Την Δευτέρα 12 Ιουνίου έρχεται στο κεντρικό λιμάνι της Καβάλας, το πρώτο κρουαζιερόπλοιο του 2017, προερχόμενο από την Κωνσταντινούπολη κι έχει επόμενο προορισμό το λιμάνι Ντίκιλι, επίσης στην Τουρκία. Πρόκειται για το κρουαζιερόπλοιο Star Fleyer, το πρώτο από τα επτά κρουαζιερόπλοια που αναμένονται στο λιμάνι το 2017.
Είναι γνωστό ότι φέτος τα κρουαζιερόπλοια είναι λίγα. Τους τρεις μήνες του καλοκαιριού έρχονται μόνο δύο κι αυτά τον Ιούνιο. Όλα τα υπόλοιπα – πέντε – αναμένονται τον Σεπτέμβρη –ένα – και τον Οκτώβρη τα άλλα τέσσερα.
Εν τω μεταξύ ο βουλευτής Θεσσαλονίκης της Ν.Δ. Θεόδωρος Καράογλου μνημονεύει και την Καβάλα στη μεγάλη μείωση αφίξεων κρουαζιερόπλοιων στη Βόρεια Ελλάδα, σε κείμενο ερώτησής του, που αφορά τις αφίξεις αυτών των πλοίων αναψυχής στη Θεσσαλονίκη.
Στην Θεσσαλονίκη, γράφει στην ερώτησή του ο κ. Καράογλου, αναμένονται φέτος μόνο πέντε κρουαζιερόπλοια, δηλαδή λιγότερα από αυτά που αναμένονται στο λιμάνι της Καβάλας. Η ερώτηση του κ. Καράογλου αναφέρει τα εξής:
Προς τους υπουργούς τουρισμού, ναυτιλίας και νησιωτικής πολιτικής
Εξαιρετικά μειωμένες αναμένεται να είναι τη φετινή χρονιά οι αφίξεις των κρουαζιερόπλοιων στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης, αφού μέχρι σήμερα έχουν πιστοποιηθεί οι αφίξεις μόλις 5 πλοίων, έναντι 32 – 35 τα προηγούμενα χρόνια.
Ο βασικός λόγος, σύμφωνα με τους ειδικούς της αγοράς, είναι η απόσυρση του ενδιαφέροντος των εταιριών κρουαζιέρας για την περιοχή της Βορειοανατολικής Μεσογείου λόγω της πολιτικής αστάθειας και των τρομοκρατικών ενεργειών στη γειτονική Τουρκία.
Έτσι, το αρνητικό πρόσημο που θα παρατηρηθεί στα λιμάνια της Κωνσταντινούπολης και της Σμύρνης θα συμπαρασύρει τόσο τα λιμάνι της Θεσσαλονίκης, της Καβάλας και του Βόλου, όσο κι αυτά του Βορειοανατολικού Αιγαίου.
Τα τελευταία χρόνια έχουν αναδειχθεί από όλους τους αρμόδιους για τον τουρισμό φορείς της περιοχής οι δυνατότητες και τα συγκριτικά πλεονεκτήματα που μπορεί να έχει η κρουαζιέρα για την Θεσσαλονίκη, αφού το λιμάνι βρίσκεται στην «καρδιά» της πόλης, ενώ περιμετρικά αυτής βρίσκονται περιοχές με μεγάλο τουριστικό, ιστορικό και θρησκευτικό ενδιαφέρον (Βεργίνα, Πέλλα, Αμφίπολη, Άγιο Όρος, Όλυμπος κ.λ.π.).
Δυστυχώς όμως δε φαίνεται να έχουν δρομολογηθεί συντονισμένες ενέργειες προκειμένου αφενός να αναδειχθούν τα πλεονεκτήματα αυτά κι αφετέρου να καθιερωθεί η κρουαζιέρα στη βορειοανατολική Μεσόγειο, έχοντας ως βάση το λιμάνι της Θεσσαλονίκης.
Συμπληρωματικά στα παραπάνω δεν πρέπει να λησμονούμε ότι φέτος αναμένεται μεγάλη αύξηση του αριθμού τουριστών που θα επισκεφθούν την πατρίδα μας, ενώ ξεκινά και μια μεγάλη συζήτηση για τις δυνατότητες που μπορεί να προσφέρει η Θεσσαλονίκη τόσο λόγω της γεωγραφικής της θέσης, όσο και των υποδομών του λιμανιού που αναμένεται να βελτιωθούν μετά την ιδιωτικοποίηση του Ο.Λ.Θ.
Κατόπιν τούτων ερωτώνται οι αρμόδιοι υπουργοί:
-Υπάρχει ολοκληρωμένο σχέδιο για την ανάπτυξη του τουρισμού κρουαζιέρας στη Βόρεια Ελλάδα και τη Θεσσαλονίκη γενικότερα;
-Ύστερα κι από την ιδιωτικοποίηση του ΟΛΘ, ποιες είναι οι βελτιώσεις στις υποδομές που μπορούν να καταστήσουν το λιμάνι πιο ελκυστικό στα κρουαζιερόπλοια;
-Ποιος είναι ο αριθμός των κρουαζιερόπλοιων που αναμένεται να αφιχθούν φέτος στη Θεσσαλονίκη;»
—