Dark Mode Light Mode

Λάθη στους λογαριασμούς της ΔΕΥΑΚ οφείλονται στην αλλαγή συστήματος

Παράπονα μέσα από τη ραδιοφωνική συχνότητα της ΠΡΩΙΝΗΣ διατύπωσαν πολίτες για τον τρόπο και τη συχνότητα έκδοσης των λογαριασμών της ΔΕΥΑΚ, κάνοντας λόγο για διογκωμένες χρεώσεις χωρίς ειδική ανάλυση που αποστέλλονται με άτακτη χρονική διάρκεια, ειδικότερα στο δημοτικό διαμέρισμα της Νέας Καρβάλης. Γεγονός που έχει ως αποτέλεσμα να μην μπορούν να κανονίσουν ομαλά τον οικογενειακό τους προϋπολογισμό.

Όταν οι πολίτες αναζήτησαν εξηγήσεις για τους δύο τελευταίους φουσκωμένους λογαριασμούς έλαβαν την απάντηση ότι η περίοδος καταναλώσεως ήταν μεγαλύτερη από τη συνηθισμένη. Ωστόσο, οι κάτοικοι της Νέας Καρβάλης παρατήρησαν ότι τουλάχιστον για το πότισμα των κήπων τους διαθέτουν γεώτρηση και το πόσιμο νερό το χρησιμοποιούν μόνο για συγκεκριμένες εργασίες.

Η μόνη λογική εξήγηση που μπόρεσαν να δώσουν από την πλευρά τους οι πολίτες για τα λάθη στους λογαριασμούς, ήταν πως κάτι συμβαίνει το λογιστήριο της ΔΕΥΑΚ. Ειδικότερα για το δημοτικό διαμέρισμα της Νέας Καρβάλης, ίσχυε ο 6μηνος λογαριασμός και όχι ο 2μηνος, θύμισαν οι πολίτες. Ένα ακόμη πρόβλημα που προέκυψε ήταν σχετικό με τους καταναλωτές οι οποίοι έχουν δώσει πάγια εντολή είσπραξης μέσω των τραπεζικών τους λογαριασμών για τα τιμολόγια της ΔΕΥΑΚ, κάτι που δεν εφαρμόστηκε κι έτσι η επιχείρηση δεν εισέπραξε τα ποσά των προτελευταίων λογαριασμών της αλλά απέστειλε νέους λογαριασμούς με χρεωμένη και την προηγούμενη οφειλή.

Σε σχετική ερώτηση των πολιτών δε δόθηκε εξήγηση μέσω της δημοτικής επιχείρησης. Αναρωτήθηκαν δε μήπως η μη είσπραξη ήταν απλά ένα τέχνασμα προκειμένου να εμφανισθούν αυξημένα τα πρόσφατα έσοδα της επιχείρησης. Είτε έτσι, είτε αλλιώς όμως, οι πολίτες απαιτούν καλύτερο λογιστικό συντονισμό της ΔΕΥΑΚ ώστε να μην προκύπτουν οικονομικά προβλήματα στα νοικοκυριά του δήμου. Παράπονα υπήρξαν και από τους κατοίκους του οικισμού Λεύκη όπου εσφαλμένα χρεώθηκαν τέλη αποχέτευσης ενώ δε θα έπρεπε. Πάντως, κατόπιν ελέγχων στους μετρητές αποδείχθηκε ότι οι μετρήσεις ήταν ταυτόσημες με τις χρεώσεις των λογαριασμών.

Η Ελένη Σοφιανίδου, προϊσταμένη του τμήματος καταναλωτών της ΔΕΥΑ Καβάλας, παρέθεσε την απάντηση της δημοτικής επιχείρησης στα παράπονα των δημοτών διευκρινίζοντας: «Δεν είναι διογκωμένοι οι λογαριασμοί της ΔΕΥΑΚ για το δημοτικό διαμέρισμα της Νέας Καρβάλης. Λόγω της αλλαγής του προγράμματος που εφαρμόζεται, αντί να υπολογίσουμε τις αντίστοιχες περσινές καταναλώσεις για τους έναντι λογαριασμούς χρησιμοποιήσαμε τις καταναλώσεις της προηγούμενης θερινής περιόδου. Γι’ αυτό το λόγο ανέκυψαν ελαφρώς αυξημένοι οι έναντι λογαριασμοί των καταναλωτών. Θυμίζω ότι οι έναντι λογαριασμοί δεν αφορούν σε πραγματικές καταναλώσεις και σε καταγεγραμμένες ενδείξεις.

Όλα αυτά θα διορθωθούν στο τέλος του Δεκεμβρίου όταν θα εκδοθεί η εκκαθαριστική περίοδος και τα ποσά θα είναι σαφώς μικρότερα για τους δημότες οι οποίοι έχουν καταβάλει υψηλότερα έναντι ποσά. Για όλους τους υπόλοιπους θα αποτελεί διορθωτική κίνηση και τότε θα διαπιστώσουν ότι δε θα υπάρχει διαφορά.

Ειδικότερα οι κάτοικοι της Νέας Καρβάλης έχουν δίκαιο όταν παρατηρούν ορισμένες ανωμαλίες που ωστόσο δεν είναι τόσο συστηματικές ώστε να τις θεωρούν πρόβλημα.

Η ΔΕΥΑΚ έχει αλλάξει πληροφορικό σύστημα κι έτσι εργαζόμαστε πλέον με νέο τρόπο, αναμενόμενες είναι επομένως οι διαφοροποιήσεις που ανακύπτουν σε όλη την έκταση του δήμου Καβάλας. Έχει εκδοθεί σχεδόν το σύνολο των λογαριασμών όλου του δήμου και αυτά είναι τα πρώτα παράπονα που διατυπώνονται. Για τη Νέα Καρβάλη, ανά δίμηνο εκδίδονται οι έναντι λογαριασμοί και ανά τετράμηνο εκδίδονται οι εκκαθαριστικοί.

Επίσης, η χρέωση τελών αποχέτευσης σε κατοίκους της Λεύκης, προέκυψε σε δέκα μόνο καταναλωτές και δικαιούχους κοινωνικού τιμολογίου και οφείλεται επίσης στην αλλαγή της χρήσης του πληροφορικού συστήματος. Το πρόβλημα όμως αποκαταστάθηκε με την έκδοση νέων διορθωτικών λογαριασμών».

 

*

 

Προηγούμενο άρθρο

Ιστορικά τραγικό το τελευταίο δίμηνο για την αγορά

Επόμενο άρθρο

Πολύ μικρή απεργιακή συγκέντρωση και συμμετοχή