Dark Mode Light Mode
Αργά αλλά σταθερά η άνοδος της θερμοκρασίας
Κριτική για το κλείσιμο των σχολείων και τον τρόπο λειτουργίας τους από τον συνδικαλιστή εκπαιδευτικό κ. Ανέστη Τσαβδαρίδη
Χθες το μεσημέρι οι ασθενείς του Νοσοκομείου με covid μειώθηκαν

Κριτική για το κλείσιμο των σχολείων και τον τρόπο λειτουργίας τους από τον συνδικαλιστή εκπαιδευτικό κ. Ανέστη Τσαβδαρίδη

Ο Ανέστης Τσαβδαρίδης (φωτογραφία) κλήθηκε να σχολιάσει τις εξελίξεις στην εκπαίδευση.

Πρώτα πρώτα τις αποφάσεις μη λειτουργίας των σχολείων του Ν. Καβάλας τόσο χθες όσο και προχθές. Στη συνέχεια το πώς λειτουργούν στην φετινή πανδημία και το τι συμβαίνει όταν οι μαθητές πρέπει να κάνουν τεστ. Αλλά το σημείο των δωρεάν τεστ είναι μακριά από τον τόπο κατοικίας τους.

Η συνέντευξη

Ερ: Οι καιρικές συνθήκες χθες (προχθές) και σήμερα (χθες), δικαιολογούν τις αποφάσεις που πήραν οι Δήμαρχοι και σταμάτησαν τη δια ζώσης εκπαιδευτική διαδικασία; Τι λέτε;

Απ: Προσωπική μου άποψη είναι ότι δεν δικαιολογείται το κλείσιμο των σχολείων. Θα μπορούσε  να ληφθεί η απόφαση να ανοίξουν τα σχολεία μια ώρα αργότερα. Βέβαια όπως ξέρετε σε άλλους νομούς με πολύ χαμηλότερες θερμοκρασίες (όπως η Δράμα και ο Έβρος) τα σχολεία λειτουργούν.

Ερ: Με την τηλεκπαίδευση οι εκπαιδευτικοί πως συνδέονται με το σύστημα; Γνωρίζουμε ότι τα παιδιά είναι στο σπίτι τους. Συνδέονται από το σπίτι.

Απ: Αυτό που έγινε την προηγούμενη περίοδο της πανδημίας ήταν μια κατάσταση έκτακτης ανάγκης. Μια κατάσταση που οι εκπαιδευτικοί με πολύ μεγάλο ζήλο και αγώνα, βάλανε πλάτη για να περισωθεί ότι μπορεί –τότε- από την εκπαιδευτική  διαδικασία. Αυτό όμως δεν μπορεί να γίνεται συνέχεια. Οι εκπαιδευτικοί δεν έχουν τα μέσα να συνδεθούν από το σπίτι τους. Σε σχέση με το προηγούμενο ζήτημα, σε σχέση με το κλείσιμο των σχολείων, το επιχείρημα ίσως είναι ότι κλείνουμε τα σχολεία γιατί δεν μπορούμε να ανοίξουμε τα παράθυρα. Δεν μπορεί αυτό το επιχείρημα να σταθεί. Ο χειμώνας έχει πάντα χαμηλές θερμοκρασίες. Στους νομούς που τα σχολεία λειτουργούν κάτω από χαμηλές θερμοκρασίες, θα είναι πάντα κλειστά; Όπως στο νομό Φλώρινας, στο Βόρειο Έβρο κτλ

Δεν μπορεί να σταθεί αυτό το επιχείρημα. Σε σχέση με την τηλεκπαίδευση, αυτό που ζητούν οι εκπαιδευτικοί είναι η τηλεκπαίδευση να γίνεται από το σχολείο. Στο σχολείο πρέπει να υπάρχει ο αναγκαίος εξοπλισμός και από εκεί οι εκπαιδευτικοί να κάνουν τηλεκπαίδευση και όχι από το σπίτι τους. Εγώ προσωπικά πηγαίνω στο σχολείο γιατί μένω κοντά. Δεν μπορεί όμως ο εκπαιδευτικός, δεν έχει τη δυνατότητα την οικονομική, να έχει μια γρήγορη σύνδεση ιντερνετ , να έχει τρεις-τέσσερεις συσκευές όταν ο ίδιος ο σύζυγος, η σύζυγος, τα παιδιά πρέπει να κάνουν και αυτά τηλεκπαίδευση. Από πού προκύπτει η υποχρέωση των εκπαιδευτικών, π.χ. ένας αναπληρωτής ο οποίος μένει σε ένα σπίτι για 6 μήνες ότι θα πρέπει να βάλει μια μόνιμη γραμμή ίντερνετ;

Ερ: Να μιλήσουμε για τη Δευτέρα 24 Ιανουαρίου, έγινε τηλεκπαίδευση στα Δημοτικά Σχολεία του Νομού Καβάλας;

Απ: Έγινε μια προσπάθεια τηλεκπαίδευσης η οποία ουσιαστικά δεν είχε κανένα αποτέλεσμα. Τα σχολεία κλείσανε μια μέρα και ήταν μια ευκαιρία τα παιδιά να παίξουν, ίσως να ζήσουν κάτι διαφορετικό και αντί για αυτό κάναμε μια προσπάθεια, αναστατώσαμε σπίτια, οικογένειες ώστε να μπορέσει να υπάρξει μια διαδικασία μιας ώρας, δυο ή τριών ωρών χωρίς ουσιαστικό αποτέλεσμα αφού συμμετείχανε λιγότερα  από τα μισά παιδιά.

