Dark Mode Light Mode
Απολύμανση όλων των χώρων στο ΚΥ Ελευθερούπολης (φωτογραφίες)
Μάκης Παπαδόπουλος: «Η ανάπτυξη της Θράκης και της Αν. Μακεδονίας δεν μπορούν να πάνε χώρια»
ΕΟΔΥ: 121 νέα κρούσματα με μόλις 1 στην Καβάλα

Μάκης Παπαδόπουλος: «Η ανάπτυξη της Θράκης και της Αν. Μακεδονίας δεν μπορούν να πάνε χώρια»

Για άλλη μια φορά, η Καβάλα αντιμετωπίζει μία αρνητική “έκπληξη” από τον κεντρικό πολιτικό και αναπτυξιακό σχεδιασμό: τη σύσταση διακομματικής επιτροπής για την ανάπτυξη της Θράκης χωρίς την Ανατολική Μακεδονία.

 

Όλοι συμφωνούν ότι η ανάπτυξη της Θράκης είναι πρώτιστη ανάγκη για τη σταθερότητα της ευρύτερης περιοχής.

 

Ωστόσο, πρέπει να γίνει κατανοητό ότι ισχυρή Θράκη χωρίς ισχυρή Καβάλα και ισχυρή Δράμα δεν υπάρχει. Ο οικονομικός χώρος που εκτείνεται από τη Θεσσαλονίκη μέχρι τον Έβρο πρέπει να είναι ενιαίος, συνεχής και ισχυρός, χωρίς κενά και ασυνέχειες.

 

Εξάλλου, τις προηγούμενες δεκαετίες ζήσαμε την αποτυχία του μοντέλου μονομερούς ενίσχυσης της Θράκης: δόθηκαν γενναία οικονομικά κίνητρα σε επιχειρήσεις που τελικά έκλεισαν, καθώς δεν είχαν αρκετούς πελάτες για να πουλήσουν τα προϊόντα τους και φθηνά μεταφορικά δίκτυα για να τα μεταφέρουν στη Θεσσαλονίκη, στην Αθήνα και στο εξωτερικό.

 

Επιπλέον, τα οικονομικά κίνητρα που είχαν δοθεί δημιούργησαν αντιθέσεις και αντιπαραθέσεις μεταξύ των νομών της Θράκης και της Ανατολικής Μακεδονίας. Εάν υιοθετηθεί πάλι η ίδια πολιτική, θα υπονομευτεί ξανά η εσωτερική συνοχή της Περιφέρειας ΑΜ-Θ και η περιφερειακή συνείδηση των κατοίκων της.

 

Η συζήτηση αυτή φέρνει ξανά στην επικαιρότητα το θέμα της χάραξης της ανατολικής “Σιδηροδρομικής Εγνατίας” που συνδέει τη Θεσσαλονίκη με την Καβάλα.

 

Η εναλλακτική πρόταση που υποστηρίξαμε για σιδηροδρομική σύνδεση Θεσσαλονίκης-Καβάλας μέσω Δράμας και Σερρών και για σύνδεση Καβάλας-Κομοτηνής-Ποντκόβα Βουλγαρίας προωθεί απολύτως τον στόχο για έναν ενιαίο, συνεχή και ισχυρό οικονομικό χώρο στην περιοχή μεταξύ Θεσσαλονίκης και Έβρου.

 

Η διοίκηση του Δήμου Καβάλας αποδεικνύει και στο θέμα αυτό ότι δεν έχει καμία άποψη και καμία στρατηγική για την ανάπτυξη του τόπου μας. Δε συμμετείχε στη διαβούλευση για την ανατολική “Σιδηροδρομική Εγνατία” και υποβάθμισε τη σημασία της εναλλακτικής πρότασης που κατατέθηκε. Τώρα, έρχεται σπασμωδικά και καθυστερημένα να ζητήσει την ενίσχυση του διπόλου Καβάλα-Δράμα, χωρίς καμία συγκεκριμένη και χειροπιαστή πρόταση, και με “χλιαρή αντίδραση” απέναντι στη διακομματική επιτροπή για τη Θράκη, μόνο και μόνο “για να βγει από την υποχρέωση”.

 

Εμείς, όλο το προηγούμενο διάστημα, πήραμε την πρωτοβουλία και κάναμε συναντήσεις με θεσμικούς παράγοντες του τόπου μας, για να τους ενημερώσουμε για τις αναπτυξιακές δυνατότητες και ευκαιρίες που δημιουργεί η εναλλακτική χάραξη της “Σιδηροδρομικής Εγνατίας” για την Καβάλα, το εμπορικό λιμάνι της και την περιοχή της Ανατολικής Μακεδονίας.

 

Ενόψει πλέον της εξέλιξης με τη διακομματική επιτροπή για τη Θράκη, θα συνεχίσουμε την προσπάθεια αυτή με στόχο να διαμορφωθεί μία εθνική στρατηγική που θα καθιερώνει τον κομβικό ρόλο του διπόλου Καβάλας-Δράμας και της οργανικής σύνδεσής του με τη Θράκη προς τα ανατολικά και τις Σέρρες και τη Θεσσαλονίκη προς τα δυτικά.

 

Η ανάπτυξη, η ευημερία και η διασφάλιση της Εθνικής Άμυνας της χώρας δεν είναι συμβατές με “τρύπες” στον γεωπολιτικό χάρτη και στην οικονομική γεωγραφία της περιοχής μας.

 

 

Για την Ανεξάρτητη Δημοτική Κίνηση

“Ο ΤΟΠΟΣ ΤΗΣ ΖΩΗΣ ΜΑΣ”

Ο Επικεφαλής

 

Μάκης Παπαδόπουλος

Δημοτικός Σύμβουλος Καβάλας

 

Προηγούμενο άρθρο

Απολύμανση όλων των χώρων στο ΚΥ Ελευθερούπολης (φωτογραφίες)

Επόμενο άρθρο

ΕΟΔΥ: 121 νέα κρούσματα με μόλις 1 στην Καβάλα