Με τη χρήσιμη μεσολάβηση της κ. Αντωνίου, επικεφαλής του γραφείου του Πρωθυπουργού στη Θεσσαλονίκη, έγινε την Πέμπτη το μεσημέρι διαδικασία τηλεδιάσκεψης. Συμμετείχαν εκπρόσωποι τοπικών φορέων, οι οποίοι ενημερώθηκαν από αυτούς της Εγνατίας Οδού ΑΕ. Προκύπτει ότι οι μελέτες εκπονούνται (πεσμένη γέφυρα, ολοκλήρωση Περιμετρικής, Ε61) αλλά αργούν να ολοκληρωθούν. Πέραν τούτου, όταν οι μελέτες τελειώσουν θα πρέπει να βρεθούν χρήματα για την εκτέλεση των έργων. Τα συμπεράσματα του από την τηλεδιάσκεψη ακολουθούν στη συνέντευξη του κ. Θόδωρου Μουριάδη.
Η συνέντευξη
Ερ: Χθες(προχθές) επρόκειτο να γίνει τηλεδιάσκεψη. Όλοι οι Δήμαρχοι του Νομού Καβάλας και ο Αντιπεριφερειάρχης, μέσω της επικεφαλής του γραφείου του Πρωθυπουργού στη Θεσσαλονίκη με την Εγνατία οδό. Έγινε αυτό το πράγμα και αν βγήκαν ειδήσεις.
Απ: Έγινε αυτή η τηλεδιάσκεψη με πρωτοβουλία της κ. Αντωνίου. Τέθηκαν τα θέματα του νομού της Καβάλας. Συμμετείχαν ο κ. Αντωνιάδης, ο κ. Σιμιτσής. Δεν είδα τον κ. Αναστασιάδη αλλά προφανώς δεν είχε κάποιο θέμα που να τον αφορούσε και να είχε σχέση με την Εγνατία. Το θέμα που υπήρχε για τον κ. Μιχαηλίδη (Δ. Νέστου), ούτως εις άλλως ήταν ο κ. Αντωνιάδης. Ήταν η επικεφαλής του γραφείου του Πρωθυπουργού ενώ η Εγνατία οδός εκπροσωπήθηκε από τον κ. Κουτσούμπα και από την επικεφαλής και την προϊσταμένη του τμήματος μελετών.
Ερ: Τι είπαν για την πεσμένη γέφυρα;
Απ: Δεν έχει αλλάξει κάτι. Αυτό που έχει αλλάξει είναι ότι έχει βγει ο μειοδότης για να εξεταστεί η στατικότητα της γέφυρας και να δούμε δηλαδή αν πρέπει να ενισχυθεί ή να κατασκευαστεί νέα. Εντάξει ήταν και λίγο απογοητευτικό το γεγονός ότι μας είπανε ότι περίπου σε ένα χρόνου θα έχουν ολοκληρωθεί οι μελέτες. Περιμέναμε ότι θα είχανε τελειώσει πολύ πιο γρήγορα διότι σε μια προηγούμενη συνάντηση που είχαμε κάνει μας είχανε διαβεβαιώσει ότι τον Φεβρουάριο με Μάρτιο του 2021 θα ήταν έτοιμες οι μελέτες. Υπήρχε ως δικαιολογία μπορεί να είναι και έτσι, ο κορωνοϊός.Τέλος πάντων αυτό που μας είπανε είναι ότι σε ένα χρόνο θα είναι έτοιμες οι μελέτες για να μπορέσει να δημοπρατηθεί το έργο. Για την περιμετρική η οποία αυτή τη στιγμή μελετάται και δουλεύεται, μας είπαν ότι αυτή η μελέτη θα είναι έτοιμη σε 15 μήνες. Αντιλαμβάνεστε ότι για όλα αυτά πρέπει να βρεθούν τα χρήματα.
Ερ: Χρήματα για να αποκατασταθεί η γέφυρα υπάρχουν ή θα πρέπει να βρεθούν μετά;
Απ: Αυτά θα πρέπει να τα αναρωτηθούμε μετά. Είναι η συζήτηση που θα κάνουμε με τον κ. Μέτιο. Εάν θα μπει στον ΕΣΠΑ, εάν θα μπει στο πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων. Θα καθοριστεί με την Περιφέρεια.
Ερ: Για τη συνέχιση της Περιμετρικής – το έργο που θα πρέπει να γίνει όταν τελειώσει η μελέτη- τα χρήματα είναι πολλά περισσότερα, που θα βρεθούν;
Απ: Και αυτό από το ΕΣΠΑ. Υποθέτω από τον καινούριο ΕΣΠΑ της καινούριας περιόδου διότι το υφιστάμενο βρίσκεται πλέον σε εξέλιξη και καταλαβαίνετε ότι δε θα μπορούσαν να χρηματοδοτηθούν από τα υπόλοιπα αυτού του προγράμματος. Επίσης έγινε λόγος για τον Ε-61 ο οποίος αυτή τη στιγμή είναι υπό μελέτη. Η μελέτη γίνεται για τα τμήματα από τη Δράμα μέχρι τον Άγιο Αθανάσιο, από τον Άγιο Αθανάσιο μέχρι τις Κρηνίδες και από τις Κρηνίδες μέχρι τον Σταυρό Αμυγδαλεώνα. Αυτά είναι τα τρία τμήματα. Το μεν ένα το οποίο αφορά το κομμάτι από τη Δράμα μέχρι τον Άγιο Αθανάσιο θέλει μόνο να ολοκληρωθούν οι μελέτες που αφορούν τα υδραυλικά έργα τα οποία πρέπει να γίνουν στο δρόμο. Από τον Άγιο Αθανάσιο μέχρι τις Κρηνίδες το οποίο και αυτό μελετάται και το κόστος αυτού του κομματιού θα είναι γύρω στα 55 εκατομμύρια. Το κομμάτι από τις Κρηνίδες μέχρι το Σταυρό είναι το τρίτο τμήμα, το οποίο γίνεται μελέτη αυτή τη στιγμή. Η προεκτίμηση είναι ότι αυτό το κομμάτι θα κοστίσει γύρω στα 60 εκατομμύρια. Ακούγονται πολλά τα χρήματα και αυτό διότι θα έχει και απαλλοτριώσεις. Ανεβαίνει το κόστος πολύ περισσότερο.
Ερ: Το τμήμα Ε-61 από Σταυρό/Αμυγδαλεώνα έως Άγιο Σίλα, τι γίνεται;
Απ: Εδώ υπάρχει το πρόβλημα με το Δασαρχείο γιατί είναι φυσικό δάσος. Είναι ένα κομμάτι το οποίο πρέπει να ξαναδούμε. Όντως εκεί υπάρχει ένα δάσος το οποίο είναι πάρα πολύ ωραίο και είναι κρίμα να το καταστρέψουμε. Επίσης η λύση που είχε προταθεί την επόμενη φορά δεν ήταν και καμία λύση φοβερή.
Ερ: Το ενδεχόμενο ότι σε αυτό το διάστημα που θα γίνονται οι μελέτες η Εγνατία οδός θα ιδιωτικοποιηθεί συζητήθηκε;
Απ: Όχι αυτό δεν συζητήθηκε. Είναι ανεξάρτητο από το αν ιδιωτικοποιηθεί ή όχι, ούτως εις άλλως για τις μελέτες έχουν πληρωθεί και πληρώνονται από την Περιφέρεια. Είναι χρήματα που έχει βγάλει η Περιφέρεια, ο κ. Μέτιος, για να μπορέσουν να υλοποιηθούν όλες αυτές οι μελέτες.