Μέχρι τις 4 Μαρτίου θα είναι σε δημόσια διαβούλευση η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων για το χερσαίο τμήμα του ελληνοιταλικού αγωγού φυσικού αερίου. Πρόκειται για ένα από τα πρώτα μεγάλα ενεργειακά έργα που ξεκίνησε να σχεδιάζει η χώρα στα μέσα της δεκαετίας του 2000, το οποίο στη συνέχεια «πάγωσε». Την τελευταία διετία το ενδιαφέρον αναζωπυρώθηκε και φαίνεται ότι ο αγωγός μπαίνει σε τροχιά υλοποίησης.
Η διαδρομή του IGI Poseidon «πατάει» πάνω στον παλιό σχεδιασμό του ITGI, ο οποίος θα αποτελούσε την προέκταση του ρωσικού αγωγού South Stream. Ο αγωγός IGI POSEIDON αποτελείται από δύο τμήματα συνολικού μήκους 976 χιλιομέτρων. Ένα χερσαίο τμήμα μήκους 760 χλμ. (καταρρίπτοντας το ρεκόρ του TAP με εγχώριο μήκος 550 χλμ.) ακολουθώντας δυτική πορεία από τους Κήπους μέχρι το Φλωροβούνι της Περιφερειακής Ενότητας Θεσπρωτίας, ενώ το υποθαλάσσιο τμήμα του εκτείνεται σε μήκος περίπου 216 χλμ., μέχρι το σημείο προσαιγιάλωσης στην Ιταλία και τον μετρητικό σταθμό στην Περιφέρεια της Απουλίας (Οτράντο).
Η ΜΠΕ του χερσαίου τμήματος περιλαμβάνει αναλυτική περιγραφή της προτεινόμενης όδευσης του αγωγού, ο οποίος θα διασχίζει τις Περιφερειακές Ενότητες Έβρου, Ροδόπης, Ξάνθης, Καβάλας, Δράμας, Σερρών, Κιλκίς, Θεσσαλονίκης, Ημαθίας, Κοζάνης, Γρεβενών, Τρικάλων, Ιωαννίνων και Θεσπρωτίας, καθώς και των συνοδευτικών εγκαταστάσεων – μόνιμων και προσωρινών – που θα αναπτυχθούν κατά τη διάρκεια της φάσης κατασκευής. Κατατέθηκε στο Υπουργείο Περιβάλλοντος στις 31 Ιουλίου από την ελληνο-ιταλική κοινοπραξία IGI Poseidon, στην οποία μετέχουν η ΔΕΠΑ κατά 50% και η Edison κατά 50%.
Η προτεινόμενη όδευση προέκυψε έπειτα από διεξοδική μελέτη εμπειρογνωμόνων και σε συνεννόηση με τις τοπικές και Περιφερειακές αρχές, ενώ, όπως έχει ανακοινώσει η εταιρεία, στόχευση της IGI παραμένει η καλή συνεργασία με τους ενδιαφερόμενους φορείς κατά το στάδιο της δημόσιας διαβούλευσης.
Η Έγκριση Περιβαλλοντικών Όρων για την Κατασκευή και Λειτουργία του έργου: «ΥΠΟΘΑΛΑΣΣΙΟΣ ΑΓΩΓΟΣ ΦΥΣΙΚΟΥ ΑΕΡΙΟΥ (ΑΦΑ) ΔΙΑΣΥΝΔΕΣΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ-ΙΤΑΛΙΑΣ & ΣΥΝΟΔΕΥΤΙΚΕΣ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ – ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΤΜΗΜΑ», έγινε 4 χρόνια νωρίτερα, στις 22 Ιανουαρίου του 2015.
Κατά την παρούσα φάση, προβλέπεται η ολοκλήρωση όλων των προαπαιτούμενων ενεργειών, ώστε εφόσον εξασφαλιστούν οι απαραίτητες – για τη λειτουργία του – ποσότητες φυσικού αερίου, το έργο να είναι έτοιμο για τη λήψη της Τελικής Επενδυτικής Απόφασης (Final Investment Decision – FID). Με βάση το ισχύον χρονοδιάγραμμα, ο αγωγός «ΠΟΣΕΙΔΩΝ» θα τεθεί σε λειτουργία στο τέλος του 2022.(epiruspost.gr)