Κυρίως το βράδυ της Τετάρτης 14 Φεβρουαρίου ο κόσμος βγήκε έξω. Ίσως και το μεσημέρι της ίδιας μέρας. Ερωτευμένοι και μη. Η αφορμή ήταν ίδια. Η γιορτή, η μέρα των ερωτευμένων.
Κι ας ήταν Τετάρτη. Όλη αυτή η κίνηση μετέτρεψε τη συγκεκριμένη γιορτή και σε γιορτή των καταστημάτων εστίασης. Επιδιώξαμε να μάθουμε τα χειμωνιάτικα νέα της εστίασης στην Καβάλα. Ζητήσαμε τη βοήθεια του κ. Σάββα Λαζαρίδη.
Ιδιοκτήτη του «Aparto» στην παραλιακή οδό Ε. Αντίστασης. Τον ρωτήσαμε για την γιορτή των ερωτευμένων. Στη συνέχεια για την κατάσταση στα καταστήματα της εστίασης την περίοδο που διανύουμε.
Η συνέντευξη
Ερ: Πόσο σημαντική μέρα είναι για την εστίαση η γιορτή των ερωτευμένων (14/2); Είναι γιορτή που οι ερωτευμένοι τη γιορτάζουν το μεσημέρι ή το βράδυ;
Απ: Σημαντική είναι η γιορτή γιατί ουσιαστικά είναι… marketing. Είναι μια αφορμή ο κόσμος να βγει έξω και να διασκεδάσει. Με τον τρόπο τον οποίο ο καθένας επιλέγει. Είτε μεσημέρι, είτε βράδυ. Εμείς παραδοσιακά ως Aparto από τότε που ανοίξαμε το κατάστημα μας, προετοιμαζόμαστε κάθε χρόνο για το βράδυ. Τα περισσότερα καταστήματα στην εστίαση επιλέγουν το βράδυ. Είναι πιο ρομαντική η κατάσταση, η ατμόσφαιρα.
Ερ: Σ’ αυτήν την κατάσταση της ακρίβειας κάθε επαγγελματίας προσπαθεί το σετ μενού και τις τιμές γενικά να τις έχει φτηνές. Είναι εύκολο αυτό την εποχή που διανύουμε;
Απ: Όχι δεν είναι καθόλου εύκολο. Υπάρχουν βασικά προβλήματα στο χώρο της εστίασης τα οποία χρονίζουν. Υφίστανται εδώ και αρκετό καιρό και δεν δίνονται λύσεις. Από φορολογική νομοθεσία, από διαδικασία είσπραξης τελών, λοιπών οφειλών, των πνευματικών δικαιωμάτων. Ακόμη και η εφαρμογή του αντικαπνιστικού νόμου. Όλα αυτά είναι θέματα τα οποία πρέπει να λυθούν. Βάζουμε φυσικά και την ακρίβεια. Όλα αυτά συνιστούν μια κατάσταση που ομολογουμένως δεν είναι πολύ ικανοποιητική για τα καταστήματα. Προσπαθώντας να αντιληφθούμε το γενικό περίγυρο, την οικονομική κατάσταση στην οποία βρίσκεται ο κόσμος γενικότερα. Προσπαθούμε να συγκρατήσουμε τις τιμές όσο πιο χαμηλά.
Ερ: Οι πρώτες ύλες αυξήθηκαν πάλι, τώρα τελευταία. Ας πάρουμε για παράδειγμα το λάδι.
Απ: Το λάδι σε καθημερινή βάση εδώ και 3-4 μήνες, είναι πονοκέφαλος. Από εκεί και πέρα έχει ανέβει ο καφές. Έχουν ανεβεί τα τυριά, τα αλλαντικά, τα κρασιά, όλα. Τα πάντα. Όλα ανεβαίνουν. Εμείς είμαστε στη φάση που δεν μπορούμε συνεχώς να δίνουμε αυξήσεις σε όσα προσφέρουμε. Δεν τολμάμε να το κάνουμε διότι ο κόσμος το κοιτάει, είναι κάτι πολύ βασικό για αυτόν αυτήν τη στιγμή. Προσπαθούμε να μειώνουμε το κέρδος μας, έτσι ώστε να μπορεί ο κόσμος να βγει να διασκεδάσει και να υπάρχει και λειτουργικότητα των μαγαζιών. Η εστίαση απασχολεί πολύ κόσμο. Εγώ απασχολώ στην επιχείρηση μου 32 υπαλλήλους! Δεν είναι όλοι full time, είναι και παιδιά φοιτητές που δουλεύουν part time. Είναι κάτι το οποίο συνιστά ένα μεγάλο κόστος. Μιλάμε για ένα κατάστημα το οποίο ανοίγει στις 7 το πρωί και είναι ανοιχτό μέχρι τη 1 ή τις 2 τα μεσάνυχτα. Πρέπει να καλυφθούν ώρες. Εμείς έχουμε κουζίνα, μπαρ και σερβιτόρους.
Ερ: Τουρισμό είχαμε και έχουμε φέτος και τον χειμώνα. Δεν ήταν η ερημιά προηγούμενων καταστάσεων μέσα στο χειμώνα.
Απ: Η Καβάλα ως τουριστικός προορισμός τα τελευταία δυο, τρία χρόνια, έχει ανεβεί πολύ. Υπάρχουν άνθρωποι επιχειρηματίες από Κομοτηνή, από Ξάνθη, από Δράμα, από Σέρρες που έχουν έρθει στην Καβάλα και έχουν ανοίξει καταστήματα εδώ. Βλέπουν ότι η Καβάλα έχει ανεβεί πολύ ψηλά όσον αφορά τον τουριστικό προορισμό. Η Καβάλα ανεβαίνει συνεχώς. Η Θάσος βρίσκεται μέσα στους 50 πρώτους προορισμούς. Βοηθάει και η βίζα από την Τουρκία.