ενέργειες προκειμένου να προκύψουν λύσεις στο σοβαρότατο θέμα λειτουργίας του ΣΥΠΟΘΑ Π.Ε. Καβάλας, για την αντιμετώπιση του μεγάλου όγκου των εκκρεμοτήτων και για την μετάβαση σε εύρυθμη λειτουργία που απαιτεί όχι μόνο την έγκυρη αλλά και την έγκαιρη διεκπεραίωση των υποθέσεων.

Είμαστε στη διάθεσή σας για οποιαδήποτε διευκρίνιση ή συνεργασία.

Με εκτίμηση

Για την Διοικούσα Επιτροπή, ο Πρόεδρος: Δημήτρης Κυριαζίδης, Μηχ/γος – Ηλ/γος Μηχανικός.

 

Προηγούμενο άρθρο

Εξωδικαστικός μηχανισμός για την «Αγία Μαρίνα»

Επόμενο άρθρο

Εξιχνίαση της υπόθεσης της καταστροφής του μνημείου