Dark Mode Light Mode

Κωνσταντίνος Παραδέλης: 3ος πανελληνίως στο Τμήμα Ψυχολογίας του ΑΠΘ

Η πρόσφατη ανακοίνωση των βάσεων για τον Κωνσταντίνο Παραδέλη και την οικογένειά του σήμανε την ολοκλήρωση ενός κύκλου προσπαθειών και μάλιστα με το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα, την είσοδό του στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης. Όχι όμως μια οποιαδήποτε είσοδο, αλλά τη διάκρισή του, αφού η βαθμολογία του τον κατέταξε στην 3η σειρά πανελληνίως, στο Τμήμα Ψυχολογίας του ΑΠΘ.

Γεννημένος στις 19 Ιουλίου του 2001, γιος του Μίλτου Παραδέλη και της Κατερίνας Ρούση, αποφοίτησε με βαθμό 19,8 από το 2ο Γενικό Λύκειο Καβάλας. Οι βαθμοί του στις πανελλήνιες εξετάσεις ήταν άριστοι. Έκθεση 18,1 – Αρχαία 18,7 – Ιστορία 19,2 – Λατινικά 19,6. Έτσι ο Κωνσταντίνος εξασφάλισε ένα σύνολο 18.895 μορίων και ήταν εκείνο που του χάρισε την 3η πανελλήνια θέση. Επιπλέον, φέτος θα λάβει και την βράβευση της Eurobank, που αποδίδεται κάθε χρόνο στον άριστο μαθητή του λυκείου με την υψηλότερη βαθμολογία των πανελληνίων εξετάσεων.

Καβαλιωτάκι και παιδί της Αγίας Παρασκευής, ο Κωνσταντίνος Παραδέλης έχει κι άλλα ταλέντα. Παίζει ηλεκτρικό μπάσο και παρακολουθεί μαθήματα μουσικής εδώ και δώδεκα χρόνια στο Ωδείο ΝΕΑΠΟΛΙΣ. Ο μεγαλύτερος αδελφός του, Θανάσης, είναι ήδη φοιτητής στο Τμήμα Μαθηματικών του Πανεπιστημίου Αιγαίου.

Ζητήσαμε από τον Κωνσταντίνο να μας απαντήσει σε μια σειρά ερωτήσεων, επιδιώκοντας να ανακαλύψουμε το «μυστικό» της επιτυχίας του, τις προσδοκίες του για τις σπουδές και το μέλλον του, τους ανθρώπους που τον στήριξαν προκειμένου να οδηγηθεί στην μεγάλη του επιτυχία και φυσικά να κατανοήσουμε τη χαρά και την ικανοποίηση που δοκίμασε. Να λοιπόν όσα ενδιαφέροντα μας αποκάλυψε για τον εαυτό του:

ΕΡ: Πως ένιωσες όταν διαπίστωσες ότι εξασφάλισες την τρίτη πανελλήνια θέση εισαγωγής στη σχολή σου;

ΑΠ: Παρ’ όλο που η εισαγωγή στη σχολή μου ήταν δεδομένη, η χαρά ήταν πολύ μεγάλη διότι δεν περίμενα να βρίσκομαι τόσο ψηλά στη σειρά εισαγωγής.

ΕΡ: Για ποιο λόγο επέλεξες τη συγκεκριμένη επιστήμη;

ΑΠ: Η ψυχολογία και κυρίως το θεωρητικό της κομμάτι, μου είχε τραβήξει το ενδιαφέρον από πολύ νωρίς. Θεωρώ πως θα μου δώσει τα κατάλληλα ερεθίσματα και τις βάσεις για την μετέπειτα πορεία μου.

ΕΡ: Ποιο ήταν το «μυστικό» της επιτυχίας σου;

ΑΠ: Δεν υπάρχουν πολλά «μυστικά» για να επιτύχει κάνεις στις Πανελλήνιες εξετάσεις. Αυτά που χρειάζονται είναι υπομονή, επιμονή και συνεχές ποιοτικό διάβασμα. Από την προσωπική μου εμπειρία θα έλεγα πως η ξεκούραση και η διασκέδαση-ψυχαγωγία είναι εξίσου σημαντικές διαδικασίες με το διάβασμα, επομένως δεν πρέπει να παραμελούνται.

ΕΡ: Ποια στάση πρέπει να κρατά το οικογενειακό περιβάλλον προκειμένου να στηρίζει ηθικά έναν υποψήφιο;

ΑΠ: Η στάση της οικογένειας οφείλει να είναι όπως έχει διαμορφωθεί κατά τα χρόνια ανατροφής του παιδιού. Με άλλα λόγια η φροντίδα και η συναισθηματική στήριξη είναι απαραίτητα στοιχεία. Ωστόσο, όταν δίνεται στον υποψήφιο υπερβολική και αφύσικη προσοχή και φροντίδα μέσα στο σπίτι, σε συνδυασμό με συνεχείς συμβουλές για περισσότερο διάβασμα, τότε η πίεση πολλαπλασιάζεται. Η εμπιστοσύνη στις δυνάμεις του υποψηφίου κρίνεται απαραίτητη.

