Πριν από λίγες ημέρες, εκπρόσωποι της τοπικής τουριστικής αγοράς δήλωσαν ότι καταγράφεται (μέχρι τέλος Ιουνίου) πτώση στην τουριστική κίνηση, της τάξης του 20% σε σχέση με πέρσι.
Η εξέλιξη αυτή δεν ήταν απρόβλεπτη.
Η δυναμική επάνοδος της Τουρκίας στους προορισμούς διακοπών της Μεσογείου (κυρίως λόγω της υποτίμησης της τουρκικής λίρας), η ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας της Αιγύπτου στον τουριστικό τομέα, η μεταβολή των προτιμήσεων των Ρώσων επισκεπτών, ακόμη και το Μουντιάλ, όλοι αυτοί οι παράγοντες ήταν γνωστοί και αναμενόταν να ασκήσουν πιέσεις σε πολλούς τουριστικούς προορισμούς της περιοχής μας. Οι εξελίξεις αυτές είναι σίγουρο πλέον ότι θα επηρεάσουν τόσο την φετινή τουριστική κίνηση όσο και τα έσοδα των τουριστικών επιχειρήσεων.
Εμείς έγκαιρα επισημάναμε τα μεγάλα κενά που υπάρχουν στην τουριστική πολιτική του Δήμου, τα οποία έρχονται τώρα να επιδεινώσουν το πρόβλημα:
– Ποιος ήταν ο σχεδιασμός (και η προνοητικότητα…) του Δήμου και της ΔΗΜΩΦΕΛΕΙΑ ώστε να διαχειριστούν από νωρίς όλες τις παραπάνω πιέσεις στον τουρισμό που όλοι γνωρίζαμε εδώ και καιρό;
– Ποια είναι η αντίδραση των διοικήσεων του Δήμου και της ΔΗΜΩΦΕΛΕΙΑ ενόσω εκτυλίσσονται αυτές τις αρνητικές εξελίξεις; Έχουμε φτάσει στο πρώτο δεκαήμερο του Ιουλίου και δεν έχουμε δει καμία πρωτοβουλία του Δήμου με σκοπό την εκτίμηση της κατάστασης και τη λήψη άμεσων μέτρων αντιμετώπισης των πιέσεων.
– Τι απέγιναν οι περσινοί πανηγυρισμοί και διθύραμβοι της Προέδρου της ΔΗΜΩΦΕΛΕΙΑ για την τουριστική έκρηξη που θα ζούσαμε το φετινό καλοκαίρι και για τον μεγάλο αριθμό τουριστών που θα… έφερνε η ίδια;
– Πού είναι τα αποτελέσματα από τις συμμετοχές του Δήμου στις τουριστικές εκθέσεις;
– Ασχολήθηκε η διοίκηση της ΔΗΜΩΦΕΛΕΙΑ με την ενίσχυση της ψηφιακής προβολής και με τι τρόπο;
– Τι απέγιναν τα 2 στελέχη που θα αναλάμβαναν την τουριστική προβολή του Δήμου με κόστος 40.000 ευρώ;
ΔΥΣΤΥΧΩΣ, ΔΕΝ ΒΛΕΠΟΥΜΕ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ.
Εμείς εδώ και 4 χρόνια επιμένουμε ο Δήμος Καβάλας:
– να αποκτήσει έναν σοβαρό και ολοκληρωμένο σχεδιασμό που θα βασίζεται σε δεδομένα, αποτελέσματα και μελετημένες εκτιμήσεις για τις τάσεις κάθε χρονιάς και, φυσικά, στη συνεργασία όλων των φορέων του τουριστικού κλάδου. Τα προσωπικά γούστα και οι προσωπικές προτιμήσεις βλάπτουν τον τουρισμό…
– να επενδύσει στην προσέλκυση τουριστών από κοντινούς προορισμούς, υφιστάμενους και νέους (π.χ. Ιταλία), και από την εσωτερική αγορά, έτσι ώστε να μπορεί να εξισορροπήσει πιέσεις που ασκούνται από τις μεγάλες τουριστικές αγορές.
– να σταματήσει να ξοδεύει δυνάμεις και πόρους σε τουριστικές αγορές που δεν θα μας φέρουν ΠΟΤΕ αξιόλογο αριθμό επισκεπτών (π.χ. Ινδία).
– να αξιοποιήσει στο έπακρο τις μεγάλες πολιτιστικές εκδηλώσεις του Δήμου με σαφή στόχο να φέρει νέους επισκέπτες.
– να ρίξει το βάρος στην ψηφιακή προβολή (αντί για τη συμμετοχή σε τουριστικές εκθέσεις), έτσι ώστε να μπορεί να διαχειρίζεται με μεγαλύτερη ευελιξία και ταχύτητα την προσέλκυση πολύ περισσότερων επισκεπτών, που χρησιμοποιούν πλέον εφαρμογές smartphones.
Καλούμε τη Δημοτική Αρχή να συγκαλέσει ΑΜΕΣΑ την Επιτροπή Τουριστικής Ανάπτυξης & Προβολής, στην οποία συμμετέχουν όλοι οι τουριστικοί φορείς, ώστε να αναλυθούν τα μέχρι τώρα δεδομένα, να γίνουν προτάσεις και να ληφθούν τώρα δεσμευτικές αποφάσεις που θα υλοποιηθούν ΠΡΙΝ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥ ΑΡΓΑ και χαθεί η φετινή θερινή τουριστική σεζόν.
Για την Ανεξάρτητη Δημοτική Κίνηση
“Ο ΤΟΠΟΣ ΤΗΣ ΖΩΗΣ ΜΑΣ”
Ο Επικεφαλής
Μάκης Παπαδόπουλος
Δημοτικός Σύμβουλος Καβάλας