Dark Mode Light Mode
Φωτογραφίες απο τη νίκη του ΑΟΚ στην Αλεξανδρούπολη
Μεγάλο λάθος του ΤΑΙΠΕΔ η ιδιωτικοποίηση του λιμανιού Φίλιππος Β’ «πακέτο» με το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης
Χειμωνιάτικο θεατρικό φεστιβάλ του Δήμου Θάσου

Μεγάλο λάθος του ΤΑΙΠΕΔ η ιδιωτικοποίηση του λιμανιού Φίλιππος Β’ «πακέτο» με το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης

Αθηναϊκή ιστοσελίδα το απόγευμα της Παρασκευής έκανε μια πολύ ενδιαφέρουσα ανάρτηση για τον τρόπο που το ΤΑΙΠΕΔ σκοπεύει να ιδιωτικοποιήσει το προσεχές έτος το λιμάνι της Καβάλας και το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης. Οι πρωτοβουλίες για τα δύο λιμάνια συνδέονται, γεγονός που δεν είναι θετικό κι ευχάριστο για το καβαλιώτικο λιμάνι Φίλιππος Β’.

Σύμφωνα με την ανάρτηση, που είναι έγκυρη όπως άλλωστε και η ιστοσελίδα που τη φιλοξενεί, το ΤΑΙΠΕΔ προχωρά στο σχέδιο το οποίο είχε γνωστοποιήσει το καλοκαίρι του 2018. Θα ιδιωτικοποιήσει όλα τα περιφερειακά λιμάνια μέσω της διαδικασίας των υποπαραχωρήσεων. Το πρώτο βήμα θα γίνει με την ψήφιση του σχετικού νόμου κάτι που αναμένεται να συμβεί τον Ιανουάριο.

Σύμφωνα με την ανάρτηση, επειδή το ΤΑΙΠΕΔ ανησυχεί ότι δεν θα υπάρξουν ενδιαφερόμενοι, συνδέει την ιδιωτικοποίηση του καβαλιώτικου λιμανιού μ’ εκείνη του λιμανιού της Αλεξανδρούπολης. Κοντολογίς, το ΤΑΙΠΕΔ εξετάζει το ενδεχόμενο η ιδιωτικοποίηση του εμπορικού λιμανιού της Καβάλας να αντιμετωπισθεί ως «πακέτο» με την ιδιωτικοποίηση του λιμανιού της Αλεξανδρούπολης.

Για το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης υπάρχει ζωηρό επενδυτικό ενδιαφέρον λόγω και του πλωτού φυσικού αερίου, που θα γίνει σε μικρή απόσταση. Με προηγούμενες δηλώσεις του ο πρόεδρος του Οργανισμού Λιμένα Καβάλας Χρήστος Ηλιάδης υποστήριξε ότι υπάρχουν ενδιαφερόμενοι επενδυτές και για το καβαλιώτικο λιμάνι. Όταν τον Ιούλιο επισκέφθηκε την Καβάλα ο πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ δεν ανέφερε οτιδήποτε σχετικά με την ταυτόχρονη ιδιωτικοποίηση των λιμένων Καβάλας και Αλεξανδρούπολης.

Για πλείστους όσους λόγους, η Καβάλα θα πρέπει να αντιδράσει και να αρνηθεί την προαναφερόμενη ιδιωτικοποίηση, αφού είναι πολύ πιθανό όποιος αναλάβει τα δύο λιμάνια να δώσει προτεραιότητα στο λιμάνι της Αλεξανδρούπολης, αφήνοντας σε δεύτερη μοίρα το καβαλιώτικο λιμάνι. Εάν μάλιστα, σύμφωνα με τα λεγόμενα του κ. Ηλιάδη, υπάρχουν ενδιαφερόμενοι μόνο για το λιμάνι της Καβάλας τότε θα πρέπει να επιδιωχθεί μια ξεχωριστή διαδικασία, προκειμένου να εκδηλωθεί κι εγγράφως το ενδιαφέρον τους.

Το κείμενο που αναρτήθηκε στην ιστοσελίδα «insider» είναι το ακόλουθο:  Στο μεταξύ προχωρά και ο σχεδιασμός για την αξιοποίηση των δέκα Οργανισμών Λιμένων που ελέγχει το ΤΑΙΠΕΔ με τους πρώτους διαγωνισμού να προωθούνται άμεσα με την ψήφιση του νόμου του υπουργείου Ναυτιλίας που αλλάζει το θεσμικό πλαίσιο λειτουργίας των λιμένων, η οποία αναμένεται μέσα στον Ιανουάριο. Το ΤΑΙΠΕΔ θα προχωρήσει στην παραχώρηση δραστηριοτήτων και όχι στην πώληση των οργανισμών λιμένων. Η αρχή θα γίνει με την Αλεξανδρούπολη και την Καβάλα και μάλιστά στο Ταμείο εξετάζουν το ενδεχόμενο να εφαρμόσουν το μοντέλο που χρησιμοποιήθηκε για τα περιφερειακά αεροδρόμια έτσι οι δύο διαγωνισμοί θα τρέξουν παράλληλα και οι υποψήφιοι επενδυτές θα μπορούν αν θέλουν να διεκδικήσουν και τους δύο εμπορευματικούς σταθμούς ταυτόχρονα.

Ο εμπορευματικό σταθμός στην Καβάλα επικεντρώνονται στα χυδην φορτία ενώ στην Αλεξανδρούπολη στα containers, κλπ. Με την παράλληλη διενέργεια των δύο διαγωνισμών στο ΤΑΙΠΕΔ θεωρούν πως αυξάνεται η πιθανότητα παραχώρησης και των δύο εμπορευματικών σταθμών γιατί αν γίνει ξεχωριστά υπάρχει το ενδεχόμενο να περιοριστεί το ενδιαφέρον για την Καβάλα.  Και αυτό διότι το ενδιαφέρον για το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης θεωρείται δεδομένο αν ληφθούν υπόψη τα ενεργειακά σχέδια για την περιοχή αλλά και η σχεδιαζόμενη σιδηροδρομική διασύνδεση της πόλης με τα βουλγαρικά λιμάνια στον Εύξεινο Πόντο.

 

 

 

 

 

Προηγούμενο άρθρο

Φωτογραφίες απο τη νίκη του ΑΟΚ στην Αλεξανδρούπολη

Επόμενο άρθρο

Χειμωνιάτικο θεατρικό φεστιβάλ του Δήμου Θάσου