Ερ: Τα τάμπλετ και ό,τι αγοράστηκε από τη τοπική αυτοδιοίκηση ή το υπουργείο πρόλαβαν τα σχολεία τη Δευτέρα να τα μοιράσουνε;

Απ: Όχι φυσικά. Τα τάμπλετ μετά τη μεγάλη εκείνη καραντίνα τα επιστρέψανε τα παιδιά στα σχολεία. Δεν προλάβαινε ένας διευθυντής να τα μοιράσει. Για αυτό λέω ότι όταν το σχολείο κλείσει για μέρα να προλάβει να γίνει η τηλεκπαίδευση. Δεν μπορεί να υπάρξει η προετοιμασία αυτή.

Ερ: Λέει το Υπουργείο, να ανοίγετε τα παράθυρα για λίγα λεπτά να αερίζονται οι αίθουσες; Αυτό γίνεται τώρα;

Απ: Το Υπουργείο δεν λέει να τα ανοίγουμε για 5 λεπτά. Το Υπουργείο λέει να είναι ανοιχτά συνέχεια και οι μαθητές να κάνουν μάθημα με τα μπουφάν και τους σκούφους. Προσωπικά ανοίγω τα παράθυρα. Στη Ν. Πέραμο δεν είναι τόσο χαμηλές οι θερμοκρασίες. Δεν μπορεί να είναι λύση αυτή. Η θερμοκρασία του -3 που είναι σήμερα (χθες), σε άλλους νομούς είναι μόνιμη.  Πρέπει δηλαδή εκεί να είναι συνέχεια τα σχολεία κλειστά; Οι άλλες λύσεις που αναζητήθηκαν όπως οι τάξεις με μικρά τμήματα , αυτές απορρίφτηκαν. Η μόνη λύση είναι να έχουμε ανοιχτά τα παράθυρα. Είναι ένα μεγάλο ζήτημα και η ιχνηλάτηση που υπάρχει όταν βρίσκεται ένα κρούσμα θετικό.

Ερ: Εδώ στην Καβάλα όταν ανακύψει στην τάξη  ένα θετικό περιστατικό, οι συμμαθητές κατεβαίνουν στο Αμφιθέατρο και κάνουν δωρεάν ράπιντ τέστ. Στη Ν. Πέραμο αν προκύψει ένα θετικό κρούσμα, που θα πάει ο μαθητής; Θα κατέβει στην Ελευθερούπολη με τον πατέρα του ή στην Καβάλα;

Απ: Όχι φυσικά, δεν είναι τόσο εύκολο. Ο πατέρας θα χάσει το μεροκάματο εκείνη τη μέρα, θα πληρώσει τα έξοδα μετακίνησης να πάει στην Καβάλα. Κι έτσι αναγκάζεται ο μαθητής να πάει στο φαρμακείο να πληρώσει 5 ή 7 και 8 ευρώ. Αυτό θα το κάνει για ένα κρούσμα δυο φορές. Αν σε μια εβδομάδα επαναληφθεί το κρούσμα, θα το ξανακάνει. Για αυτό λοιπόν η λύση είναι οι μαθητές να πηγαίνουν στο φαρμακεία να κάνουν δωρεάν τεστ με έξοδα του κράτους ή να έρχεται το κινητό συνεργείο στο σχολείο να κάνει τεστ στα τμήματα στα οποία υπήρχε κρούσμα. Αλλά κι αυτό δεν επιλέχθηκε. Θεωρώ ότι αυτό θα ήταν το σωστό. Την προηγούμενη εβδομάδα σε ένα σχολείο μπορεί να υπήρχαν 4 ή 5 κρούσματα σε κάθε τάξη. Αυτό σημαίνει ότι εμπλέκονται περίπου 100 οικογένειες. Να μην πάνε στη δουλειά εκείνη την ημέρα και να πάνε στα τεστ ενώ θα μπορούσε να έρθει ένα κινητό συνεργείο από τις 7:30 έως τις 8:30, να πάρει τα δείγματα, να τα ελέγξει και στις 9 οι μαθητές που δεν έχουν θετικό τεστ να μπουν στην τάξη.

Προηγούμενο άρθρο

Αργά αλλά σταθερά η άνοδος της θερμοκρασίας

Επόμενο άρθρο

Χθες το μεσημέρι οι ασθενείς του Νοσοκομείου με covid μειώθηκαν