Λιγότερα σε σχέση με πέρσι θα είναι τον προσεχή Σεπτέμβρη τα παιδιά στην Α’ δημοτικού στα δημοτικά σχολεία του Ν. Καβάλας.
Το δηλώνει η διευθύντρια εκπαίδευσης κ. Αθανασία Γαϊτανίδου (φωτογραφία). Έχοντας υπόψη της τις εγγραφές στην Α’ δημοτικού. Μια διαδικασία που σε γενικές γραμμές ολοκληρώθηκε τέλος Μαρτίου. Η μείωση είναι μεγαλύτερη στο Δήμο Καβάλας.
Η συνέντευξη
Ερ: Τον προηγούμενο μήνα ολοκληρώθηκαν οι εγγραφές στην πρώτη τάξη δημοτικού σε όλα τα δημοτικά σχολεία Καβάλας. Πως πήγε η διαδικασία; Πόσα παιδιά γράφτηκαν;
Απ: Η διαδικασία κύλησε ομαλά, ήταν υπό την καθοδήγηση και την εποπτεία των διευθυντών των δημοτικών σχολείων. Οι εγγραφές που έχουμε συνολικά είναι 1.033 μαθητές, οι οποίοι θα πάνε στην πρώτη τάξη δημοτικού τον Σεπτέμβρη. Σε σχέση με πέρσι έχουμε μια συνολική μείωση 8,75 %. Στο Δήμο Καβάλας η μείωση που έχουμε είναι στο 12,8%. Στο Δήμο Παγγαίου η μείωση είναι μικρότερη και αφορά μόνο 12 μαθητές, στο 4,65%. Στο Δήμο Νέστου έχουμε μια μικρή μείωση δυο μαθητών, από 203 μαθητές που ήταν το σχολικό έτος 2022-2023, έχουν εγγραφεί 201 μαθητές. Στο Δήμο Θάσου έχουμε μια μείωση 18 μαθητών, από 121 στους 103 μαθητές.
Ερ: Αυτοί οι μαθητές είναι οριστικά αυτοί που θα πάνε πρώτη δημοτικού τον Σεπτέμβρη ή υπάρχει η δυνατότητα να γίνουν και έκτακτες εγγραφές από εδώ και πέρα. Το Καλοκαίρι ή και τον Σεπτέμβριο;
Απ: Κάποιες εκπρόθεσμες εγγραφές μπορούν να γίνουν. Δηλαδή αν έρθει κάποιος στην Καβάλα από άλλο μέρος. Οι προαναφερθείσες εγγραφές έχουν περαστεί από τα νηπιαγωγεία μας, από τα παιδιά που φοιτούν στις δομές της πρωτοβάθμιας των νηπιαγωγείων και των ιδιωτικών νηπιαγωγείων. Αν έρθει κάποιος στη συνέχεια, θα έρθει επειδή μετακομίζει στην πόλη μας ή σε κάποιο Δήμο μας.
Ερ: Από τον Σεπτέμβριο θα ισχύει και η αλλαγή ορίων κάθε σχολείου που επηρεάζει αυτές τις εγγραφές, της πρώτης δημοτικού. Πόσο ρόλο έπαιξε αυτό το πράγμα;
Απ: Αυτό έπαιξε ρόλο γιατί καταφέραμε να μην έχουμε πρώτες τάξεις με μονοψήφιο αριθμό μαθητών. Πέρσι είχαμε τάξεις με μονοψήφιο αριθμό. Συγκεκριμένα σε τρία σχολεία μέσα στην πόλη. Ακόμη και το αντίθετο. Τμήματα με 25 παιδιά μέσα στην πόλη. Φέτος φτάσαμε στο σημείο να είναι όλα τα τμήματα ομοιόμορφα από πλευράς αριθμού μαθητών Α’ τάξης. Εκτός από ένα, στο 15ο που είναι κεντρικό σχολείο. Εκεί επιμένουν οι γονείς για κάποιους λόγους προσωπικούς να γράφουν μαζικά τα παιδιά τους. Είναι γονείς που έχουν εργασίες στο κέντρο της πόλης. Σε αυτήν μόνο την περίπτωση δεν υπήρχε δυνατότητα για τον αριθμό μαθητών ίδιο με αυτόν που έχουν τα υπόλοιπα.
Ερ: Έχουμε μια εικόνα για την πρώτη τάξη δημοτικού στο νομό Καβάλας με λιγότερους μαθητές αλλά πιο ομοιόμορφα μοιρασμένους.
Απ: Ακριβώς. Υπάρχει ομοιομορφία για να μην έχουμε δυο ταχυτήτων και μαθητές και δασκάλους. Ο δάσκαλος με 25 παιδιά στην τάξη και ο δάσκαλος με 7 παιδιά μέσα στην τάξη.
Ερ: Το ίδιο διάστημα υπήρξε η περίοδος εγγραφών στα νηπιαγωγεία, νήπια και προ νήπια. Μπορούμε να πούμε κάτι επ’ αυτού;
Απ: Είμαστε ακόμη στο στάδιο της οριστικοποίησης των εργασιών από τους νηπιαγωγούς. Γίνονται κάποιες αιτήσεις για μετεγγραφές, κάποιος έλεγχος. Οπότε δεν έχουμε εικόνα. Τέλος του μήνα θα έχουμε.
Ερ: Έχετε τον Μάιο δυο εκδηλώσεις σημαντικές. Εκδήλωση πρώτη, το φεστιβάλ παιχνιδιού αλλά και την εβδομάδα της ανακύκλωσης. Επηρεάζονται αυτές οι εκδηλώσεις από το γεγονός ότι τον Μάιο, έχουμε και εκλογές;
Απ: Είναι κάτι το οποίο το βλέπουμε. Νομίζω ότι δε θα επηρεαστούν. Σε περίπτωση που οι ημερομηνίες ταυτιστούν, θα έχουμε μετάθεση μια εβδομάδας. Δεν επηρεάζεται το πρόγραμμα. Εμείς στην Πρωτοβάθμια δεν έχουμε εξετάσεις, οπότε μπορούμε να πάμε και πιο πίσω το πρόγραμμα αυτών των εκδηλώσεων. Οι εκδηλώσεις στοχεύουν στην καλύτερη κοινωνικοποίηση των παιδιών μας και να αναδείξουν τις εργασίες που έχουν κάνει με παιγνιώδη τρόπο. Μέσα στο αναλυτικό πρόγραμμα όχι μόνο φέτος αλλά από το 2019 με πιλοτική μορφή τότε, έχουν ενταχθεί και τα εργαστήρια δεξιοτήτων.
Ερ: Διάλεξαν οι εκπαιδευτικοί συνάδελφοι σας, τα σχολεία στα οποία θα είναι διευθυντές; Έκλεισε η διαδικασία;
Απ: Η διαδικασία έκλεισε το βράδυ της Μ.Τρίτης. Αυτοί θα αναλάβουν από το καλοκαίρι. Δεν είχαμε μεγάλο αριθμό υποψηφίων για διευθυντές. Είχαμε μόνο 68 υποψήφιους για 64 σχολικές μονάδες.