Για αυτούς τους λόγους θα ήθελα πολύ να ευχαριστήσω τους γονείς μου που μου στάθηκαν σε ό,τι χρειάστηκα και με εμπιστεύτηκαν για το διάβασμα.

ΕΡ: Πως διαμορφώνεται η ψυχολογία ενός υποψηφίου όταν καλείται να δοκιμαστεί στον «στίβο» των πανελληνίων εξετάσεων;

ΑΠ: Οι υποψήφιοι ερχόμαστε σε επαφή με μια πρωτόγνωρη εμπειρία στην Τρίτη Λυκείου: το πραγματικό διάβασμα, την αδιάκοπη μελέτη. Δε θα έλεγα πως το άγχος και η πίεση είναι στοιχεία που επικρατούν στη ψυχοσύνθεση του υποψηφίου, πάρα μια σχετική απροσδιοριστία σχετικά με το διάβασμα και μια ανησυχία για την επιτυχία των προσπαθειών τους.

ΕΡ: Υπήρχαν εναλλακτικές επιλογές σχολών τις οποίες είχες δηλώσει;

ΑΠ: Μέχρι και την τελευταία στιγμή αμφιταλαντευόμουν ανάμεσα στην Ψυχολογία και τη Φιλοσοφία Παιδαγωγική.

ΕΡ: Είσαι προετοιμασμένος για να δοκιμάσεις και να διαχειριστείς την φοιτητική ζωή;

ΑΠ: Είμαι, ναι. Αλλά ακόμη και να μην είμαι έτοιμος, θα γίνω στην πορεία.

ΕΡ: Εάν το απαιτήσουν οι συνθήκες, είσαι διατεθειμένος να φύγεις στο εξωτερικό προκειμένου να συνεχίσεις την ακαδημαϊκή σου εκπαίδευση;

ΑΠ: Η περίπτωση του εξωτερικού είναι στο μυαλό μου, αλλά όχι τόσο για προπτυχιακές σπουδές. Ίσως ένα μεταπτυχιακό στο εξωτερικό να ήταν η πρώτη μου επιλογή στη συνέχεια.

ΕΡ: Ποιο είναι το όραμά σου για το μέλλον;

ΑΠ: Η αλήθεια είναι πως δε συνηθίζω να έχω οράματα και πολύ μακρινούς στόχους. Ούτε γνωρίζω αν θα ήθελα να ασκήσω το επάγγελμα του ψυχολόγου. Η έρευνα, η διδασκαλία και η συγγραφή βιβλίων δοκιμιακού είδους είναι κάποια από τα πράγματα που μου αρέσουν πολύ και μπορώ να σκεφτώ το μέλλον μου με αυτά. Παρ’ όλα αυτά, θα ήθελα πολύ να ανοίξω ένα μπαρ και να συνεχίσω να ασχολούμαι με τη μουσική.

ΕΡ: Υπάρχουν άτομα τα οποία θα ήθελες να ευχαριστήσεις σήμερα, με δεδομένη πλέον την επιτυχία σου;

ΑΠ: Για να μην αναλωθώ στα τετριμμένα, θα ήθελα μόνο να ευχαριστήσω την καθηγήτρια μου στο φροντιστήριο Ορόσημο, την κ. Κωνσταντίνα Καρέζη. Ανεξαρτήτως επιτυχίας ή αποτυχίας, η επίδραση που άσκησε στην προσωπικότητα, το γνωστικό μου επίπεδο και την νοοτροπία μου είναι ανεκτίμητης αξίας και δε μπορώ παρά να την ευχαριστήσω μέσα από την καρδιά μου.

ΘΕΡΜΑ ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ: Ας μου επιτραπεί να μεταφέρω και δημοσίως την υπερηφάνεια και τα θερμά συγχαρητήρια της οικογένειας Δεληγιάννη στον ανιψιό μας, Κωνσταντίνο Παραδέλη. Του ευχόμαστε, υγεία, δύναμη, πρόοδο και μια λαμπρή σταδιοδρομία, όπως ακριβώς την επιθυμεί.

ΒΟΥΛΑ ΘΑΣΙΤΟΥ ΔΕΛΗΓΙΑΝΝΗ

 

Προηγούμενο άρθρο

Συνελήφθησαν 2 ημεδαποί κατηγορούμενοι για διακίνηση και κατοχή ναρκωτικών, κατά περίπτωση

Επόμενο άρθρο

Εκπρόσωποι της ΕΣΠΕ -ΑΜΘ συνάντησαν κι ευχαρίστησαν τον Θόδωρο Μαρκόπουλο