Την εβδομάδα 11 Μαΐου 2024 έως 18 Μαΐου 2024, τέσσερις εκπαιδευτικοί του Γυμνασίου Κεραμωτής παραβρέθηκαν στην πόλη Dalaman της Τουρκίας συμμετέχοντας σε Ευρωπαϊκό πρόγραμμα Erasmus+ KA210 με τίτλο: «Saving Our Planet» και κωδικό αριθμό 2023-1-MT-KA210-SCH-00153651.
Στο πρόγραμμα συμμετέχουν τέσσερις χώρες, οι οποίες έστειλαν από τέσσερις εκπαιδευτικούς για τη δεύτερη συνάντηση του προγράμματος. Θα ακολουθήσουν άλλες δύο κινητικότητες στην Ελλάδα και στην Ισπανία.
Οι εκπαιδευτικοί που συμμετείχαν στη δεύτερη κινητικότητα, η οποία έγινε στη Τουρκία ήταν οι:
- Καρρά Αναστασία (ΠΕ04.02)
- Κουκουρίδης Αθανάσιος (ΠΕ82 / ΠΕ80)
- Μήτρογλου Ανθούλα (ΠΕ08 / ΠΕ87.02)
- Παπαδοπούλου Μυροφόρα Χριστίνα (ΠΕ86)
Οι συμμετέχουσες χώρες στο πρόγραμμα είναι οι εξής: Μάλτα (συντονίστρια χώρα), Ελλάδα, Ισπανία και Τουρκία. Το σχολείο υποδοχής της Τουρκίας ήταν το «Dalaman Oztas Anadolu Lisesi». Οι συμμετέχοντες διέμειναν σε ξενοδοχείο που ήταν κοντά στο σχολείο υποδοχής, μετά από πρόταση των εταίρων, και τους δόθηκε η ευκαιρία να γνωρίσουν και να αλληλεπιδράσουν με καθηγητές από τις υπόλοιπες χώρες.
Βασικός στόχος όλου του σχεδίου είναι η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών και κατ’ επέκταση, μέσω διάχυσης και εφαρμογής των μαθητών των συνεργαζόμενων σχολείων, οι πρακτικές ευαισθητοποίησης για το θέμα των περιβαλλοντικών προβλημάτων.
Ειδικότερα για την κινητικότητα στη Τουρκία, της οποίας η θεματική ήταν “Sharing Technological and Digital experience (Κοινή χρήση τεχνολογικής και ψηφιακής εμπειρίας), οι δράσεις αφορούσαν στην ενημέρωση και υιοθέτηση καλών πρακτικών και τη δημιουργία σχεδίων μαθημάτων σχετικών με τη διαφύλαξη του περιβάλλοντος και την αξιοποίηση των μέσων και εργαλείων τεχνολογίας για τον σκοπό αυτό.
- Οι επισκέπτες εκπαιδευτικοί συναντήθηκαν με τους συντονιστές εκπαιδευτικούς της πόλης Dalaman της Τουρκίας, ενημερώθηκαν και συζήτησαν για τα προγράμματα προστασίας της περιοχής αλλά και τα περιβαλλοντικά προγράμματα που υλοποιούνται στη σχολική μονάδα υποδοχής.
- Παρακολούθησαν στο σχολείο υποδοχής βιωματικά μαθήματα σχετικά με την προστασία του περιβάλλοντος, τη δημιουργία ιστοσελίδας που θα φιλοξενεί περιβαλλοντικά θέματα, Γεωλογίας και θεμάτων Τέχνης και Πολιτισμού της χώρας φιλοξενίας.
- Συζητήθηκαν σε συνεδρίες οι επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής αλλά και η ολοένα συνεχομένη οικιστική ανάπτυξη στην επιβίωση και τη διαιώνιση άγριων και απειλούμενων ειδών. Οι εκπαιδευτικοί συμμετείχαν σε συνεδρίες προγραμμάτων κατάρτισης και διδασκαλίας, χρήσης της τεχνολογίας για την παρακολούθηση και έρευνα περιβαλλοντικών ζητημάτων και έμαθαν πώς αυτά τα εργαλεία μπορούν να προσαρμοστούν ώστε να απευθύνονται σε μαθητές και επαγγελματικές ή κοινοτικές ομάδες.
- Οι εκπαιδευτικοί επισκέφτηκαν τον κόλπο Kille, ο οποίος είναι υπό προστασία και όπου περισσότερα από τα μισά ενδημικά είδη στην Τουρκία βρίσκονται στα όρια υψηλού κινδύνου. Μετέβηκαν στον κόλπο Iztuzu και επισκεφτήκαν το Κέντρο Έρευνας, Διάσωσης και Αποκατάστασης Θαλάσσιας Χελώνας Caretta Caretta, DEKAMER. Εκεί ενημερώθηκαν από τους υπευθύνους λειτουργίας του κέντρου για τις δράσεις και τα προγράμματα ευαισθητοποίησης και ενίσχυσης του εθελοντικού του έργου.
- Παρακολούθησαν μαθήματα που χρησιμοποιούσαν τεχνικές και μεθόδους STEAM για την ανάπτυξη ικανοτήτων και γνώσεων που σχετίζονται με την αειφορία και την περιβαλλοντική συνείδηση.
- Ταξίδεψαν με σκάφος σε περιοχές προστασίας και επισκέφτηκαν των φυσικό χώρο αναπαραγωγής την Caretta Caretta αλλά και μια μονάδα εκτροφής Μπλε Καβουριού.
- Επισκέφθηκαν την πόλη Dalyan, έμβλημα της οποίας είναι η θαλάσσια χελώνα Caretta Caretta, καθώς και οι σκαλισμένοι στους βράχους αρχαιοελληνικοί τάφοι, το χωριο Göcek και την πόλη Fethiye στην οποία βρίσκεται ο φημισμένος τάφος του Αμύντα και βυζαντινό φρούριο.
- Περιηγηθήκαν στην πόλη Dalaman, επισκέφτηκαν την τοπική αγορά, τη Διεύθυνση Εθνικής Παιδείας και το Δημαρχείο όπου αντάλλαξαν χαιρετισμούς και δώρα. Συζήτησαν με τον Διευθυντή Εκπαίδευσης και τον Δήμαρχο για περιβαλλοντικά, πολιτισμικά και λειτουργικά θέματα εκπαίδευσης και κράτους.
- Οι εκπαιδευτικοί αντάλλαξαν εντυπώσεις σε όλες τις γλώσσες των εταίρων αλλά και στα αγγλικά για τις βιωματικές τους εμπειρίες σε όλη τη διάρκεια της εβδομάδας. Πήραν μέρος σε πολιτιστικές εκδηλώσεις και έθιμα της χώρας φιλοξενίας και συζητήθηκαν τα επόμενα βήματα για τις μελλοντικές κινητικότητες.
Μέσω των παραπάνω δράσεων, επιτεύχθηκαν οι στόχοι που είχαν θέσει οι εταίροι και αποκτήθηκαν γνώσεις τις οποίες πλέον καλούνται να μεταλαμπαδεύσουν σε μαθητές, συναδέλφους και στην τοπική κοινότητα.
(ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ)